Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Autoobluda týdne: V Ženevě strašila otylá alfa jako od karikaturisty

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Na to, abyste byli dobrým designérem, nestačí jen to, že jste Ital, jak si Italové často myslí. V praxi to ukazuje turínský úpravce ErreErre Fuoriserie na autosalonu v Ženevě. Nestvůru postavenou na základech Alfy Romeo Giulia vozí po autovýstavách už od loňska a nepřestává ohromovat publikum.
Alfa Romeo Giulia překarosovaná od úpravce ErreErre Fuoriserie

Alfa Romeo Giulia překarosovaná od úpravce ErreErre Fuoriserie | foto: ErreErre Fuoriserie

Podobně nevkusných kreací byla plná tuningová scéna v devadesátých letech. Toto ovšem myslí tvůrci vážně.

Když dva dělají totéž, není to totéž

Italská designérská škola má dodnes zvuk, karosařinu povýšila na umění. Slavná jména jako Bertone, Pininfarina, Giugiaro, Gandini, Spada, Sacco patří navždycky k absolutním superstar světa aut. Jenže ne každý, kdo se v Itálii pustí do tvarování auta, má automaticky Giugiarovo nadání. Podobným obludám, které se obvykle zjevily na ženevském autosalonu v podání značek na východ od Evropy, jsme se smáli.

Přirozenou, živočišnou krásu, eleganci, šarm a lehkost, které jsou většině aut značky z Arese vlastní, znetvořená bleděmodrá Giulia postrádá. Ze sexy Italky dělá tlustou Bertu se zbytečnými faldy a ozdobami jako z komiksu.

Vytvořil Renault Megane, teď musí nakreslit nové ferrari

ErreErre Fuoriserie svým výtvorem odkazuje na krásné a slavné alfy minulosti. Jenže výsledek je jako od karikaturisty.

Jméno značky ErreErre odkazuje na hlavní jména studia, designéra Fabrizia Rossiniho a šéfa společnosti Gianlucy Rubatta. Jejich tým si podle vlastních slov velmi přál „vytvořit něco jedinečného v automobilovém prostředí“. „Životní příležitost pro ty, kteří milují auta a svou vášeň proměnili v práci: což znamená splněný sen.“

Stavitelé o převlečené Giulii mluví jako o „vnučce, která nosí šaty své babičky“ a zdůrazňují obsedantní péči o detaily. Na tvorbě nových šatů prý strávili pět tisíc hodin. „Výsledek lze definovat jako umělecké dílo na kolech, které odráží italský životní styl,“ uvádějí tvůrci, prý chtějí vyvolávat emoce. To se každopádně podařilo, i když jinak, než si asi malovali.

Chlapská záležitost: Alfa Giulia Veloce se za diesel vůbec nemusí stydět

Gianluca Rubatto slibuje, že Giulia, která je prvním výtvorem studia, „rozhodně nebude poslední“. Máme se na co těšit.

Otylé retro vytvořili na základech vrcholového provedení Giulie, pětisetkoňového Quadrifoglia.

Snaha naroubovat hrany na obliny karoserie a doplnit je zvýrazněnými ozdobami odkazujícími na tradiční prvky designu Alf má odkazovat na vzácnou homologační sérii Alfy Romeo Giulia TI Super „Tipo 105“ z roku 1962.

„Připomíná výtvory japonského výrobce Micuoka s dlouhodobou zálibou ve stavbě aut s designem připomínající různé vodní tvory (hlavně tedy ryby),“ všímá si magazín Auto.cz.

Na rozdíl od garážových kutilů tvarujících díly, kterými vylepšují svá auta, z laminátu, použili Italové karbon. Upravili také interiér, přečalounili ho.

Oldies party: Retropřevleky aut jsou novým hitem pro staromilce

Výkon 2,9litrového šestiválce dopovaného dvěma turbodmychadly zvedli turínští tuneři z 510 na 562 koní. A přidali stavitelný podvozek Bilstein. Točivý moment 680 Nm posílá na pirellky na zadních kolech osmistupňový automat od ZF. Pláště Pirelli P Zero Corsa Asimmetrico 2 245/35 vpředu a 285/30 vzadu obouvají na devatenáctipalcové ráfky opět vlastního designu, který odkazuje na kola původní slavné a revoluční Giulie z šedesátých let.

U ErreErre Fuoriserie plánují takto přestavět třiatřicet giulií, po dodání dárcovského vozu trvá úprava asi šest měsíců.

