Den po světové premiéře auta ovšem přišla mnohem těžší váha než aktivistický radní. Ministr obchodu a Made in Italy Adolfo Urso totiž začal tvrdit, že jméno Milano automobilka pro nový model vůbec nemůže použít. Je to možné chápat jako pomstu, či chcete-li nátlákovou hru.
Automobilka totiž oznámila, že nebude nový model vyrábět v Itálii, ale v polské fabrice koncernu Stellantis společně s Jeepem Avenger a Fiatem 600 (se 417 cm je stejně dlouhý jako fiat, oproti avengeru je o 86 mm delší). Pomiňme, že donedávna šéfové automobilky opakovali, že čistě elektrickou alfu nikdy do výroby nepustí a hlavně, že se budou alfy navždy vyrábět výhradně v Itálii. V aktuální situaci, kdy se italská vláda dohaduje s koncernem Stellantis, do níž Alfa Romeo patří, o výrobě aut v zájmu zachování zaměstnanosti v Itálii, to na klidu ani jedné ze stran nepřidá.
Milion byl na dosah. Nejprodávanější alfa jezdila jako čert |
Urso ovšem přišel s tím, že zákon zakazuje vyrábět auto s názvem Milano v Polsku. Na zahájení akce, jejímž cílem je propagace italských výrobků, v Turíně řekl: „Automobil s názvem Milano nelze vyrábět v Polsku. Zakazuje to italský zákon.“ Urso se přitom odvolává na zákon z roku 2003, který se zaměřuje na „italsky znějící“ názvy výrobků, které se neprávem označují za italské. „Tento zákon stanovuje, že nesmíte uvádět údaje, které zákazníky uvedly v omyl. Takže auto s názvem Milano se musí vyrábět v Itálii,“ vysvětlil. Zákon se zpravidla připomíná ve spojení s potravinami.
Je tedy otázka, s jakým jménem auto nakonec do prodeje dorazí.