- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ta elektrická Vespa je milé překvapení. A ano u skůtru má elektropohon smysl. A na dálkové cesty bude málokdo vytahovat skůtr.
Skůtr s výkonem 50ccm si dnes snad už nikdo dobrovolně nekoupí, když se u nás může jezdit až do 125ccm s řidiříkem B.
Očekávám něco až se objeví E-skůtr s výkonem alespoň jako 350 a dojezdem 200km. Ale to ještě hodně vody uteče a spotřeba bude určitě vysoká.
Naštěstí mám rok starý skůtřík, tak nějakou dobu vydrží.
Ten vtip je v rozložení výkonu vzhledem k otáčkám. Málokterý skůtr má stejný výkon od volnoběhu do maxima a CVT zase značné ztráty, elektromotor nepotřebuje převodovku, která by řadila.
S tvrzením, že Vespa přišla s hotovým produkčním modelem elektroskútru jako první bych byl docela opatrný, Honda představila elektrickou a hybridní variantu modelu PCX již v říjnu na Tokyo Motor Show.
Mimochodem ta plně elektrická verze má dva vyndavací články, což může být zajímavé řešení pokud skútr parkuje venku a není možné k němu dotáhnout kabel.
Pro Evropu bohužel zatím nebudou dostupné, začátek prodeje je stanoven na rok 2018 v regionu Asie vč. Japonska.
Osobně se mi líbí to ADV od Hondy, kde je opravdu pro zájemce reálná přidaná hodnota v jízdě ve stupačkách terénem k tomu ten jejich úsporný a dlouhověký motor jen zamrzí ta vyšší cena
No konečně něco smysluplného. Paskvily Akumoto, které"český" výrobce nedokázal ani smontovat, ani dovézt z Číny, a baterie vydržela čtvrt roku, se za smysluplné považovat nedaly.
Nechápem, prečo sa donekonečna vyzdvihuje tichý chod elektrovehiklov ako výhoda. Naopak, je to veľmi nebezpečné. Aj móda chodenia so štupľami v ušiach si už v premávke vyžiadala množstvo obetí. Tí ľudia neboli slepí, boli len "hluchí".
Potřebujete k životu ééééénééééém brrmbrrrm?
Trolejbus taky neřve jako autobus a cyklista nemusí mít povinnou řehtačku, aniž by to drtivé většině lidstva působilo nějaký problém.... Pro ostatní je tu Darwinova teorie.
Opravdu má ta elektrická Vespa s výkonem 4kW krouťák přes 200 Nm? Tedy něco jako dvoulitr? Já si o tom dovolim pochybovat.
v téměř nulových otáčkách jistě, pak už to půjde rychle dolů.