Range Rover P530 | foto: Archiv měsíčníku Speed

Tichý a nesmírně komfortní. Nový Range Rover spojuje různorodé dovednosti

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Už před časem, při oficiálním uvedení na český trh, jsem si mohl nový Range Rover prohlédnout, posadit se do něj a trochu jej navnímat. Ale u takového auta je to jen část zážitku. Ten ze svezení jsem mohl přidat v polovině června na horských cestách okolo Salzburgu.

Už přes půl století je Range Rover synonymem kombinace vrcholného luxusu, těžko napodobitelných schopností na silnici i mimo ně a pokrokových inovací. Dělám tuhle práci téměř 25 let, ale stále se mi nepovedlo najít auto, které by v sobě spojovalo tolik různorodých dovedností.

Range Rover je těžké někam zařadit, stojí tak trochu mimo zavedené segmenty. Snad jen s výjimkou Mercedesu třídy G a z části Toyoty Land Cruiser V8, i když obě tato auta cílí na trochu jinou klientelu, nemá na trhu reálného soupeře. Skoro by se dalo říci, že Range Rover, zejména pak v prodloužené verzi, nakukuje do segmentu, kde operuje Rolls-Royce Cullinan. O to těžší to pak při návrhu každé další nové generace inženýři a designéři Land Roveru mají, protože klientela očekává, že nový Range Rover bude vlastně stejný, jen zase o kus lepší.

Range Rover během vývoje a testování absolvoval 260 tisíc virtuálních testů a ujel přes 1,2 milionu kilometrů.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
, Speed