Diskuse k článku

Benziňák se spotřebou dieselu. Tři a půl tisíce kilometrů s hybridní toyotou

Na dovolenkové štreky se nejvíc hodí turbodiesel, kvůli spotřebě. My na to šli jinak, vyrazili jsme na otočku do Itálie hybridní toyotou. A nelitovali jsme.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L34u88b33o43m47í23r 29B27r33a24b85e70c 4458168173110

Při výběru nového automobilu byla Toyota Auris v hybridu má první volba. Po zapůjčení a najetí cca 1000 km byla spotřeba 5.1 litrů. Moc mi nesedí ta převodovka a cena byla vysoká. Tak jsem hledal ještě vhodnou alternativu. Nakonec jsem vybral Škodu Octavia iii generace s motorem 1.0 tsi a můžu říct, dobrá volba. Dlouhodobá spotřeba 5,3 litrů a jízdy po dálnici /dálnice 130km/h na tempomat. Cena o cca 100 000 nižší a lépe vybavena. V autě mám kvalitní autorádio s dotykovým displejem a s podporou apple car play. Tuto funkci bohužel Toyota ještě moc nenabízí a tím mi přijde dost zastaralá. Toyotu velmi dobře znám a velmi mě mrzí, že prodejci nových Toyot těží z dobrého jména značky, protože jsou dost nezkušený a mají schopnost odradit člověka od koupě. Je to dost šílené, když zákazník ví o autě a značce víc jak prodejce. Tohle ale není chyba samotného prodávajícího, ale vedoucího prodeje, že dopustí takového prodávajícího auta prodávat. V salonu značky Škoda, bylo vše tak jak má být, paní prodávající býla opravdu odborník.

0/0
7.7.2018 7:42
Foto

V87í95t 16C96h60a56l37u42p47a 6248592510522

Od aféry dieselgate bych si o nafťáka neopřel ani kolo. At s DPf či bez něj (i ostatních nesmyslných blbostí - turbo, EGR). Kdysi je auta neměla vůbec a jezdila i bez toho.

0/0
3.7.2018 10:10

P97e55t55r 16H43a95r28i98p83r30a39s97a35d 44H94a37j69i15č 5681726583930

Co je to platné. Hybrid je zbytečně složitý a hodí se jen někomu. Ale i tak, doba elektromobilní už klepe na dveře. http://www.hybrid.cz/tesla-slavi-navzdory-ocekavanim-vyrabi-5000-elektromobilu-model-3-tydne

0/0
2.7.2018 19:21

J10a51n 25D49l19o38u80h89ý 7494679730219

Take mam "benzinak" se spotrebou dieselu. Jiz od roku 2008 ;-D. Ford 1.4 Duratec mi jezdi dalkovky za 5.6L LPG na 100km R^ Pokud ale tenhle motor date do ruky nekomu, kdo nechape, kde jsou "optimalni otacky", tak dokaze jezdit i za 10 litru na 100km ;-D

0/0
29.6.2018 11:08

A88n27t67o70n61í84n 77S12v62o61b21o68d90a 3504673699872

takže Duratec jezdí dost pod 5 litrů benzínu, to se ani LPG nevyplatí :-)

0/0
1.7.2018 19:20

J30i59ř98í 37S57c46h26w34a52c56h 8598354728406

Všechni mají spotřebu na LPG vyšší jak na benzín, jen Janovi to LPG žere méně. ;-)

0/0
1.7.2018 22:15

A21n40t63o81n19í59n 66S52v16o60b89o13d59a 3834553609872

na méně energie v palivu ujede víc kilometrů, popírá některé zákony a nebo jezdí ekojízdu na LPG, doufám, že ho potkám tak na dálnici :-), moje auto se také umí plížit za superspotřebu, ale netýrám sebe a další řidiče na silnici

