Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

VIDEO: První jízda s nejrychlejší Octavií všech dob. Má 245 koní

Škoda Octavia RS dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti standardnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to nejrychlejší Octavia v historii. Na stovce je za 6,6 sekundy a nechybí jí samosvorný diferenciál. Příplatek je 75 tisíc korun.

Nejrychlejší a nejsilnější Octavii v historii značky jsme vyzkoušeli na okruhu. Na rozpáleném asfaltu italského autodromu Vallelunga dostala do těla celá flotila nových RS 245.

Nejrychlejší Octavia všech dob je opět v nabídce jako liftback i kombi. Posílené a vylepšené provedení doplnily standardní verze RS, které i nadále zůstaly v nabídce.

Škoda Octavia Combi RS 245

Výkon přeplňovaného benzinového čtyřválce 2,0 TSI vzrostl na 180 kW (245 k), což je o 11 kW více než u běžného benzinového RS. Koně navíc oproti „základnímu“ RS ovšem nepřidalo jen přemapování řídicí jednotky a zvýšení tlaku turba. Dvoulitrový motor řady EA 888 má také upravené vnitřnosti: odlišné vstřikovače a palivové čerpadlo, turbodmychadlo, sací potrubí, rozvodový řetěz, upravený výfuk a olejové čerpadlo, nové jsou písty.

Automobilka udává spotřebu kolem šesti a půl litru pro všechny verze. My jezdili s úplně syrovým autem po silničkách kolem Říma pěkně zostra s desetilitrovou spotřebou, na okruhu si motor přihnul z nádrže samozřejmě mnohem víc.

Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 6,6 s (kombík za 6,7 s).

Maximální točivý moment 370 Nm motor nabídne v rozsahu od 1 600 do 4 300 otáček za minutu. Na výběr je mezi šestistupňovou manuální převodovkou a novou sedmistupňovou převodovkou se dvěma mokrými spojkami (interní označení DQ 831), předchozí provedení mělo v automatické skříni o stupeň méně.

Motor pohání přední kola, razanci v zatáčkách přidá diferenciál s elektrohydraulicky ovládanou svorností. To si vyžádalo nové ladění podvozku. Svornost upravuje elektronicky řízená lamelová spojka, která je umístěna mezi diferenciálem a pravou polovinou hnací nápravy. „Dle potřeby lze poslat až 100 % přenositelné hnací síly na jedno z předních kol. Diferenciál se zvýšenou svorností distribuuje při průjezdu zatáčkami hnací sílu motoru ve zvýšené míře na přední vnější kolo v zatáčce, tedy tam, kde je v zatáčkách lepší trakce,“ vysvětluje Zbyněk Straškraba ze Škody Auto.

Škoda Octavia Combi RS 245

Jak to funguje v praxi? Když už vám předek utíká a auto se stává nedotáčivým, přidáte plyn a diferenciál pošle výkon na zatížené kolo. Tahem vnějšího kola se auto přiřizuje a oblouk se i při zrychlování utáhne.

Na běžnou jízdu po městě je podvozek dost tvrdý. Rozbité italské silnice tomu nepomáhají. Odměnou je ovšem perfektní stabilita a přilnavost ve vysokých rychlostech.

Mimo okruh jsme měli možnost vyzkoušet i variantu s šetistupňovým manuálem. Tato verze je pro staromilce vyloženě hravá. Krátké dráhy řazení, silný zátah a zvuk nově laděného výfuku navozují pocit ještě silnějšího auta.

Sportovní provedení má oproti obyčejné Octavii o 15 mm nižší podvozek, s faceliftem se také o 30 mm více rozkročila zadní kola, hlavně z estetických důvodů. Podvozkáři však museli podvozek znovu doladit. Sériová kola z lehkých slitin v černém designu jsou devatenáctipalcová, obutá do pneumatik šíře 225 mm. Nesmí chybět silnější brzdy na obou nápravách.

Škoda Octavia Combi RS 245
Škoda Octavia Combi RS 245

Design s novou odvážně tvarovanou přídí se dvěma páry světel vychází z faceliftovaného provedení Octavie. Verzi RS 245 odliší od ostatních některé detaily vyvedené v černém lesklém laku, například zrcátka nebo žebra masky chladiče. Černé jsou také koncovky výfuku.

Interiér ozdobí sportovní sedadla s potahem z broušené umělé kůže (Alcantara) se zvýšenými bočnicemi a integrovanými hlavovými opěrkami. V základní výbavě má RS 245 mimo jiné přední světla kompletně tvořená LED technologií, automatickou dvouzónovou klimatizaci nebo tempomat. Novinkou je například systém automatického tísňového volání, v příplatkovém ceníku je nově hlídač mrtvého úhlu, wi-fi hotspot nebo on-line navigace.

Podvozek s nastavitelnou tuhostí adaptivních tlumičů je za příplatek. Oproti základnímu RS je příplatek za patnáct koní a výbavu navíc 75 tisíc korun.

Základní cena Octavie RS 245 je 772 tisíc korun, za kombiverzi se připlácí 35 tisíc, za automat padesát. Auto už je v prodeji, čekací lhůta je 21 týdnů, tedy něco přes pět měsíců od objednání.

  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...