Nová Škoda Fabia Combi je hezčí než krátká, zaujme tenké víko kufru

  12:03aktualizováno  16:27
Třetí generace Škody Fabia v provedení Combi se začne prodávat v Česku a Německu 23. ledna. Další trhy budou následovat během několika týdnů. Dealeři už nabírají objednávky několik dnů. Redakce iDNES.cz testovala novou verzi třetí generace fabie na prvních seznamovacích jízdách pořádaných automobilkou na jihu Francie.

Vyrábět se začala v závodě v Mladé Boleslavi v polovině prosince. „V současnosti evidujeme více než 1 500 objednávek,“ řekl šéf prodejní organizace Škody v ČR Luboš Vlček.

Nový škodovácký kombík je praktičtější a podle mnohých i hezčí než základní hatchback. Do kufru naloží pod roletku až 530 litrů nákladu, maximální objem při sklopení zadních opěradel je 1 395 litrů, to už je měřeno při naložení až po střechu. Výška nákladové hrany klesla oproti předchůdkyni o 2,6 cm na 61,1 centimetru.

Combi může být narozdíl od hatchbacku na přání vybaveno dvojitou podlahou kufru, která ji zarovná s nákladovou hranou a sklopenými opěradly zadních sedadel.

Fotogalerie

O dvě stě litrů větší kufr v porovnání s krátkou verzí je za příplatek deset tisíc, základní cena je 262 900 korun za provedení s benzinovým litrovým atmosferickým tříválcem s výkonem 75 koní spojeným s pětistupňovým manuálem.

Redakce iDNES.cz na místě vyzkoušela provedení s motorem 1,4 TDi 66 kW.

Nafťák se povedl

„Dieselový tříválec se povedl. Ve stokilometrové rychlosti je nečekaně tichý. Ochotně táhne od nízkých otáček až do 4 tisíc ot./min,“ hlásí redaktoři iDNES.cz.

Motor má spíš hlubší hlas a není tak drnčivý jako předchůdce stejného jména a označení (1,4 TDI). Dieselový hlas pracující v tříválcovém taktu slyšíte v nízkých rychlostech i v nové fabii, ale není tak ostrý. Na rozpohybování tunové fabie má provedení s 66 kilowatty sil dost. „Hlavně se s ním dá jezdit i v nízkých otáčkách, což u předchůdce nešlo, využitelné otáčky jsou mezi patnácti sty a čtyřmi tisíci, počítejte ale s turboefektem - razantním zátahem při záběru turbodmychadla,“ vysvětluje redaktor, který s fabiemi a roomsterem s předchozím motorem 1,4 TDI najel tisíce kilometrů.

„Oficiální udávaná spotřeba je 3,4 litru, v kopcích a sepentinách kolem Nice na francouzské riviéře jsme jezdili s pětilitrovou spotřebou, při pojížďkách po městě a na okreskách to bylo ještě o půl litru míň,“ hlásí testovací posádka.

Prodloužená fabia má hezky komfortní podvozek jako hatchback, na nerovnostech se zdá o trochu plavnější. Větší a hmotnější záď kombíku je při opravdu ostrých průjezdech zatáček cítit. „Kombík je ale hlavně mnohem hezčí,“ říká rezolutně testovací posádka a chválí celkové odhlučnění vozu.

Na připlatkových sedmnáctipalcových kolech vypadá fabia ještě lépe. Škoda pro fabii nabízí dnes - alespoň podle tvrzení automobilek - žádané možnosti „personalizace“, tedy přizpůsobení vzhledu podle chuti. V ceníku pro kombík tak budou třeba střešní ližiny ve dvou provedeních (stříbrném a černém), na výběr jsou různé barvy ráfků kol a další doplňky.

Víko kufru spoří kila a přidává litry

Na tvary hatchbacku navázali designéři delšího provedení s citem. Okno víka kufru je stejně jako u krátké verze hodně skloněné.

Víko je však samozřejmě jiné, stejně tak zadní světla. Ta jsou na pohled stejná s hatchbackovými, ale jsou o kousek menší, aby nezužovala vstup do kufru.

Testovací jezdci si všimli, že kvůli úspoře místa (a také hmotnosti) je víko kufru nezvykle tenké. Madlo zavírání je řešeno klasickým škodováckým gumovým „tykadlem“, které trčí.