0/0
2.7.2018 16:49
Foto

V78í81t 62C90h31a56l85u45p69a 6178452880532

V pravým pruhu na dálnici můžete jet v klídku 80 km/h a nikdo Vám nemůže nic říct. Jsou i lidi, kteří nikam furt nespěchají. A např. pokud jezdí služebně vlastním autem, tak tím tuplem proč by se měl hodit, cesta se mu počítá do pracovní doby a cestovní náhrady si účtuje za najeté km, tak vlastně na tom ještě vydělá :-D

0/0
3.7.2018 14:40

A65n71t98o78n11í18n 33S96v60o18b97o26d98a 3254803969572

V litru LPG je o dost méně energie, také je podstatně lehčí než benzín. Proto auta na LPG mají vyšší spotřebu než na benzín. V ptavém pruhu na dálnici mně pomalá auta nevadí, ale v levém již vadí, stejně jako když jsou dva pruhy v stoupání a někdo pomalu předjíždí přetížené náklaďáky, takže ostatní brzdí

0/0
3.7.2018 20:54
Foto

V46í51t 89C65h38a77l85u94p51a 6328282920642

No nevím, co panu Dlouhému (a jak korektně) mu říká ukazatel spotřeby. Nicméně, co se týče té rychlosti na dálnici, já jsem hodně let jezdil služebně po D1 a také 80 km/h v pravém pruhu (vždy se držím přísloví, jsi v práci na závodech a nedělalo mi problém "spotřebovat" jednu šichtu jen na cestu na SC a rovnou na hotel), nechápu ty blázny co jezdí v audinách nebo bavorácích v levém 160 a víc (asi nejezdili pracovně, asi spěchali na dovču :-D)

0/0
4.7.2018 6:30
Foto

V93í94t 53C37h58a80l78u61p32a 6478612700782

ještě jedna věc: Co je to "pomalu" předjíždí naklá ́dáky? Já většinou max. 130 km/h, to je snad normál?

0/0
4.7.2018 6:32

P66e81t93r 73F20á43b55e14r 6776660123582

A s tou baterii bych to taky neviděl tak hrozně. Do Priuse stoji 25 tis se zarukou na deset let takze cena PDF na diesla.

0/0
28.6.2018 20:43

T24o48m79á84š 46Z24e38m53a33n 3585278474475

Kdyby ten hybrid alespoň sloužil jako náhrada 4x4, tak chápu význam, ale za tu cenu bych si raději koupil nafťáka..

0/0
28.6.2018 20:18

M92a43r44t85i67n 84K18a70r64á67s51e48k 9468533608898

No ja asi ne, cena stejna jako naftak, navic v cene automat, a spolehlivost vyrazne lepsi bez rizika oblibenzch diesel oprav...

+2/0
28.6.2018 21:45

J15i79n55d72ř51i22c65h 50L17u97k87e44š 3339414723470

Co jsem cetl testy, tak na dalnici s hybridnim Aurisem kombikem pod 6,5 nesli. A je otazka jak byli nalozeni a jak jeli svizne. Nerikam, ze to Toyota nema zmakly, ale z principu benzinu a vlaceni baterii nemuze byt na dalnici uspornejsi nez diesel...

+1/0
28.6.2018 20:15

L59u86k51á57š 47K42m23e98n60t 5209767934290

Tak pro hybrid je ideálním prostorem město, kde zužitkuje rekuperaci při častém rozjezdu / brzdění. Pak na okreskách, kde se jezdí nižší rychlostí a opět se častěji dostane ke slovu elektrická část. Dálnice je místo, kde se hybrid v podstatě nemá moc jak projevit. Pokud jedete v klidu na tempomat, tak na dálnici je spotřeba v podstatě pouze o kvalitách spalovacího motoru a tady bude mít diesel vždy výhodu proti benzínu, protože má vyšší účinnost. Takže také nevěřím tomu, že by se v dálničním provozu dostali pod 6 litrů, nebo že by se v dálničním provozu mohli dostat pod spotřebu dieselu.

Ono ideální srovnání by bylo, pokud by to jeli paralelně s dieselem a obě auta jela stejným tempem.