Pokud nesedíte, aspoň se o něco opřete: cenu svého výtvoru stanovili u ErreErre Fuoriserie na 400 tisíc eur bez daně, to je skoro deset milionů korun, s DPH přes dvanáct milionů. Obyčejnou, přirozeně hezkou Giulii prodává Alfa Romeo od 1,2 milionu korun, Quadrifoglio má oficiální cenu 2,2 milionu, ovšem dealeři umějí slevit dokonce pod dva miliony.

  • Nejčtenější

Zbarvení sanitek v EU se sjednotí. Záchranáři zvolené odstíny kritizují

Před pár lety prošly velkou změnou majáky složek integrovaného záchranného systému (IZS), které přibraly červenou barvu. O tu ale naopak přijdou české vozy záchranné služby, jež budou mít barvy...

Odboráři Škody bijí na poplach: koncern VW na nás chystá lstivé pasti

Nepsaný a nevyřčený pakt o neútočení a vzájemná loajalita a soudržnost značek koncernu VW s bojem o jeho přežití asi přestává platit. Že jde do tuhého, přiznává i vedení německého koncernu, nově se...

EXKLUZIVNĚ: Prezident Pavel na dovolené na Dakaru bivakoval ve stanu a fotil

Petr Pavel je velký motoristický nadšenec. Český prezident vyrazil ve svém volnu na první dny slavné dakarské rally. Se závodníky bivakoval na trase nejslavnější dálkové rally, která se letos pošesté...

Elektromobily jsou propadák, říká velký český bazar. Přestal s nimi obchodovat

„Pokles zájmu o elektromobily nás překvapil natolik, že jsme se rozhodli je přestat vykupovat a nabízet. Zákazníci se vrátili k tradičním palivům, a to i přes enormní nabídku ojetých elektromobilů...

Diskuse o CO2 pokutách začne v pondělí. Zrušit nejdou, tvrdí Nerudová

Šéf automobilky Mercedes Ola Källenius, který je také novým prezidentem Evropského sdružení výrobců automobilů ACEA vyzval Evropskou unii ke změnám v její ekologické politice a k jednáním s nově...

Do Bruselu dorazily krabice od bot, francouzská voňavka i symbol štěstí

V Belgii ostře startuje nový automobilový rok. Evropská komise tam s výrobci v nejbližších dnech zahájí „strategický dialog o budoucnosti automobilového průmyslu v Evropě“. Ještě předtím lednový...

18. ledna 2025

Diskuse o CO2 pokutách začne v pondělí. Zrušit nejdou, tvrdí Nerudová

Šéf automobilky Mercedes Ola Källenius, který je také novým prezidentem Evropského sdružení výrobců automobilů ACEA vyzval Evropskou unii ke změnám v její ekologické politice a k jednáním s nově...

18. ledna 2025

Tatru na Dakaru nic nezastaví, ani strom. Takto to vidí pilot

Sedmačtyřicátý ročník dakarské rally je v cíli. A skončil trumfem českých závodníků se závodními obry, speciály odvozenými od nákladních aut. První dojel Martin Macík, třetí Aleš Loprais. Tomáš...

17. ledna 2025

Auta prezidentů USA: Které bylo první, a v jakém zastřelili Kennedyho

Pompézní přehlídkové automobily byly po dlouhá léta symbolem prestiže amerického prezidentského úřadu. Který prezident poprvé využíval automobil? Kdo zavedl oficiální prezidentské auto, a kdo...

17. ledna 2025,  aktualizováno  8:28

Tomáš Vartecký nastupuje do léčebny. Je to větší, než jsem myslel, říká

Tomáš Vartecký (54) se svěřil s tím, že nastupuje do léčebny. Muzikant uznal, že situace je horší, než si myslel a je...

Eva Adamczyková je maminkou. Olympionici prozradili jméno miminka

Snowboardistka Eva Adamczyková (31) a herec Marek Adamczyk (37) se stali rodiči. Narození jejich prvního potomka na...

Zvládla jsem tisíc mužů za dvanáct hodin. To je rekord, říká Bonnie z OnlyFans

Pornoherečka Bonnie Blue (25) svůj obsah na OnlyFans a sociálních sítích považuje za vzdělávací. Za cíl měla v...

Miliardář Leon Tsoukernik po užití léku zkolaboval. Není jasné, zda se probudí

Miliardář a blízký přítel Ivany Gottové Leon Tsoukernik (51) zkolaboval ve svém sídle v Chodové Plané. Podle médií se...

Herec Hynek Čermák a jeho o dvacet let mladší manželka Veronika se rozešli

Herec Hynek Čermák (51) a jeho manželka Veronika Čermák Macková (31) se po necelých deseti letech vztahu rozešli. V...