Řidič si také všiml, že v poloze za volantem občas zavadí levým kolenem o páčku, kterou se uvolňuje mechanismus nastavování volantu.

Z auta je velmi slušný výhled i šikmo vzad, což bývá velká bolest moderních aut, nevadí ani relativně úzké vnitřní zpětné zrcátko.

Stejně jako krátká verze Fabie je i Combi postaveno na koncernové modulární platformě MQB. Proti předchůdci je o jeden centimetr delší, o 0,9 centimetru širší a o 3,1 centimetru nižší. Hmotnost vozu klesla až o 61 kilogramů a začíná na 1 004 kilogramech.

Interiér vozu narostl jak do šířky (plus 21 mm), tak do délky (plus 8 mm).

Poprvé je u modelu k mání za příplatek panoramatická střecha. Po ohlasech zákazníků na chybějící možnost objednat zabudovanou navigaci u hatchbacku bude mít kombík klasický navigační systém Amundsen v rámci volitelné výbavy.

Palubní systém také umožňuje ovládání aplikaci z mobilního telefonu na displeji vozu nebo stahování provozních údajů z auta do chytrého telefonu.

Fabia Combi bude vybavena celkem šesti motory plnícími nejnovější emisní normu Euro 6. Nejvýkonnější tříválcový diesel 1,4 TDI nabízí 105 koní, u benzinových agregátů je vrchol 110 koní. V druhé polovině roku přijde verze Greenline s udávanou spotřebou 3,1 litru na 100 km.

Škoda vyrábí Fabii Combi od roku 2000. Za tu dobu dodala zákazníkům více než 1,1 milionu aut. Fabia je druhým nejúspěšnějším modelem Škody za Octavií.

  • Nejčtenější

Při své rekordní jízdě zemřela nejrychlejší žena světa. Policie stále neví jak

Devětatřicetiletá závodnice, televizní hvězda a rekordmanka v rychlosti Jessi Combsová zemřela na konci srpna, když se...

Falešné veterány blokovaly dopravu. Skončilo to bitkou a poničeným autem

Bitkou a poškozením auta skončil incident v ulici Úvoz, která vede kolem Petřína na Pražský hrad. Několik...

Daň z chudoby ve jménu ekologie: návrh na zdražení převodu auta je zpět

Svaz obchodu a cestovního ruchu chce, aby se vrátil princip, podle kterého se „emisní poplatky platí za auta starší...

Automobilky zdržují prodej elektromobilů, stěžuje si organizace

Organizace Transport & Environment, která bojuje za prosazení ekologičtějších způsobů dopravy, v poslední době zejména...

VIDEO: Zkušení řidiči zpátky v autoškole. Vyhořeli všichni

Jakmile člověk opustí autoškolu, začne se postupně otrkávat. Obvykle už nesedí za volantem s vyděšeným výrazem a na...

Premium

Výrazný nos, vzdělání sestry. Proto si Gott vybral Ivanu, říká novinářka

Profesní vztah je pojil pětadvacet let, ona ho však osobně poznala už jako holčička. Navzdory všem turbulencím, které...

Premium

Lara Fabian oslaví v Praze narozeniny. Máme exkluzivní přednostní nákup vstupenek

Po dvou letech se 9. června 2020 vrátí do Prahy Lara Fabian. Zpěvačka belgicko-italského původu má k českému publiku...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

  • Další z rubriky

Budoucnost je tady. Auto jsme odemkli mobilem, displeje nahradily zrcátka

V nabídce elektromobilu Audi e-Tron najdeme i hodně zajímavou příplatkovou výbavu. Vyzkoušeli jsme variantu, u které...

Dinosaurus, který děsil Kaddáfího. Land Cruiser přežil války i modernizaci

Existují vozy, které rozhodí i městské retardéry. Potom máte auta, pro něž je maximem polní cesta, ale na poli s nimi...

Premium

Auta, která nejvíce ztrácejí na ceně. Není to zrovna to vaše?

Ztráta hodnoty je největší položka při vlastnictví auta. Které značky jsou z tohoto hlediska vnímány nejhůře? Odpověď...

Premium

Počkat, nic neslyším! Kultivovaný dravec Lexus RC vás proveze tichem

Je Lexus luxusnější varianta BMW, nebo sportovnější Mercedes? Ani jedno, ani druhé. Lexus je svébytné auto, která už...

Najdete na iDNES.cz