+1/0
29.6.2018 7:04

P93e40t44r 81B80á80č45a 8605956395935

Spotreba je to posledni co me u auta zajima.

Chci krasny design a vykon.

+1/0
28.6.2018 19:34

P54e10t61r 36B21e69d21n77á25ř 4920114143403

brzdy jsme měl u tohoto Aurisu po třel letech a 78 000 km sjeté z 11 mm na 10,4 mm, nyní u RAV hybrid po 30 000 zatím nesjeté... Další solidní úspora. Jen to vyřazování na neutrál je nesmysl, hybridní systém toyoty perfektně fachá jen když je zařazeno. Neutrál tma je snad jen kvůli myčce :-)

0/0
28.6.2018 15:12

L61u39b94o12m61í52r 56N81ě31m68e36c 7265520829361

To není nesmysl, to je úplná ...čovina...

0/0
28.6.2018 15:24

L11u78b91o58m34í25r 46N77ě30m45e82c 7665190729621

A to je na tom to pěkné, že si každý může vybrat, dle libosti. Já osobně od roku 2001 pouze Toyota a nechtěl bych nic jiného. Ale někomu to cpát je hloupost. Kdysi měla Toyota slogan "Vím proč". A k tomu se musí člověk propracovat. Moje první byla Camry. Došel jsem k ní tak, že tehdy, tuším Svět motorů, vydal velký katalog ojetin. Pročítal jsem ho snad půl roku a tohle auto tam vycházelo úplně vzorně. Jako exot to auto po třech letech a 150 000km stálo 300 000,- při ceně nového 1 300 000,- a byla to láska na první pohled. Sice jsme ji měli jen dva roky, protože přišla rodina a muselo se přejít na MPV. Pak následoval Picnic, Previa, RX450h a nakonec Hilux. Hybrida má žena, já jezdím Hiluxem. Ani jedna Toyota nikdy nezklamala a servis jenom měnil oleje.

+3/0
28.6.2018 13:41

J67i64ř44í 41P29o37ž34á63r 5395372138770

Já jezdím Toyotou od roku 2000 a taky bych neměnil, vždycky mě dovezla. Teď mám 10 let starýho Priuse a zatím bez poruchy...zlatý auto :-)

0/0
29.6.2018 10:05

T12o27m35á34š 42K76u61c52h98a56ř 3327821948771

Já vím, že je to tu stále dokola, ale před pár lety jsem se z Itále vrátil s průměrnou ověřenou spotřebou 4,9l/3000km. 4 členná rodina, plný kufr, cca 50% klima. Rakouskem maximální povolenou (cca 1/3 tarsy mimo dálnici - prohlídka hradů), ČR a Itále na dálnicích když to šlo až + 20km/h. Nejvíc to pochopitelně kleslo couráním 60 km/h po Italských přímořských silničkách.

Asi nemusím dodávat, že to byla za 100k koupená stará olítaná TDI otavie rv98, najeto tehdy cca 400 000 km..

+8/0
28.6.2018 12:22

J72a85k39u97b 84S91e46k88e48r97a 6916870526985

To ano, ale každý, kdo za vama pár km jel, zbytek dne smrkal mazut a vypadal jako horník po směně...

+2/−3
28.6.2018 15:03

P96a11v89e41l 98K90u13t10i67l 9910836203859

Tak majitel hybridu bude zase argumentovat ze po meste bude mit spotrebu oproti vam polovicni. Pri jizde ustalenou rychlosti kdy se nebrzdi uz ztraci hybridni pohon vyhodu. Mame doma plugin hybrid a prumer za celou dobu co ho mame je 1,9l. Za poslednich 2500km 0,1l ��

0/0
29.6.2018 13:22

R88i67c89h90a58r11d 31T52o41m27e50č88e15k 7846245736351

Na další roky je to asi nejrozumnější řešení, benzín mají všude, jednoduchý motor, spotřeba skvělá a je to ekologické. Časem bude problém s asi ne lacinou výměnou baterií, ale proti složité údržbě turbo dieselů je to určitě levnější.

