Přesto alarm zaslouží respekt. »Ve většině případů bývá jednookruhovým, ale i tříokruhovým imobilizérem, takže po uvedení do pohotovosti rozpojí v autě až tři elektrické okruhy,« upozorňuje Martin Pajer, ředitel pražské firm y zaměřené na prověrky původu motorových vozidel a jejich zabezpečení. »Alarm střeží všechny vstupy do vozidla dveře i víka motoru a zavazadlového prostoru. Lze k němu připojit řadu čidel a rozšířit tím funkci. Například náklonové čidlo reaguje na pokus o naložení auta na odtahový vůz, otřesové čidlo zaznamená snahu o rozbití okna, prostorové čidlo chrání vnitřní prostor vozidla a podobně.« Protože profesionální zloději umějí napodobit kód dálkového ovládání, doporučují experti alarm s plovoucím - proměnným kódem, který nepovolané odjištění systému komplikuje. »Z praxe plyne,že zkušený zloděj si s alarmem poradí podle typu do dvaceti minut,« tvrdí Michal Roček, který se v Praze zabývá bezpečnostní identifikací motorových vozidel. Nicméně ne každý zloděj je profesionál, a také čas zdolání alarm u není nejhorší. Vždyť jiná zařízení, o nichž jsme informovali v předchozích dílech seriálu, odolávají třeba jen vteřiny či pár minut. A utoalarm stojí od 3500 do 13 000 korun ve verzích v tuzemsku obvyklých. »Technika však jde rychle kupředu a nové výrobky svou složitostí, způsobem ovládání a komfortem různých funkcí již předběhly kapesní databanky a ovladače mají až šestnáct možností volby. Však také návod k použití může zahrnovat dvacet stran textu,« říká Michal Roček a upřesňuje, že cena takového zařízení se pohybuje kolem pětadvaceti tisíc korun. Jindřich Sojka, pražský obchodník s autodoplňky,ví, že nejlevnější autoalarm y kupují lidé, kteří původně měli zájem jen o dálkové ovládání centrálního zamykání vozu. »To stojí zhruba dva tisíce korun, zatímco za alarm, k němuž dálkové ovládání centrálu také patří, se platí jen zhruba o patnáct stovek víc,« podotýká Jindřich Sojka. Sám však doporučuje alarm y s plovoucím kódem, které lze pořídit od čtyř a půl tisíce korun. »Perspektivnější je nákup u značkových prodejců než na tržištích se zbožím nejistého původu,« dodává. Aktivním ochráncem automobilu, který v mnohém připomíná alarm, je pager. »Ten sice v autě nevydává zvukové ani světelné signály, ovšem prostřednictvím malého přijímače inform uje na vzdálenost pěti set metrů až tří kilometrů v nezastavěném prostředí o tom, že do vozidla někdo vnikl,« popisuje funkci zařízení Martin Pajer. Pager, který vůz střeží při parkování na ulici i v garáži, stojí od 3500 do 9000 korun. V olba typu je dána podmínkami, v nichž má zařízení pracovat. »Jestliže k alarm u v akci jsou mnozí lidé na ulici lhostejní, varuje pager při pokusu o krádež auta přímo jeho majitele,« zdůrazňuje hlavní přednost pageru Jindřich Sojka.
4. Autoalarm burcuje ulici a někdy také vězní zloděje
Přesto alarm zaslouží respekt. »Ve většině případů bývá jednookruhovým, ale i tříokruhovým imobilizérem, takže po uvedení do pohotovosti rozpojí v autě až tři elektrické okruhy,« upozorňuje Martin Pajer, ředitel pražské firm y zaměřené na prověrky původu motorových vozidel a jejich zabezpečení. »Alarm střeží všechny vstupy do vozidla dveře i víka motoru a zavazadlového prostoru. Lze k němu připojit řadu čidel a rozšířit tím funkci. Například náklonové čidlo reaguje na pokus o naložení auta na odtahový vůz, otřesové čidlo zaznamená snahu o rozbití okna, prostorové čidlo chrání vnitřní prostor vozidla a podobně.« Protože profesionální zloději umějí napodobit kód dálkového ovládání, doporučují experti alarm s plovoucím - proměnným kódem, který nepovolané odjištění systému komplikuje. »Z praxe plyne,že zkušený zloděj si s alarmem poradí podle typu do dvaceti minut,« tvrdí Michal Roček, který se v Praze zabývá bezpečnostní identifikací motorových vozidel. Nicméně ne každý zloděj je profesionál, a také čas zdolání alarm u není nejhorší. Vždyť jiná zařízení, o nichž jsme informovali v předchozích dílech seriálu, odolávají třeba jen vteřiny či pár minut. A utoalarm stojí od 3500 do 13 000 korun ve verzích v tuzemsku obvyklých. »Technika však jde rychle kupředu a nové výrobky svou složitostí, způsobem ovládání a komfortem různých funkcí již předběhly kapesní databanky a ovladače mají až šestnáct možností volby. Však také návod k použití může zahrnovat dvacet stran textu,« říká Michal Roček a upřesňuje, že cena takového zařízení se pohybuje kolem pětadvaceti tisíc korun. Jindřich Sojka, pražský obchodník s autodoplňky,ví, že nejlevnější autoalarm y kupují lidé, kteří původně měli zájem jen o dálkové ovládání centrálního zamykání vozu. »To stojí zhruba dva tisíce korun, zatímco za alarm, k němuž dálkové ovládání centrálu také patří, se platí jen zhruba o patnáct stovek víc,« podotýká Jindřich Sojka. Sám však doporučuje alarm y s plovoucím kódem, které lze pořídit od čtyř a půl tisíce korun. »Perspektivnější je nákup u značkových prodejců než na tržištích se zbožím nejistého původu,« dodává. Aktivním ochráncem automobilu, který v mnohém připomíná alarm, je pager. »Ten sice v autě nevydává zvukové ani světelné signály, ovšem prostřednictvím malého přijímače inform uje na vzdálenost pěti set metrů až tří kilometrů v nezastavěném prostředí o tom, že do vozidla někdo vnikl,« popisuje funkci zařízení Martin Pajer. Pager, který vůz střeží při parkování na ulici i v garáži, stojí od 3500 do 9000 korun. V olba typu je dána podmínkami, v nichž má zařízení pracovat. »Jestliže k alarm u v akci jsou mnozí lidé na ulici lhostejní, varuje pager při pokusu o krádež auta přímo jeho majitele,« zdůrazňuje hlavní přednost pageru Jindřich Sojka.
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Prodej pozemku k bydlení, 3229 m2, Strážný
Strážný, okres Prachatice
3 500 000 Kč