Kombinace černého laku karoserie s červenými doplňky působí nevšedně a zajímavě. | foto: Martin Sznapka

Ostrá předokolka BMW 128ti není pro závodníky. Nadchne něčím jiným

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
BMW prochází asi největší proměnou za posledních několik desítek let. Vznikají tak auta, na která nejsme od mnichovské automobilky zvyklí. Jedním z nich je třetí generace „jedničkové“ řady s pohonem předních kol. Udrží ve sportovně laděné verzi 128 krok se zavedenou konkurencí ostrých předokolek?

Řada 1 od BMW je pro mě osobní téma. S první generací E82 jsem najel několik desítek tisíc kilometrů a asi 150 kol na Nordschleife. Byla to standardní 120d se sportovním podvozkem, takže žádná ostrá pila. Přesto uměla na silničních pneumatikách zajet čas BTG okolo 8:40, což není ani dnes – tedy po více než 10 letech – úplná ostuda. Následovala ji druhá generace F20, která mi sloužila čistě jako služební vůz v základním provedení 116i s tříválcovým motorem. 

Tohle auto není žádná víkendovka nebo zbraň na okruhové jízdy. Je to dynamické auto pro každodenní používání.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
, Speed

Den otevřených dveří letiště Náměšť

Ve středu 1. května se na letišti Náměšť poprvé veřejnosti představí nové vrtulníky AH-1Z Viper a UH-1Y Venom. K vidění bude další letecká i pozemní technika.

Mohlo by se hodit