+4/−5
28.6.2018 12:01

O37n41d86ř30e53j 18F52r32a24n12c 4929621108

Na údržbě turbodieselů nic složitého není. Ty motory vydrží 300 tisíc km bez větších problémů. Jen je nesmí dostat do ruky blbec.

+2/−1
28.6.2018 12:26
Foto

V50í39t 94C10h87a87l26u55p59a 6708122200912

stačí párkrát natankovat blbou naftu (v česku není neobvyklé i u prémiových stanic) a můžou se měnit vstřikovače či čerpadlo (ani jedno levná záležitost)+krátké jízdy+studené starty trápí se turbo, dvouhmota...o DPF nemluvě

+5/−1
28.6.2018 12:38

O25n74d67ř72e62j 71F23r47a48n75c 4669621748

To jsou nesmysly. Blbou naftu jsem natankoval mockrát a nikdy to vstřiky neodnesly. Jednou to bylo na výměnu palivového filtru, ale to by u benzínu dopadlo nejspíš dost podobně. Je to opravdu jen o tom, jak se kdo k tomu autu chová. Samozřejmě je rozdíl v životnosti mezi atmosférickým benzínem a turbo naftou, to bez řečí, ale při nájezdu 25 tisíc ročně vydrží deset let bez větších investic i ta nafta.

+2/0
28.6.2018 12:57
Foto

V65í95t 38C58h60a90l57u40p38a 6618712580342

záleží na daném tipu (samozřejmě, že němec či japonec na tom bude líp než francouz či ital). ale ty studené starty a krátké jízdy jsou maras, hodně lidí si kupuje turbodiesly na popojíždění po městě, s tím by se mělo něco dělat (třeba do manuálu auta tučným červeným písmem napsat "Nepoužívat pro krátké jízdy" apod.)

+2/0
28.6.2018 13:12

A52n71t25o45n26í21n 62S79v54o80b19o75d63a 3274943469742

v servisech končí spousta dieselů z Prahy, kdy se jim nevypalují DPF, často jsou to SUV, automechanik protáhne auto na dálnici a zase je na chvíli OK

0/0
28.6.2018 13:25
Foto

P73a97v70e39l 36K35a97l29u41s 6494476426892

Jak jste vedle, jak ta jedle. Co je to daný tip?

Že v naftě je lepší vždy Francouz nebo Ital už ví i malé dítě. Apropo, typ vstřikování může být identický na voze z Francie jako z Německa nebo Japonska.

+2/−1
28.6.2018 13:38

R32i94c57h27a54r11d 84T67o30m84e53č97e11k 7786425216841

Dieselové motory Peugeot (HDI) montovala spousta výrobců jako Mazda, Ford, Volvo a myslím že i Mercedes. A s comonnrailem, kdy koncern ještě vyráběl PD.

0/0
28.6.2018 14:13
Foto

V26í58t 68C98h34a46l60u15p21a 6318772120362

Hmm, např. že auto s logem "sprostého označení ženského pohlavního orgánu" (pro mne největší šroty) má lepší motorizace než Audi, BMW či Mercedes, hmm odvážné tvrzení

+1/−2
28.6.2018 14:25

A88n66t32o37n35í17n 90S94v96o20b91o76d71a 3294373279512

Mercedes montuje jejich motory do svých aut

+2/0
28.6.2018 14:56

A18n48t59o41n24í11n 80S83v21o72b79o24d28a 3224283459922

například mercedes Citan je převlečené Kangoo :-)

+1/0
28.6.2018 15:27

V58l46a17d16i81m32í28r 17K53r38á40l 4813826370222

zrovna mergl s kosočtvercem hodně na motorech spolupracuje

0/0
28.6.2018 15:20

R55i78c17h75a31r51d 77T92o51m22e17č93e71k 7586135606551

Někde psali, že Renault má dlouhodobě nejspolehlivější benzínové motory.

