Ford Mondeo combi: zraje jako víno

  14:56aktualizováno  14:56
hodnocení iDNES 4,3/5 Druhá generace jednoho z etalonů střední třídy se na vybraných světových trzích prodává od roku 2000. Přesto se už v loňském roce mondeo dočkalo prvního faceliftu. Faceliftu nijak výrazného, ale prospěšného. K mnoha ceněným vlastnostem vozu přibylo luxusnější pojetí. Mondeo prostě dozrálo jako víno. VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * MOTOR A SPOTŘEBA JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA
Ford Mondeo combi

Ford Mondeo combi | foto: iDNES

INTERIER A KUFR

Freshing neboli osvěžení mondea se v podstatně větším měřítku projevilo
v interiéru. Lacině působící plasty předchůdce byly nahrazeny jakostními moderními materiály, sedadla dostala nové čalounění, v nabídce přibyla řada luxusních prvků výbavy.

Může se hodit

Nabídka nových i ojetých automobilů Ford Mondeo www.automodul.cz

Nejvýraznější změnou ve vnitřním prostoru vozu je přepracovaný středový panel. Nové rozvržení na něm umístěných ovládacích prvků je nyní přehlednější, nepoměrně lepší je i jeho estetické ztvárnění. Koncepce a velikost interiéru zůstala pochopitelně zachována.

Mondeo má i nadále dobře přístupný, velkorysý vnitřní prostor, pohodlné a rozměrné sedačky s příjemným tvarováním a přehlednou přístrojovou desku s dobrou ergonomií.

Zavazadlový prostor je velmi dobře přístupný, protože vertikálně umístěné koncové svítilny nijak neomezují šířku zadní výklopné stěny. Ve standardní konfiguraci má zavazadelník velmi příznivých 540 litrů, sklopením zadní řady sedadel vznikne ložná plocha o rozměrech téměř 1,1 x 2 metry. Bohužel ani v případě mondea se podlaha zavazadlového prostoru neobejde bez schodu. Kvalita dílenského zpracovaní je na vysoké úrovni.

Jízdní vlastnosti mondea lze v mnoha ohledech považovat za měřítko v dané kategorii. Zásluhu na tom nese zejména optimálně vyvážený podvozek, víceprvkové uložení zadní nápravy, dlouhý rozvor a přesné řízení.

Vůz je vybaven tlumiči s tužší charakteristikou, přesto výborně absorbuje i větší nerovnosti. V zatáčkách se kombi chová nezáludně, v kritických situacích je jen mírně nedotáčivé. Směrová stabilita vozu je špičkové úrovni.

Mondeo ani při vysokých rychlostech či náhlých poryvech větru neztrácí nic ze své suverenity. Brzdová soustava vybavená kotouči na obou nápravách je navržena v souladu s hmotností vozu a jeho dynamickými vlastnostmi. Ani při panickém brzdění jsme nezaznamenali výrazné slábnutí brzdného účinku.

Základní cena vozu Ford Mondeo Combi je na českém trhu stanovena na 668 900 Kč. Combi s motorem 2,0 Duratorq TDCi stojí 786 900 Kč, v provedení Ghia je k mání od 843 900 Kč. Testovaný vůz s příplatkovou výbavou měl hodnotu 949 500 Kč.

Standardní výbava vozu v provedení Ghia zahrnuje dvojici dvoustupňových čelních airbagů, boční a stropní airbagy, elektronicky řízenou klimatizaci, protiblokovací systém (ABS), mechanický brzdový asistent (EBA), posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná přední a zadní okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, vyhřívané čelní sklo a trysky ostřikovačů, dešťový senzor (automatické stěrače), systém samočinné aktivace světlometů, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zacloněním proti oslnění, palubní počítač, mlhové světlomety, tónovaná skla, podélné střešní ližiny, kožený potah volantu a řadící páky, zadní loketní opěrku atd.

