Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Postavte si motorku podle svého: BMW Lo Rider

I mezi motorkáři najdeme fintily, kteří po večerech i přes den dumají, jak svůj stroj vylepšit, udělat krásnější, hlasitější, a vůbec aby se o něm víc v okolí vědělo. Tito domácí vývojáři zatím pátrali hlavně v katalozích specializovaných, chcete-li tuningových, značek, protože samotní výrobci tuto oblast spíše opomíjeli.
BMW Lo Rider

BMW Lo Rider | foto: BMW

Přesně pro toho, kdo nechce potkávat motorku stejnou, jako má on, na každém rohu, připravilo BMW Lo Rider. Koncept, u kterého si zákazník může modifikovat jeho podobu, se představil na milánském motoveletrhu.

BMW jej charakterizuje jako puristický sportovní roadster, který má jízdně i vzhledově vyvolávat v majiteli jen ty nejhezčí emoce. Německá novinka je zajímavou kombinací klasické koncepce a moderní techniky.

Největší zvláštností studie Lo Rider však není její vzhled ani technika, ale variabilita. Dosud si kupec jakéhokoli nového motocyklu mohl vybírat prakticky jen barvu. V posledním desetiletí sice největší výrobci motorek začali nabízet k některým modelům různá originální příslušenství, kterými si lze stroj vylepšit dle osobních preferencí, ale o individualizaci mluvit nešlo. Většinou se jednalo o kufry, vyšší plexištítek a podobně.

Zatímco u většiny aut si lze vybrat ze škály motorů, barev exteriéru a interiéru, bezpečnostní výbavy, přídavné elektroniky a podobně, motorkáři o toto byli ochuzeni.

A právě BMW jako jeden z motocyklových technologických lídrů přivezlo na moderní milánské výstaviště svou představu, jak by si motorkáři alespoň částečně mohli určit podobu svého stroje sami.

Motorizaci u Lo Rideru (zatím) měnit nelze – k pohonu slouží pro BMW nejtradičnější koncepce, ležatý dvouválec neboli boxer, pravděpodobného objemu 1 170 ccm, který umějí bavorští vyladit na výkon přes 100 koní (menší objemová varianta s 848 ccm se již nevyrábí).

Také rám musí zůstat jednotný, ale pomalu se už dostáváme k tomu, co si modifikovat lze. Barvy jsou samozřejmé, a tak abychom si je odbyli, lze vybrat ze čtyř zbarvení nádrže: černé, bílé, červené a modré. Objem motoru si volit nejde, ale barvu už ano: může být černý, šedý nebo červený.

Další zvažování čeká u výfuků, což je ostatně místo, kde většina "garážových" úpravců začíná. Spřažená dvojice rovnoběžných hlavní může být uložena vedle sebe pod sedlem anebo dole na levoboku – podle toho, co majitel považuje za hezčí.

Mimochodem podobnou volbu nabízel kdysi Simson S51. Vedl-li výfuk spodem, jednalo o levnější verzi Electronic, byl-li zvednut a opatřen krosově vyhlížející mřížkou, šlo o pár stovek dražší verzi Enduro. Jakmile jste si však koupili jeden model, případná přestavba se nedala jen tak zlehka vyřešit návštěvou Mototechny a jedním montážním odpolednem jednoduše proto, že díly v Platnéřské nebyly.

Dále tu máme sedlo. Nebaví vás jízda s partnerkou? Bez problému, její bidýlko, beztak podepřené jen několika trubkami, může za pár minut pryč a vy jste svobodní.

Co asi tak majitelé nespokojení se vzhledem řeší dál? Třeba takové přední světlo. Klasické kulaté, nebo -jak velí moderní doba - dvojici lamp nad sebou? Dle libosti, BMW vám opět nabízí obě.

Chcete hliníkem vykládané vybrání pro nohy na nádrži? Máte je mít; za přiměřenou sumu, která u konceptu nebyla pochopitelně oznámena. Nicméně žádné lidumilství v tomto směru asi čekat nelze.

Pochvalu za klasiku je nutné udělit za drátěné ráfky. Ejhle, i tady si musíte zaškrtnout jedno z políček ve formuláři, dráty mohou být buď chromované, nebo drsně černé. Kverulanti mají navíc možnost vyzkoušet, zda objednávkovým systémem mnichovských projde třeba přední hezčí, chromovaný a zadní praktičtější, černý ráfek.

Bude jistě zajímavé sledovat, zda se na této studii aplikovaná možnost tovární individualizace motorek ujme jako nový trend. BMW kromě představení a fotek neoperuje žádnými údaji, termíny ani cenami. Takže se skutečně jedná především o "nahození" jedné představy, kterou jednou v Mnichově vyhodnotí a pak se ukáže. Kdyby se ukázalo, že to půjde, asi se bude zlobit málokdo.

BMW Lo Rider

Autoři:
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...