- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Docela pozitivní článek, je vidět, že to psal člověk z oboru.
Člověk musí pořád mít na paměti, že
- jakákoliv motorka akceleruje lépe než 90 procent automobilů
- jakákoliv motorka brzdí hůře než 90 procent automobilů
Osobně mám největší potíž v tom, že v městském provozu se motorky "zjevují" zleva, zprava... vidím za sebou nějakou dodávku a najednou se zpoza ní vynoří odhodlaný skútr a během vteřiny jej mám vedle sebe. Což v situaci, kdy se blížím ke složité křižovatce a soustředím se na ni, dokáže nepěkně překvapit, obzvlášť, když se ten motocykl objeví vpravo od auta, kde si jej nevšimnu tak rychle. Chápu, že motorkáři to připadne, že jsem jej sprostě chtěl blokovat nebo mu schválně nechat málo místa, ale ono to tak není. Mrštnost a rozměry těch strojů zkrátka jsou výhodami pro motorkáře, ale nebezpečí potenciálně pro všechny.
V poslední době se motorkáři snaží o dosažení absolutního souladu označení motorky jako "jednostopé vozidlo" tím, že jezdí jen po zadním či jen po předním kole. Touto cestou bych jim chtěl vzkázat: nemusíte to dělat. My v autech jsme se taky srovnali s tím, že naše vozy zanechávají až čtyři stopy.
Motorka je jednostopé vozidlo i když má dvě kola a auto dvoustopé vozidlo i když má čtyři kola
Ale ne každý motorkář jezdí po zadním, či předním kole, to je opravdu hrstka motorkářů, která to dělá, ale díky tomu se nedají všichni motorkáři házet do jednoho pytle. Osobně mám na motorce najeto kolem 100.000 km a přiznávám, že jet na zadní, nebo předním kole ani neumím. Motorku máme pro zábavu, na cestování, na motorce jezdím z 98% ve dvou a takové nemysli jako jízda po zadním kole mě neláká, nezajímá a nic mi to neříká. Většina motorkářů jsou stejná, ale bohužel se pár bezmozků najde a to ne jen mezi motorkáři, kdy si myslí, že jsou pány silnic, ale těch je opravdu velmi nízké procento z celkového počtu motorkářů.
PROSÍM všechny "řidiče" aby se nasnažili nám to natřít na světlech. Dnes a denně to zažívám v Praze a myslím,že to není je tady... Fakt je motorka i malý skútr rychlejší.... Dík TOLERANCE NA OBOU STRANÁCH
Skútr možná, ale často ne jeho řidič.
Takže pokud už se protáhnete na "pole position" koukejte startovat jako raketa.
Motorkáři mi víceméně nevadí, jen pár vzkazů pro milovníky dvoustopých mašin: 1) možná si myslíte, že svícením dálkovými světly jste víc vidět, ale akorát tím nasíráte část lidí a všem snižujete šanci odhadnout vaši vzdálenost.. 2) klidně si předjíždějte v místech, kde nevidíte, ale pokud pojedu v protisměru, budu zvažovat, zda je pro mou bezpečnost lepší strhnout auto vpravo mimo silnici nebo risknout srážku s vámi...
Hezky clanek
Ridim v CR a ve Francii a musim napsat, ze mi ve Francii vic vyhovuje :
1/ auta za dobre viditelnosti nesviti, takze motorkar je ve zpetnych zrcadkach daleko lepe videt (drive si ho vsimnu)
2/ predjizdeni v kolonach - no problem. Ridici automaticky nechavaji volny prujezd, obvykle mezi 2.- 3.pruhem.
Ve Francii mi nevyhovuje:
1/ auta nesvítí ani za špatné viditelnosti a leckdy ani v 10 večer...
ha, při předjíždění má motocyklista na svůj pruh nárok, ale v kolonách to už neplatí
Pěkný článek, ale příště by to chtělo z opačného pohledu, aby si někteří motorkáři nepřipadali na silnici privilegovaní. Většinou s nimi nemám problém, rád je pustím, když já musím stát, zrovna tohle mi vadí nejméně. Ale motorkáři by se taky měli naučit, jak se na silnici chovat. Dodržovat rychlost, nepředjíždět v zatáčce nebo ve skupině 20 motorek nejet jako stádo dobytka se 4metrovými rozestupy, ale tak, aby se nechali rozumně předjet. Až budou jezdit normálně, budou mít i větší respekt u ostatních řidičů.
Za prvé autor nechápe ten rozdíl mezi motorkou a skůtrem. Navíc poslední odstavec mě opravdu dostal Jak může autor dávat rady jak vyhazovat vajgly z okna??!! Přece když už kouřím v autě, tak mě nemůže napadnou to, že vajgl vyhodim ven ne? Kde to jsme, ať se autor článku raději podívá kolem cest, jaký je to humus
on nemyslel ven, ale na kapotu jedoucího auta
Taky apelovat na druhou stranu vážená redakce. V sobotu na karlovarské jsem při vynuceném prudkém brždění nejdřív čekal, zda to ten za mnou se řítící moták ubrzdí také a nebo se mi "naloží" do kufru. A při zpáteční cestě jsem to pak musel strhnout co to šlo doprava, abych neměl nabořené auto a jeden jednostopý blázen, kterého v zatáčce dohnaly fyzikální zákony, nejspíš funus. Jezdil jsem zamlada taky, byť samozřejmě ne na takových strojích, jako jsou k mání dneska, nicméně dokážu pochopit požitek z jízdy na motorce, co ale pochopit nedokážu je zjevná absence mozku u některých jezdců.
Tak karlovarka, to je silnice pro otrle, ja se na ni dikybohu moc nedostanu, ale pokud ano, vzdycky narazim aspon na jednoho idiota, kvuli kterymu musim zahamtnout brzdy az na podlahu, aby se stacil zaradit.