Pátek 18. června 2021, svátek má Milan
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 18. června 2021 Milan

Big brother pro vyvolené: Chrysler 300C Touring

  17:53
hodnocení iDNES 4,1/5 Pískající gumy, odletující štěrk a zpoza rohu se vyřítí opancéřovaný obr. Z každého okna vykukuje zlověstná hlaveň nařadí Al Caponeho chlapců. Vše živé se schovává, velký šéf vyrazil oblédnout své teritorium.... Chrysler 300C Touring přijíždí. VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * JÍZDNÍ VLASTNOSTI MOTOR A SPOTŘEBA * CENA

Namísto oken uzounké průhledy, obrovitánská mřížka chladiče, chrom kam oko pohlédne; honorace přijíždí.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Chrysler můžete koupit na www.automodul.cz

Jste plaší a zájem ostatních vás uvádí do rozpaků? Tak na "třístovku" rovnou zapomeňte. Nemáte čisté svědomí? Ani pro vás není 300 to spravné číslo, občas vás totiž policejní hlídka zastaví jen proto, aby si auto (a následně i vás) prohlédla.

S autem se cítíte jako nefalšovaný vládce silnic, i přesto, že máte pod dlouhatánskou a téměř vodorovnou kapotou spíše línější šestiválcový tříapůllitr. Tohle auto si buď zamilujete a odpustíte mu i prohřešky, které jsou mu jeho neevropským původem geneticky dány, anebo ho nenávidíte a říkáte mu "cihlo".

 hodnocení 

PLUSY
- design
- bohatá výbava
- příznivá cena
- prostorný interiér
 
- odhlučnění interiéru

MINUSY
- materiály použité v interiéru
- špatný výhled z vozu
- líný motor
- zastaralý čtyřstupňový automat

Vzhled auta
Interiér a provedení
Zavazadelník
Odkládací plochy
Bezpečnost
Ovladatelnost a jízdní vlastnosti
Motor
Spotřeba
Základní výbava
Poměr cena/užitek
Konečné hodnocení (průměr)

Chrysler 300C Touring patří k tomu nejnápadnějšímu a nejosobitějšímu, co lze za půldruhého milionu pořídit.

Tenhle drobeček neoplývá zrovna nejmodernější technikou, navenek ovšem vyzařuje majestát, posádce pak dodává pocit bezpečí.

I vládci levého dálničního pruhu - stříbrné octavie s křídlem na víku kufru a turbodieselem pod kapotou, zapomínají jet, mastodonta bez okolků pouští a schovávají se za krajnici.

Nedostatek síly nahrazuje charizmatem číšícím do všech stran. Namísto lenivého šestiválce s objemem 3,5 litru je dozajista lepší volbou osmiválec HEMI, který nabídne o hodně muziky navíc a víceméně podobnou spotřebu.

VNĚJŠÍ VZHLED

Když se šinete uličkami města čtyřicítkou a užíváte si zájmu kolemjdoucích, nikdo se na třístovku neodváží byť jen koutkem oka křivě podívat.

Chryser 300C má proporce auta z pera kreslíře komiksů. Obrovská krabicovitá hmota pontonu karoserie, ze které vyrůstá záměrně malá kabina. Dojem opancéřované pevnosti je dokonalý. Na pohled působí třístovka ještě vetší, než ve skutečnosti je.

Touring není žádný drobeček, na délku má 5015 milimetrů a váží ke dvěma tunám. Od kola ke kolu (rozvor) to je 3050 milimetrů, posádka tedy nedostatkem místa trpět ani nemůže.

Protiklady se přitahují
Hlavní myšlenkou designérů byla disproporčnost, ovšem i ta se musí umět tvořit s grácií. Malá okna a obrovské tělo dveří, nekonečně dlouhá a široká příď a dynamická záď.

Všechno je na "mafiánovi" americky velké a velkorysé. Chromová zrcátka jsou sama o sobě uměleckým dílem, před osmnáctipalcovými koly se auta velikosti nákupního vozíku  třesou strachy ze zašlápnutí.

INTERIÉR A KUFR: Dr. Jekyll a Mr. Hyde 

Chrysler 300C se diametrálně liší z pohledu posádky a diváka. Zvenčí honosná majestátnost, která do dáli křičí: "Podívej se na mě a obdivuj!" Usednutí do interiéru ovšem znamená návrat o několik let zpátky a o nějakou tu třídu níže.

Je třeba mít na paměti, že auto formátu třístovky je na severoamerickém trhu "masovka". Auto, kterým vozí manželka děti ráno do školy a odpoledne nákup z megamarketu.

