Diskuze
Vyplatí se rychlá jízda? Výsledky testu jsou jednoznačné
Děkujeme za pochopení.
J45i31r50k59a 57K10u66z86e33l45k91a
No chtělo by to taky test na dálnici. Pokud pojedu někdy v noci 200, tak při vzdálenosti 700 km bez diskuze dojedu o pár hodin dřív než když pojedu 130. Předjíždění na běžných komunikacich a ještě během dopravní špičky nedává smysl, ale ichtylove v audi a bmw to nepochopi.
O95d96s49t21r61a90n80ě28n71ý 26U80ž20i87v66a13t69e52l
M77i14c44h16a59l 78Z51e94t64e40k
Test hlavně ukázal, jak je veškerý downsizing jen megapodvod na ekokomunisty.
O36d63s83t12r63a69n26ě95n42ý 32U36ž73i76v16a14t92e58l
M63i20c62h91a54e40l 23H18a28s
Sorry, ale tohle je blabol. Jak byla trasa (dalnice, okresky), co provoz?, co povolena rychlost..alespon bych cekal, ze tyto parametry budou popsany..tezko asi srovnavat klidnou a dynamickou jizdu na rakouske dalnici pod IG-L a po Nemecku s neomezenou rychlosti. Vypisovat se, ze predjizdeni v souvisle kolone neusetri cas, mi prijde dost chabe. Vzhledem k vysledkum novych Idnes testu ( viz. treba test s nalozenym autem) bych navrhoval zmenit redaktora..
J85a45n 27M97a26r95e59k
Hm. Redaktor vám přece nic nenutí. Jen popisuje test. Je přece úplně jedno kam zrovna jeli. Nevím kolik jste toho najel v Německu, ale z dlouholetých zkušeností tak 90% jezdí kolem 130. Navíc když vám na A3 u Limburgu hodí 90 a ukončí to za Norimberkem tak je vám dynamická jízda na dvě věci.
K14a36r38e12l 65F30l86o83r12i48a81n
Test je ciste subjektivni. Kazdy z nas je jiny, jinak ridi a pojem dynamicka jizda nema presnou definici. Nakladove bude silnejsi auto financne podobne, casove bude nejspis uspornejsi (rychlejsi dojezd), pricemz mira unavy bude primo umerna pohodli a vybavenosti vozu. Ono 700 km v napr. Superbu vs Fabia (ci jiny ekvivalent) bude vzdycky lepsi ve prospech pohodlnejsiho auta.
O33n69d92ř44e69j 39H60o24l34u19b
Můj názor je, že mnozí lidé vnímají dynamický způsob jako lepší, protože je to šance něco vybojovat. A co se nevybojuje, to nemá hodnotu. Takže často není ani potřeba někoho předjet (ideálně nebezpečně, protože to je teprve ta pravá výzva) z toho důvodu, že jede pomaleji, než chce jet on, ale pro ten pocit vítězství (kde jinde ho lze tak snadno zažít), případně pro zabránění potupy "jedu za horším autem".
Stejný jev se projevuje i jinde. Např. při nastupování do vozidel MHD, vlaků, autobusů: je přístaven prázdný vlak se třemi vagóny (žádné rezervace neexistují, nesvítí slunce). Na nástupišti čeká cca 50 lidí. Takže je potřeba se začít co nejvíc tlačit a vybojovat to, protože kdo nastoupí až poslední a bez boje zaujme místo by pak asi neměl hezký den.
Nebo třeba při nákupech: spousta lidí (ale rozhodně neříkám, že všichni) dokáže vyvinout neuvěřitelné úsilí pro to, aby se dostali dříve do nějaké uličky, nebo k pokladně. Pokud už nehrozí, že je jejich "soupeř" předjede, najednou je veškerý spěch pryč. Mnohdy je to naprosto trapné, ale když se na to člověk zaměří, tak se může i dobře pobavit.
Nevím, jestli to patří k naší národní povaze (asi ne, protože se tak nechovají všichni). Ale řekl bych, že je to (bohužel) současný trend.
R76o26m62a49n 16V44o46l70f
Souhlasím s panem Skálou, záleží také na silnici. Třeba Praha - Hradec Králové se dá stihnout pod 30 minut, ale také za 70 minut.... záleží, jakou rychlostí jedu a také jak bude obsazená dálnice. Ušetřený čas mně osobně za to osobně stojí. Ovšem úplně jiná situace bude na trase Jaroměř - Pec pod Snežkou, zde se naopak asi moc času neušetří a za to riziko to nestojí. Nedá se tedy obecně paušalizovat, záleží na mnoha faktorech a pochopitelně tako na kvalitě řidiče a auta a také jeho unavenosti.
O90d31s83t92r96a14n91ě71n83ý 78U95ž20i42v93a21t71e40l
P26e29t81r 79K41o19m55á22r16e36k
Zajímavý článek, ale nejsem si jist, jestli to lze objektivně posoudit. Dřív jsem jezdil často i dlouhé štreky "dynamicky" (160-200) s vědomím, že se musím zcela soustředit na řízení. Když jsem zkoušel jet Prahu Brno na spotřebu 110, třikrát jsem po cestě usnul... Už jsem se vyblbnul a jezdím většinou kolem 110 (spotřeba naloženého auta do 7l), někdy i 100 (hnedle o litr míň) a zvykl jsem si, takže už neusínám, když se potácím takovou rychlostí. Myslím, že hlavní problém je v nižší rychlosti udržet v moderních vozech pozornost, když jsem zvyklí na neustálé podněty z mobilů. Ve starém autě (Š105, W353, L1200...) se člověk při 110 člověk soustředil na udržení vozu v pruhu (šneková převodka řízení s vůlí), ale dne je v autě ticho jak v kostele a z vozovky necítíte skoro nic, tak si podvědomě hledáte jiné podněty. V Rakousku jsem teď viděl dlouhé úseky na A1, kde povolili 140 km/h a statistiky ukazují, že nehodovost je tam nižší.
M75a61r59t84i49n 23S21k26á97l39a
Tohle je velmi subjektivní a záleží na mnoha faktorech. Já třeba když jedu velmi klidnou jízdu, tak jedu za 9 litrů na 100 (silný motor) a když jedu svižně a dynamicky, tak si motor vezme třeba 10 litrů, rozdíl prakticky nula. Navíc když jedu svižně a řekněme nad předepsanou maximální rychlost, tak dávám daleko větší pozor, než když je tam tempomat na 130 kmh a člověk při poklidné jízdě skoro usíná. Takže bych úplně nepaušalizoval. Radši pojedu z Rakouska z lyží šest hodin svižně a o pětistovku dráž, než abych jel devět hodin a v osmé hodině usnul nudou.
O72d88s52t97r55a80n27ě23n76ý 82U15ž90i19v88a25t64e90l
Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil
Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...
Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého
Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž
Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...
Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys
Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny
Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...
Piruety i slalom. Machři na policejních motorkách předvedli své umění
Jako ladné akvabely se proplétali mezi sebou a kuželkami. Policisté z motocyklové jednotky na svých...
Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž
Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...
Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého
Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...
Služebák hipíků se teď ovládá displejem. California dostala dvoje šoupačky
Příběh kompaktního obytňáku se značkou Volkswagen rozhodně nekončí. Německý výrobce představil...