Diskuse k článku

Vysněné jednostopé SUV má posuvnou vačku. Umí díky ní odklonit emise

Mohutný dvouválcový boxer s dvěma magickými písmenky GS už pěknou řádku let vede v prodejích i v žebříčcích oblíbenosti velkých motocyklů. Vyzkoušeli jsme horkou novinku, novou verzi R 1250 GS s posíleným motorem. A vypadá to, že toto prvenství jí hned tak někdo nesebere.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J30i22ř98í 12K28m22e56n73t 8867510498416

GS nemá jen klady. Trčící válce dnes už nedávají technicky smysl když jsou částečně chlazeny vodou, navíc velmi překáží při manipulaci a zásadně komplikují průjezd úzkými koryty, motorka je dole moc široká. Na válcích musí být masivní a těžké padací rámy, jsou velmi náchylné k poškození. Dnes je ideálním řešením pro cestovní enduro řadový, vodou chlazený motor chráněný uvnitř rámu. U 1200 je hlavním problémem odlehčení o 30 kilo oproti starším GS. S tím šla do kopru životnost. Odchází ozubená kola, ložiska, dokonce se lámou kyvky. Myslím si, že třeba V-strom 1000 nebo netypický Versys 1000 za polovinu na rozumných gumách projede to co GS.

+1/0
29.10.2018 23:52

J34i96r92i 98R71u35s28n44o50k 4375832177503

Ale zas na druhou stranu diky tem valcum, a padakum samozrejme, se ta tezka masina daleko snadneji zveda, nez in-line reseni.

0/0
30.10.2018 19:27

V53l12a77d26i36s12l15a74v 56N13o79h59e64j25l 7798877368821

jinak ta vacka je zajimavy reseni, ale u radovyho ctyrvalce to asi bude zcela jiny orisek nez tady u jedne hridele na kazdy valec. kazdopadne dobry napad. R^

0/0
29.10.2018 16:10

V46l41a65d98i45s88l98a77v 71N83o40h36e78j68l 7968337128851

mam ZX10R 04 uz 11 let k plne spokojenosti, a GS bylo mimo muj zaber, ale tohle novy co muze jet i 235 vypada vyrazne zajimaveji, protoze kamosi co maj R 1100 GS a na dalnici se boji jet pres 140 aby jim to nezralo olej me moc nebavi... ;-D akorat nevim co zena, protoze tu nebavi sedet nizko za mnou (kdyz sme treba zkouseli GS nebo Busu) a naopak Ninja s vysokou zadni sedackou je pro ni temer idealni (a i potrebuje sviznejsi jizdu), tam zas ma jen skrceny vic nohy nez by chtela. idealni univerzal asi neexistuje a nejbliz je Ninja, ale GS se zacina blizit. R^

0/0
29.10.2018 16:09

D54a67v22i94d 45R61y74c42h76e29t83s98k45ý 9976181710830

Ti magoři už řeší i emise u motorek?

+2/0
29.10.2018 16:07

V70o60k54o34u15n 41V95l75a35d16i59m78i77r 8722208579668

Nechapu opravdoveho motorkare, ktery si porizuje extra masinu na dalnice. Opravdovy motorkar se dalnicim vyhyba jako cert krizi.

+1/−1
29.10.2018 15:39

V91l89a30d71i98s87l79a61v 89N62o79h62e21j55l 7648287238711

me dalnice bavi, nejlip to nejak nakombinovat. ale strihnout si obcas 280+ na dalnici je taky zazitek a me osobne blizsi nez treba teren. ;-)

0/0
29.10.2018 16:04
Foto

J27o69s89e77f 41K15u44b65e82š 3118313299613

Když jsem jel přes Rumunsko do Moldavska, na Ukrajinu, tak mě překvapilo množství motorkářů a světe div se - naprostá většina měla GS nebo Hondy... Těch GS bylo tak 80 - 90%. Možná tuctovka, možná předražený, ale nedá se tomu už pohledu upřít kvalitní vymakaná konstrukce. Kdykoliv se na ní podívám, říkám si "jo, takhle má vypadat pořádný enduro"....

0/0
29.10.2018 12:22

M90i18r24o35s19l82a13v 19J70e90l53í52n30e49k 9204174925866

Výhoda je právě v tom masivním rozšíření GS. Jak je jich moc, musí to umět opravit skoro každý servisák motorek po celém světě a díky tomu je i mnoho náhradních dílů velice rychle dostupných. Tedy ta "tuctovost", je z mého pohledu jedna z hlavních výhod GS :-)

0/0
29.10.2018 15:52

M60i17r82o41s26l61a56v 34J47e69l77í68n28e69k 9804484535536

Jsem takový motoristický úchyl, mám doma asi všechny kategorie motorek a musím říct, že stejně minimálně 80% času jezdím na R1200GS ADV na chlupatých pneu. Dostanu se s tím prakticky kamkoliv, kam vyjede traktor, tam vyjedu i já... na asfaltu je to do 150ti v cajku, přemýšlím, že mě asi nikdy žádná motorka nepředjela :-) Když je to špinavý, je to víc "sexi", tedy úspora času čištěním :-D Díky velkým hliníkovým kufrům do toho naložím jak do malého auta, co se nevejde do kufrů, to někam přivážu... Zadeklovaný proti počasí jsem tam dokonale, blastery, vyhřívaný hevty... do -5st v komfortu... Mám najeto 74tis km, ještě nikdy jsem neřešil podstatněší závadu. Jen ta pořizovací cena je dost nevýhoda a moc elektroniky u současných modelů... Za mě ale palec nahoru R^