0/0
28.6.2018 17:35
Foto

P69a65v47e15l 97K43a64l20u28s 6594416736682

Ne není to odvážné. Problémy naftových motorů VW a vlastně identické Audi jsou všeobecně známý. Poruchovost u BMW je také známá. Snad jen u Mercedesu se dá mluvit o spolehlivosti. A přesto používá diesel jednotky Renault. Asi vědí proč.

+2/0
28.6.2018 18:10
Foto

V37í41t 65C13h92a75l44u34p92a 6798512510442

Po zkušenosti s jednotkou 1,9dci bych si o auto s takovou motorizací ani kolo neopřel a vrátil se k normálnímu obyčejnému atmosférickému motoru, který nemá ku**tka (DPF, EGR, turbo, atd.) a který spolehlivě nastartuje (kdykoliv i v zimě v největších mrazech) no a holt kapku víc papá.

0/0
29.6.2018 13:55

T57o77m70á72š 47Z87e90m35a82n 3485718124375

Nejezdím na nic jiného než blbou naftu z makra, ono a eurooilu a zatím nic..

0/0
28.6.2018 20:19

R29i74c12h61a24r45d 37T48o28m40e59č47e64k 7326195136341

Ještě jste asi neslyšel o odcházejícím dvouhmotovém setrvačníku se spojkou, ucpaných turbech, EGR ventilech, tryskách atd, Že krátké jízdy, kterým se nevyhne ani inteligent, mají za následek postupné zadehtování všech součástí motoru a vysokou kouřivost s následkem stopky na STK. Diesely jsou vhodné jen na dlouhé jízdy, tedy především jako firemní.

0/0
28.6.2018 14:08
Foto

V17í69t 43C35h94a76l28u91p75a 6928112660982

Přesně tak.

0/0
28.6.2018 14:23

A22n90t10o40n61í97n 96S54v60o20b91o95d91a 3544603689232

tak tedy nevím, ale Golf na CNG jezdí levněji, je větší, pokud jdu po rozumné ceně a levném provozu, zvolím plyn :-)

0/0
28.6.2018 11:36

M79a30r90t57i52n 94F82i44l53i81p11c94z24y33k 3461471875783

Jezdí, jezdí, dokud se něco nevy... CNG jako služebák ano, ale do soukromí ani náhodou.

+2/0
28.6.2018 11:58

A60n50t20o70n98í20n 37S24v24o82b65o81d95a 3974103289492

máme atmosféru s LPG na dlouhé trasy, CNG na každodenní dojíždění do práce, nafta se může také pořádně prodražit, ale s tím se nikdo nechlubí, starší jsou z 50% slušně stočené

0/0
28.6.2018 12:29
Foto

P16a83v64e68l 18K98a44l46u74s 6604166726402

Ale řeč je o CNG. To je jiný problém.

0/0
28.6.2018 13:41

A41n55t81o82n61í58n 84S64v15o18b90o69d97a 3844433349412

máme CNG na každodenní dojíždění a popojíždění, jezdíme kolem několika čerpaček, auto má 3 roky, takže zatím docela mladé

0/0
28.6.2018 15:33
Foto

V93í21t 59C64h37a47l52u41p84a 6888132970672

Zato když se pokazí turbodiesel, tak je to za pár drobných že :-D

+1/0
28.6.2018 12:35
Foto

P78a80v42e41l 30K17a95l41u91s 6914366786172

Nemyslím si, že je to skvělá volba. Obecně Němci nezvládli technologií CNG jako třeba Italové. Italský plyn jezdí do roztrhání těla, německý shnije. Levný provoz, drahý (německý) servis...

+1/0
28.6.2018 13:41

J98a30n 43M76a14r33t86i19n 6332670309

a kde to CNG natankujete? to je problem s tou nadrzou na 300km, to je parodia na dojazd.. LPG je vsade, ale CNG?

0/0
28.6.2018 14:23

Najdete na iDNES.cz