Diskuze

Testujeme elektronické asistenční systémy. Ne vždy je dobré jim věřit

Elektronické asistenční systémy mají řidičům usnadňovat život. Občas ale mohou přispět k nehodě nebo způsobí, že dostanete pokutu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MH

Bod č. 4 Adaptivní tempomat - má stejný odstavec Problém jako Problém u bodu č. 7, Asistent pro detekci opuštění jízdního pruhu.

Domnívám se, že popis v odstavci Problém patří k bodu č. 7.

Autor prémiového článku na iDnes by skutečně si měl svojí práci důkladně přečíst. A ne jen kopírovat ctrl+C a ctrl+V. Příslušná pasáž totiž nedává smysl. Možná, kdyby se autor s takovým autem jednou projel, pochopil by funkci a chování Adaptivního tempomatu a text by opravil do logiky věci.

Problém Adaptivního tempomatu v ostrých zatáčkách je, že u většiny aut zpravidla nezpomaluje a takový vůz může vjet do zatáčky rychleji, než je i z fyzikálního hlediska vhodné.

1 0
možnosti
VB

první týden po zakoupení auta je to blbý, dost to odvádí pozornost, všechny ty blbosti, pak člověk přestane všechno to blikání a pípání či přepínání vnímat, hodně z toho se dá vypnout, bohužel startstop po každým nastartování, takže 50x denně, co je ale blbý je automatický brždění při rozjíždění, to vypnout nejde a několikrát mě to zabrzdilo, když jsem to nejmíň potřeboval, při couvání z kopce na sněhu, to je fakt o hubu

0 0
možnosti
MH

Start-Stop lze vypnout (či změnit logiku) malou krabičkou. Stačí se podívat na internet, ale dělejte to jen u vlastního vozu po záruce.

Problém Start-Stopu je EU nařízení v kombinaci s homologací aut pomocí WLTP. Automobilky proto většinou umožňují tlačítkem deaktivovat tuto funkci, ale po nastartování musí být funkce aktivní, co kdyby auto opět jelo na WLTP homologaci.

Některé auta (např. BMW) vypínají Start-Stop při přepnutí na sportovní režim. Ale i tento režim se s vypnutím zapalování ruší. Chování tedy není jiné než u prostého tlačítka Start-Stop.

Funkce Start-Stop je typický příklad "kurvítka" v autě, které je posvěcené EU nařízením.

0 0
možnosti
AS

Ja jsem v aute nikdy asistencni systemy nemel, ani v soucastnem dva roky starem je nemam. Nikdy jsem nemel nehodu. Celych 20 let co ridim. Ale asi je to tim ze jezdim rychle a agresivne a bezny provoz je pro mne pomala a predvidatelna nuda. Asistencni systemy jsou pro pomale, nezkusene a neschopne ridice. Spravny ridic to v aute nechce...

1 4
možnosti
PH

P89e30t77r 89H52á26j33e69k

19. 2. 2020 15:22

Prosim o informaci, které dva roky staré auto nemá asistenční systémy. Tedy ani zadní parkovací senzory nebo treba ABS, případně ESP/ASR (asistent rozjezdu).

Dacia, Lada, Fabia "žebrák"?

0 0
možnosti