Testovaný vůz měl navíc paket IVD (zahrnuje - protiprokluzový a stabilizační systém a elektronický brzdový asistent +26 900 Kč), xenonové světlomety s ostřikovači (+35 000 Kč), vyhřívaná sedadlo řidiče a spolujezdce (+8 900 Kč), kola z lehkých slitin 17“ s pneumatikami 205/50 R17 (+6 900 Kč), autorádio s měničem na 6 CD, dálkovým ovládáním a 4 reproduktory (+10 000 Kč), metalický lak „Octane Blue“ (+17 900 Kč).

 konkurenti 

Ford Mondeo Combi 2,0 TDCi Ghia

Opel Vectra Caravan 2,2 DTI Elegance Caravan
Citroen C5 Break 2,2 HDI SX
objem motoru (cm3) 1998 2172 2178
výkon (kW/k) 96/130 92/125 98/136
max.toč.
moment (Nm)
330 280 314
počet válců/ventilů 4/20 4/16 4/16
typ motoru přeplňovaný vznětový přeplňovaný vznětový přeplňovaný vznětový
max. rychlost (km/h) 204 202 201
zrychlení 0-100 km/h (s) 10,1 11,1 11,9
spotřeba město/mimo město/kombin. (l/100 km) 7,8/
4,9/
6,0
8,5/
5,0/
6,3

8,8/
5,1/
6,5

nádrž (l) 58,5 60 68
rozměry d/š/v (mm) 4804/
1812/
1441
4822/
1798/
1500
4756/
1770/
1516
rozvor (mm) 2754 2830 2750
objem kufru skl./neskl. sedačky (l) 540/1700 530/1850 563/1658
rozměr pneumatik přední/zadní 205/55 R16 215/55 R16 205/65 R15
převodovka šestistupňová pětistupňová pětistupňová
airbag řidiče/
spolujezdce
ano/ano ano/ano ano/ano
boční a hlavové airbagy ano/ano ano/ano ano/ano
mlhová světla ano ano ano
ABS/ESP ano/ne ano/ano

ano/ano

El. ovl. okna vpředu/vzadu ano/ano ano/ano ano/ano
klimatizace automatická automatická manuální
záruka (roky) 2 2 2
cena v Kč (zákl. verze) 843 900 834 900 849 000

CENA

JÍZDNÍ VLASTNOSTI

MOTOR A SPOTŘEBA

VNĚJŠÍ VZHLED

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Po německé dálnici stále zadarmo. Mýto narazilo na evropský soud

ilustrační snímek

Nápad na zpoplatnění dálnic pro osobní vozy v Německu ztroskotal. Evropané včetně Čechů tak nadále budou jezdit...

Cena roční dálniční známky by mohla narůst na dva tisíce korun

Dálniční známka pro rok 2019

Cena roční dálniční známky pro osobní automobily by se mohla zvýšit z 1 500 na 2 000 korun, jak původně chtělo...

Máme to těžší, než si myslíte, nežijeme na jachtě, říkají dědicové BMW

Muzeum BMW v Mnichově

Být majitelem tak velké firmy, jako je německá automobilka BMW, neznamená jen samá pozitiva, večírky a okázalý život....

Výroba Passatu v Česku není jistá, říká odcházející šéf továrny v Kvasinách

Jiří Černý na konci června končí ve funkci ředitele závodu Škody Auto v...

Za jeho pětiletého působení závod Škoda Auto v Kvasinách zdvojnásobil kapacitu a připravuje se na výrobu prvního...

Další z rubriky

Japonská stíhačka pro radost řidičů i Toyoty. Nová Supra je skvěle vyvážená

Toyota Supra

Po sedmnácti letech je Supra zpátky. A je přesně taková, jakou ji Toyota chtěla: plná emocí, dokonale vyladěná,...

Pracant se na dálnici trápí. Revírem elektrické dodávky Nissanu je město

Nissan e-NV200

Elektrická dodávka e-NV200 Evalia od Nissanu připomíná, že elektrická vozidla často nejsou tak univerzálně použitelná...

První kilometry s BMW Z4. Je to univerzál pro radost, sportování i výlety

BMW Z4

Sníh roztál a listí je zpátky na stromech. Nejlepší čas svléknout střechu a přivítat jaro, řekli si v BMW. Na český trh...

Najdete na iDNES.cz