Diskuse k článku

Vysněné jednostopé SUV má posuvnou vačku. Umí díky ní odklonit emise

Mohutný dvouválcový boxer s dvěma magickými písmenky GS už pěknou řádku let vede v prodejích i v žebříčcích oblíbenosti velkých motocyklů. Vyzkoušeli jsme horkou novinku, novou verzi R 1250 GS s posíleným motorem. A vypadá to, že toto prvenství jí hned tak někdo nesebere.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J32i60ř70í 54K21m23e14n70t 8407520198346

GS nemá jen klady. Trčící válce dnes už nedávají technicky smysl když jsou částečně chlazeny vodou, navíc velmi překáží při manipulaci a zásadně komplikují průjezd úzkými koryty, motorka je dole moc široká. Na válcích musí být masivní a těžké padací rámy, jsou velmi náchylné k poškození. Dnes je ideálním řešením pro cestovní enduro řadový, vodou chlazený motor chráněný uvnitř rámu. U 1200 je hlavním problémem odlehčení o 30 kilo oproti starším GS. S tím šla do kopru životnost. Odchází ozubená kola, ložiska, dokonce se lámou kyvky. Myslím si, že třeba V-strom 1000 nebo netypický Versys 1000 za polovinu na rozumných gumách projede to co GS.

+1/0
29.10.2018 23:52

J28i36r49i 87R43u86s30n29o42k 4835742407613

Ale zas na druhou stranu diky tem valcum, a padakum samozrejme, se ta tezka masina daleko snadneji zveda, nez in-line reseni.

0/0
30.10.2018 19:27

V90l93a35d28i31s28l59a54v 73N13o73h61e75j88l 7408707798681

jinak ta vacka je zajimavy reseni, ale u radovyho ctyrvalce to asi bude zcela jiny orisek nez tady u jedne hridele na kazdy valec. kazdopadne dobry napad. R^

0/0
29.10.2018 16:10

V26l52a89d39i42s31l62a53v 17N94o13h13e70j69l 7768297918911

mam ZX10R 04 uz 11 let k plne spokojenosti, a GS bylo mimo muj zaber, ale tohle novy co muze jet i 235 vypada vyrazne zajimaveji, protoze kamosi co maj R 1100 GS a na dalnici se boji jet pres 140 aby jim to nezralo olej me moc nebavi... ;-D akorat nevim co zena, protoze tu nebavi sedet nizko za mnou (kdyz sme treba zkouseli GS nebo Busu) a naopak Ninja s vysokou zadni sedackou je pro ni temer idealni (a i potrebuje sviznejsi jizdu), tam zas ma jen skrceny vic nohy nez by chtela. idealni univerzal asi neexistuje a nejbliz je Ninja, ale GS se zacina blizit. R^

0/0
29.10.2018 16:09

D85a21v85i77d 15R60y65c60h60e57t71s16k60ý 9126881930440

Ti magoři už řeší i emise u motorek?

+2/0
29.10.2018 16:07

V97o39k37o49u28n 33V27l24a88d83i96m83i81r 8692888779548

Nechapu opravdoveho motorkare, ktery si porizuje extra masinu na dalnice. Opravdovy motorkar se dalnicim vyhyba jako cert krizi.

+1/−1
29.10.2018 15:39

V91l74a18d60i91s38l81a69v 25N11o51h27e10j68l 7148407418361

me dalnice bavi, nejlip to nejak nakombinovat. ale strihnout si obcas 280+ na dalnici je taky zazitek a me osobne blizsi nez treba teren. ;-)

0/0
29.10.2018 16:04
Foto

J10o67s73e70f 31K11u79b31e78š 3948703829123

Když jsem jel přes Rumunsko do Moldavska, na Ukrajinu, tak mě překvapilo množství motorkářů a světe div se - naprostá většina měla GS nebo Hondy... Těch GS bylo tak 80 - 90%. Možná tuctovka, možná předražený, ale nedá se tomu už pohledu upřít kvalitní vymakaná konstrukce. Kdykoliv se na ní podívám, říkám si "jo, takhle má vypadat pořádný enduro"....

0/0
29.10.2018 12:22

M79i40r52o51s96l64a61v 38J23e35l97í10n33e58k 9194574515696

Výhoda je právě v tom masivním rozšíření GS. Jak je jich moc, musí to umět opravit skoro každý servisák motorek po celém světě a díky tomu je i mnoho náhradních dílů velice rychle dostupných. Tedy ta "tuctovost", je z mého pohledu jedna z hlavních výhod GS :-)

0/0
29.10.2018 15:52

M82i23r95o28s55l53a21v 53J39e64l30í55n79e88k 9834584985306

Jsem takový motoristický úchyl, mám doma asi všechny kategorie motorek a musím říct, že stejně minimálně 80% času jezdím na R1200GS ADV na chlupatých pneu. Dostanu se s tím prakticky kamkoliv, kam vyjede traktor, tam vyjedu i já... na asfaltu je to do 150ti v cajku, přemýšlím, že mě asi nikdy žádná motorka nepředjela :-) Když je to špinavý, je to víc "sexi", tedy úspora času čištěním :-D Díky velkým hliníkovým kufrům do toho naložím jak do malého auta, co se nevejde do kufrů, to někam přivážu... Zadeklovaný proti počasí jsem tam dokonale, blastery, vyhřívaný hevty... do -5st v komfortu... Mám najeto 74tis km, ještě nikdy jsem neřešil podstatněší závadu. Jen ta pořizovací cena je dost nevýhoda a moc elektroniky u současných modelů... Za mě ale palec nahoru R^