+1/0
29.10.2018 11:19

T38o52m54á57š 31M27a74š49e50k 4679339220575

Já teda jezdím na XT1200 (GS je na můj vkus drahé a tuctové), ale jinak s Vámi souhlasím. Z mého pohledu je ještě jeden argument pro, a to, že jsem "velkej a vošklivej" a na všem menším vypadám přinejmenším komicky a posez bývá taky dost nepohodlný.

+1/0
29.10.2018 11:57

M14i74r27o88s12l98a43v 83J76e64l40í24n84e48k 9884524105976

Mám velikost mladého Itlala :-D ...tedy 73kg a 176cm, není zrovna ideální kombinace k obřímu GS ADV, ale co na tom... má první velká motorka byl Harley a oproti HD, je vlastně vše lehoučké :-D Už jsem se smířil s tím, že s GS nesmím v terénu moc zastavovat, jak zastavím, je to těžký jako prase :-D

0/0
29.10.2018 13:45

D90a96v64i59d 70R68y85c67h42e73t91s49k98ý 9296711520870

ta výška není nic podprůměrného a váhu jen závidím ;-D

0/0
29.10.2018 16:09

J65i28ř36í 96K71o88n22d23r66á16t 4675781278

Takž asi jediná nevýhoda je v tom že je to už tuctovka.

0/0
29.10.2018 11:11

T76o57m53á12š 73H50o87r28s17k84ý 1240204593434

Bohužel můůžu potvrdit, jsou dvě sorty motorkářů: ti co toužej/maj GS, a pak ti co na něm ještě nejeli. Mít na něj, už je v garáži a 07 by zůstala jako skútr do města.

0/0
29.10.2018 9:33

Z63d14e22n52ě57k 66M22á91č79a20l85a 1773395589900

To je sranda aspoň za 600.000 Kč. Já jsem velmi spokojen se svoji fungl novou Hondou NC750X.

0/0
29.10.2018 8:49

J90i51r19i 19R88u71s27n97o21k 4115632667733

A jako vzdy se cca 90 % majitelu nedostane ani na sotolinu. Nechapu smysl moc smysl porizovabi si endura na silnice. A mimo silnici je to zas prilis tezky stroj.

+1/−4
29.10.2018 6:30
Foto

K55a68r91e42l 66S75c69h64w10e92i75t97z17e89r 7794235520823

je to stejné jako majitelé SUV :-D pro 99,5% z nich je to pouze pro ten pocit že jsou esůvé....

+6/−2
29.10.2018 6:53

O58t46a19k96a94r 51F91u60k32a 8621503541774

á, zas jeden, co si to nemůže dovolit

0/−1
29.10.2018 11:53

J12i96ř30í 58Z23i43p 8258224395657

Je to cestovní enduro. Jako SUV není primárně do terénu. Někomu nevyhovuje ležet na nádrži nebo mít vyhozené nohy dopředu a ruce jako při věšení prádla. Je to prostě o pohodlí.

+10/0
29.10.2018 6:59

J24i92ř44í 28S39c75h29m44i49d74t 5900653704315

Tak ono je to hlavně o pozici jezdce, na cestovním enduru se sedí trochu jinak, než na ryze cestovní mašině a také umožňuje jízdu ve stupačkách, která se čas od času může hodit, tohle využívám třeba jen proto, abych si protáhnul nohy;-).

+6/0
29.10.2018 7:32

J62a17n 69M79a26r31t90i61n 6122710279

rad by som mal od vas ferovu odpoved: jazdili ste niekedy kativne na motorke? a ak ano, boli ste nikede dalej nez za hranicami republiky? Pretoze ak cestujete balkanom, hoci aj hlavnejsimi cestami tak sakra rychlo zistite ze podvozok cendura je proste parada. Ono take cendura (GS, Africa) netripia SUV fenomenom ako auto SUV kde su vyuzivane maminami na rozvoz deciek do skoly

+1/0
29.10.2018 9:23

K84a72r74e66l 82J85a67n65d12a 5892676291326

Mluvíte mi z duše

0/0
29.10.2018 15:07

J56i21r57i 70R83u82s55n49o89k 4605772967223

Jezdim na RT. Zatim jsem nebyl nikde, kde bych mel s vozovkou problem. Tim neshazuju vas argument, jen rikam, ze tam, kam jezdim ja, vedou normalni silnice.

0/0
29.10.2018 18:59

Z33d59e37n92ě96k 18H70r52u71b91o42š 9765828713109

A to je přesně ono. Já koupil GS abych mohl tam, kam to s naháčem už nešlo, nebo to už bylo krajně nepříjemné. A nemusí to být zrovna motokrosová trať. A ruku na srdce, některé naše silnice jsou té mx dráze dost podobné :D

0/0
29.10.2018 19:41

Najdete na iDNES.cz