- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na svojom poslednom aute som na LPG najazdil vyše 220 tis km.... natankujem kde potrebujem / teda okrem Rakuska / ...ja za seba nejak CNG nie.... aspoň pri terajšej infraštruktúre.... inak s LPG maximálna spokojnosť
Je srandovní, jak v každém článku musí být povinně připomenuto, že nafta v autech skončí :-)
Čtyř oká maska je hnus, který před lety zkusil mercedes a rychle toho nechal ....
vždycky si vzpomenu na ty fotky zvířat několik let po Černobylu ... přesně takhle měli znetvořené oči po působení radioaktivity ...
A opět se srovnávají provozní náklady paliva nezatíženého spotřební daní (CNG) s palivy zatíženými spotřební daní (benzín a nafta). Z čehopak asi stát potom bude udržovat silnice, až budeme všichni jezdit na CNG?
až budeme všichni jezdit na CNG, tak bude zatíženo spotřební daní stejně, jako dnes benzín či nafta ...
Cili opet to jezdi za vice penez, nez kdyby to papalo LPG a to se vyplati! Vlastne skodovka ma posledni motor s neprimym vstrikem pouze v Citigo a mozna ve fabii je jeste MPIcko, cili nejen proto tlaci CNG Videl jsem jak vypada VW Touran CNG po 8 letech provozu. Zrezavele nadrze, zatuhle ventily: oprava za 100 000kc !!! Zajimave, ze stejne auto na LPG ma problem akorat s tim, ze po 10 letech mu propadne zkouska na tlakovou nadrz a jeji vymena stoji cca 5000kc Cili CNG? Diky nechci.
Mam TSI s LPG takze ma CNG netrapi
Dobrou alternativou bude len dovtedy, kym sa nerozlozi na prvocinitele ako tento VW v Nemecku. Prozaicky dovod korozia a zbabrane osetrenie povrchu od VW. A ignorovanie problemu zo strany VW.
Super, do doby než budete chtít použít podzemní garáž..
Nevim jak vy, ale pokud si postavite garaz pod zemi podle platnych ceskych norem, tak tam CNG auto parkovat muze. CNG se rozptyluje do vsech smeru nazimco LPG je tezsi nez vzduch a zustava "pri zemi" a potrebuje komplikovanejsi odvetravani, coz v cesku nikdo nechce stavet, pritom by stacilo jedna vyhlaska stavebniho uradu a developer by to tak proste stavet MUSEL. V nemecku s tim zadny problem neni a lze v garazich pod zemi parkovat LPG/CNG. To jenom cesi zase setri tam, kde to nema smysl
dnes ráno mi smrděly hned tři nafťáky puštěný na volnoběh cca 10 až 15 minut. Nechápu trotly co si ničí takto své vozy. A hlavně zasmradí celé okolí. Zvláště je "miluji" u škol a u školek, kde se pohybují děti a smrdí jim to přímo do obličeje. Už se těším, aby těmto individuím diesely zakázali plošně používat ve městech.
Ano, toto je bezohlednost nejvyššího řádu. Už aby zmizely.
Mám takový dojem, ale možná je to jen můj pocit, že čerpačky CNG přibývají daleko pomaleji, než kdysi ty na LPG.
Ano lpg je lepsi dnes, nafouknete si nadrz na kazde druhe benzince.
Kdo je zvyklej na výhody LPG, ten bude s CNG trpět. Pro koho to bude první zplynovaný vůz a nemá to s čím porovnat bude spokojen za předpokladu:
1. bude mít v okolí dost CNG čerpaček
2. nebude mu činit problém si zajíždět a hledat při cestování CNG čerpačky
3. nebude mu vadit pidi dojezd cca. 330km na nádrž CNG
4. delší návratnost CNG vůči LPG nástavbě
5. nebude mu vadit dosti velký plnící tlak a tím spojený i zvukový projev při tankování CNG
6. menší životnost zadní nápravy
7. popřípadě jiné souvislosti dané typem nástavby (tovární nebo dodělávaná), typem a hmotností CNG nádrží (kompozit nebo ocel) a také zmenšení místa v kufru, výkonem motoru a jeho citelnějším snížením, na čemž se podepíše i výrazně větší hmotnost vozu na jeho zadní nápravě
8. najezdí ročně minimálně 12-15tkm kvůli rozumné době návratnosti
Pokud tohle všechno někdo dokáže překousnout, je to pro něj přijatelná náhrada.
Běžně jezdím do 350 km. Velice méně často nad 500 km v jednom tahu. Takže žádný problém. Hmotnost není takový problém při optimální konstrukci zástavby nádrže. Roční nájezd také ne. (jinak by to nemělo smysl). Jediný problém je sehnat solidní vůz za přijatelné peníze a nemožnost parkovat v krytých garážích. A to poslední, co se řeší na prvním místě. jestli mám v bydlišti nějakou CNG čerpačku. Jinak to opravdu nemá smysl.