+1/0
29.10.2018 11:19

T44o16m75á26š 15M38a10š44e24k 4609739580205

Já teda jezdím na XT1200 (GS je na můj vkus drahé a tuctové), ale jinak s Vámi souhlasím. Z mého pohledu je ještě jeden argument pro, a to, že jsem "velkej a vošklivej" a na všem menším vypadám přinejmenším komicky a posez bývá taky dost nepohodlný.

+1/0
29.10.2018 11:57

M47i64r98o52s36l58a67v 86J23e85l75í19n81e48k 9394764975796

Mám velikost mladého Itlala :-D ...tedy 73kg a 176cm, není zrovna ideální kombinace k obřímu GS ADV, ale co na tom... má první velká motorka byl Harley a oproti HD, je vlastně vše lehoučké :-D Už jsem se smířil s tím, že s GS nesmím v terénu moc zastavovat, jak zastavím, je to těžký jako prase :-D

0/0
29.10.2018 13:45

D87a52v43i40d 46R41y82c78h81e67t81s93k11ý 9156731650770

ta výška není nic podprůměrného a váhu jen závidím ;-D

0/0
29.10.2018 16:09

J28i30ř31í 95K44o23n53d35r33á37t 4865381398

Takž asi jediná nevýhoda je v tom že je to už tuctovka.

0/0
29.10.2018 11:11

T30o55m70á27š 42H22o77r64s85k27ý 1840544633654

Bohužel můůžu potvrdit, jsou dvě sorty motorkářů: ti co toužej/maj GS, a pak ti co na něm ještě nejeli. Mít na něj, už je v garáži a 07 by zůstala jako skútr do města.

0/0
29.10.2018 9:33

Z81d48e30n97ě89k 61M27á42č41a84l35a 1623295159520

To je sranda aspoň za 600.000 Kč. Já jsem velmi spokojen se svoji fungl novou Hondou NC750X.

0/0
29.10.2018 8:49

J17i12r62i 32R20u49s48n81o33k 4495872487923

A jako vzdy se cca 90 % majitelu nedostane ani na sotolinu. Nechapu smysl moc smysl porizovabi si endura na silnice. A mimo silnici je to zas prilis tezky stroj.

+1/−4
29.10.2018 6:30
Foto

K72a65r64e24l 95S92c55h44w70e20i54t95z54e93r 7924505210883

je to stejné jako majitelé SUV :-D pro 99,5% z nich je to pouze pro ten pocit že jsou esůvé....

+6/−2
29.10.2018 6:53

O14t75a12k62a16r 44F16u81k42a 8411593801154

á, zas jeden, co si to nemůže dovolit

0/−1
29.10.2018 11:53

J26i94ř61í 28Z45i91p 8788274575937

Je to cestovní enduro. Jako SUV není primárně do terénu. Někomu nevyhovuje ležet na nádrži nebo mít vyhozené nohy dopředu a ruce jako při věšení prádla. Je to prostě o pohodlí.

+10/0
29.10.2018 6:59

J97i21ř57í 67S39c68h37m59i77d57t 5470353414575

Tak ono je to hlavně o pozici jezdce, na cestovním enduru se sedí trochu jinak, než na ryze cestovní mašině a také umožňuje jízdu ve stupačkách, která se čas od času může hodit, tohle využívám třeba jen proto, abych si protáhnul nohy;-).

+6/0
29.10.2018 7:32

J66a83n 31M81a45r21t50i27n 6752570369

rad by som mal od vas ferovu odpoved: jazdili ste niekedy kativne na motorke? a ak ano, boli ste nikede dalej nez za hranicami republiky? Pretoze ak cestujete balkanom, hoci aj hlavnejsimi cestami tak sakra rychlo zistite ze podvozok cendura je proste parada. Ono take cendura (GS, Africa) netripia SUV fenomenom ako auto SUV kde su vyuzivane maminami na rozvoz deciek do skoly

+1/0
29.10.2018 9:23

K59a62r25e74l 92J26a89n91d27a 5442326461166

Mluvíte mi z duše

0/0
29.10.2018 15:07

J56i14r84i 93R34u48s56n59o21k 4405452107793

Jezdim na RT. Zatim jsem nebyl nikde, kde bych mel s vozovkou problem. Tim neshazuju vas argument, jen rikam, ze tam, kam jezdim ja, vedou normalni silnice.

0/0
29.10.2018 18:59

Z38d10e81n46ě71k 60H94r51u64b75o20š 9685848393139

A to je přesně ono. Já koupil GS abych mohl tam, kam to s naháčem už nešlo, nebo to už bylo krajně nepříjemné. A nemusí to být zrovna motokrosová trať. A ruku na srdce, některé naše silnice jsou té mx dráze dost podobné :D

0/0
29.10.2018 19:41

Najdete na iDNES.cz