Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Vyplatí se rychlá jízda? Výsledky testu jsou jednoznačné

V reálných podmínkách jsme otestovali, nakolik dynamická jízda skutečně zkrátí dobu cesty a jak se odráží v nákladech i na únavě řidiče.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

No chtělo by to taky test na dálnici. Pokud pojedu někdy v noci 200, tak při vzdálenosti 700 km bez diskuze dojedu o pár hodin dřív než když pojedu 130. Předjíždění na běžných komunikacich a ještě během dopravní špičky nedává smysl, ale ichtylove v audi a bmw to nepochopi.

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
MZ

Test hlavně ukázal, jak je veškerý downsizing jen megapodvod na ekokomunisty.

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
MH

M63i20c62h91a54e40l 23H18a28s

27. 12. 2019 21:44

Sorry, ale tohle je blabol. Jak byla trasa (dalnice, okresky), co provoz?, co povolena rychlost..alespon bych cekal, ze tyto parametry budou popsany..tezko asi srovnavat klidnou a dynamickou jizdu na rakouske dalnici pod IG-L a po Nemecku s neomezenou rychlosti. Vypisovat se, ze predjizdeni v souvisle kolone neusetri cas, mi prijde dost chabe. Vzhledem k vysledkum novych Idnes testu ( viz. treba test s nalozenym autem) bych navrhoval zmenit redaktora..

0 4
možnosti
JM

J85a45n 27M97a26r95e59k

28. 12. 2019 18:39

Hm. Redaktor vám přece nic nenutí. Jen popisuje test. Je přece úplně jedno kam zrovna jeli. Nevím kolik jste toho najel v Německu, ale z dlouholetých zkušeností tak 90% jezdí kolem 130. Navíc když vám na A3 u Limburgu hodí 90 a ukončí to za Norimberkem tak je vám dynamická jízda na dvě věci.

0 0
možnosti
Foto

Test je ciste subjektivni. Kazdy z nas je jiny, jinak ridi a pojem dynamicka jizda nema presnou definici. Nakladove bude silnejsi auto financne podobne, casove bude nejspis uspornejsi (rychlejsi dojezd), pricemz mira unavy bude primo umerna pohodli a vybavenosti vozu. Ono 700 km v napr. Superbu vs Fabia (ci jiny ekvivalent) bude vzdycky lepsi ve prospech pohodlnejsiho auta.

1 0
možnosti
OH

Můj názor je, že mnozí lidé vnímají dynamický způsob jako lepší, protože je to šance něco vybojovat. A co se nevybojuje, to nemá hodnotu. Takže často není ani potřeba někoho předjet (ideálně nebezpečně, protože to je teprve ta pravá výzva) z toho důvodu, že jede pomaleji, než chce jet on, ale pro ten pocit vítězství (kde jinde ho lze tak snadno zažít), případně pro zabránění potupy "jedu za horším autem".

Stejný jev se projevuje i jinde. Např. při nastupování do vozidel MHD, vlaků, autobusů: je přístaven prázdný vlak se třemi vagóny (žádné rezervace neexistují, nesvítí slunce). Na nástupišti čeká cca 50 lidí. Takže je potřeba se začít co nejvíc tlačit a vybojovat to, protože kdo nastoupí až poslední a bez boje zaujme místo by pak asi neměl hezký den.

Nebo třeba při nákupech: spousta lidí (ale rozhodně neříkám, že všichni) dokáže vyvinout neuvěřitelné úsilí pro to, aby se dostali dříve do nějaké uličky, nebo k pokladně. Pokud už nehrozí, že je jejich "soupeř" předjede, najednou je veškerý spěch pryč. Mnohdy je to naprosto trapné, ale když se na to člověk zaměří, tak se může i dobře pobavit.

Nevím, jestli to patří k naší národní povaze (asi ne, protože se tak nechovají všichni). Ale řekl bych, že je to (bohužel) současný trend.

2 0
možnosti
RV

R76o26m62a49n 16V44o46l70f

27. 12. 2019 18:41

Souhlasím s panem Skálou, záleží také na silnici. Třeba Praha - Hradec Králové se dá stihnout pod 30 minut, ale také za 70 minut.... záleží, jakou rychlostí jedu a také jak bude obsazená dálnice. Ušetřený čas mně osobně za to osobně stojí. Ovšem úplně jiná situace bude na trase Jaroměř - Pec pod Snežkou, zde se naopak asi moc času neušetří a za to riziko to nestojí. Nedá se tedy obecně paušalizovat, záleží na mnoha faktorech a pochopitelně tako na kvalitě řidiče a auta a také jeho unavenosti.

5 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
2 1
možnosti
PK

Zajímavý článek, ale nejsem si jist, jestli to lze objektivně posoudit. Dřív jsem jezdil často i dlouhé štreky "dynamicky" (160-200) s vědomím, že se musím zcela soustředit na řízení. Když jsem zkoušel jet Prahu Brno na spotřebu 110, třikrát jsem po cestě usnul... Už jsem se vyblbnul a jezdím většinou kolem 110 (spotřeba naloženého auta do 7l), někdy i 100 (hnedle o litr míň) a zvykl jsem si, takže už neusínám, když se potácím takovou rychlostí. Myslím, že hlavní problém je v nižší rychlosti udržet v moderních vozech pozornost, když jsem zvyklí na neustálé podněty z mobilů. Ve starém autě (Š105, W353, L1200...) se člověk při 110 člověk soustředil na udržení vozu v pruhu (šneková převodka řízení s vůlí), ale dne je v autě ticho jak v kostele a z vozovky necítíte skoro nic, tak si podvědomě hledáte jiné podněty. V Rakousku jsem teď viděl dlouhé úseky na A1, kde povolili 140 km/h a statistiky ukazují, že nehodovost je tam nižší.

5 0
možnosti
MS

Tohle je velmi subjektivní a záleží na mnoha faktorech. Já třeba když jedu velmi klidnou jízdu, tak jedu za 9 litrů na 100 (silný motor) a když jedu svižně a dynamicky, tak si motor vezme třeba 10 litrů, rozdíl prakticky nula. Navíc když jedu svižně a řekněme nad předepsanou maximální rychlost, tak dávám daleko větší pozor, než když je tam tempomat na 130 kmh a člověk při poklidné jízdě skoro usíná. Takže bych úplně nepaušalizoval. Radši pojedu z Rakouska z lyží šest hodin svižně a o pětistovku dráž, než abych jel devět hodin a v osmé hodině usnul nudou.

7 1
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

10. května 2024

Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

9. května 2024

Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...

Piruety i slalom. Machři na policejních motorkách předvedli své umění

10. května 2024

Jako ladné akvabely se proplétali mezi sebou a kuželkami. Policisté z motocyklové jednotky na svých...

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

10. května 2024

Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

Služebák hipíků se teď ovládá displejem. California dostala dvoje šoupačky

9. května 2024

Příběh kompaktního obytňáku se značkou Volkswagen rozhodně nekončí. Německý výrobce představil...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!