S pohodlnými křesly, chromem a dřevem, si nerozumí lacině vyhlížející plasty, které nás popouzejí i u aut o hodně tříd níže. Některé ovladače rozhodně nevypadají na to, že by snesly hrubší zacházení.

Styl ale vnitřku auta rozhodně nechybí. Dřevěný volant s proporcemi kormidla jachty je elektricky nastavitelný, stejně tak pedály.

Retro vzhled dostaly zeleně podsvícené budíky s alabastrovým podkladem. Uprostřed středového panelu trůní ciferník analogových hodin.

Vnější rozměry, umocněné mamutím vzhledem, slibují prostorové orgie uvnitř. Pro posádku je uvnitř místa habaděj, naopak kufr má trochu jiný střih, než jsme u kombíků zvyklí.

Vysoko položená podlaha, ukrývající dvojité dno se schránkami na malé předměty, rezervu, autobaterii a mechaniku zadního pohonu, ukousla z jeho objemu velké sousto. I přesto má zavazadlový prostor velmi slušný základní objem 630 litrů, když Al Caponeho hoši sklopí zadní sedadla, nabyde o téměř tisíc litru a na rovné podlaze, která tím vznikne, odvezou 1602 litry mafiánského nádobíčka... nebo dvě mrtvoly.

Zážitkem je otevírání kufru. Jeho spodní hrana je možná příliš vysoko nad silnicí, přístup dovnitř je ale jinak maximálně komfortní, dveře totiž zasahují až hluboko do střechy. Otevřené dveře nepřesahují půdorys vozu, takže je lze otevřít i při parkování natěsno u zdi.

Za zmínku stojí parkovací asistent; i přes svou jednoduchost se ukázal lepším než sofistikovaná "udělátka" konkurence. Nad úzkým zadním oknem je namontovaná lišta s různě barevnými diodami, při parkování je řidič vidí ve zpětném zrcátku a zvuková signalizace vstupuje do hry až v konečné fázi parkování. Vynikající je nastavení citlivosti parkovacího pomocníka. Konkurenti oproti třístovce plýtvají parkovacím místem, s americkým mastodontem je možno zaparkovat s pěticentimetrovou přesností.

Čtěte test: Chrysler 300C 5,7i V8: renesance v pohybu

Dvacet metráků, pět metrů délky, tělo jako vytesané z kamene a 340 plnokrevníků pod kapotou. Tak trochu americký sen, tak trochu dílo automobilové renesance. Chrysler 300C 5,7 Hemi je v segmentu vyšší třídy velmi výjimečným vozem ...VÍCE
JÍZDNÍ VLASTNOSTI

Jako každý správný koráb se mamutí kombík rozvážně houpe, krátery, které širokánská kola 225/60 R18 na silnicích najdou, dokonale utlumí. Na dovádění v zatáčkách ale mafiánský kombík stavěný není.

Se dvěma tunami oceli si bude ve vlásenkách své řidičské umění ověřovat jen kaskadér bez pudu sebezáchovy.

Nejlépe je autu na široké dálnici, po které může nevzrušeně plout. Podvozek si žije tak trochu vlastním životem, dobře vede stopu, ovšem zpětná vazba k řidiči nepřichází, ten má tak neustále tendenci auto řídit a korigovat.

Obrovská hmota auta se v zatáčkách naklání, nenechá se ale vyvést z konceptu.

Řidič podvědomě tuší, že pro kolemprojíždějící auta zůstává měně místa, než je jim milé a šlape méně na plynový pedál.

Pro ty, kteří se necítí nejlépe, když je tlačí vpřed kola zadní nápravy, chrysler nabízí za sedmdesátitisícový příplatek verzi s pohonem všech kol.

Daní za extravagantní vízáž je mizerný výhled z vozu. Za "Áčkový" sloupek se bez problémů schová maminka s kočárkem, je proto třeba být stále ve střehu. Naopak pro dokonalý přehled za vozem řidič ocení obrovská zrcátka.

Tříapůllitrový motor třístovce zrovna sprinterské schopnosti nepropůjčuje. Do zákonných rychlostí je schopen obrovi nadělit slušnou dynamiku, pohánění ručičky tachometru k vyšším hodnotám je složitější.

Dvousetpadesátikoňový šestiválec se ukázal jako motor pro umírněné řidiče, kteří si dokáží majestát vychutnávat jinak než rychlou jízdou. Projevu agregátu nepřidává ani čtyřstupňový automat, se kterým je nucen spolupracovat. Což o to, řazení je plynulé, posádka se o přeřazení dozví pouze poslechem, na dynamickou jízdou s podřazováním o dva stupně si ale řidič musí nechat zajít chuť.

S nohou jako pírko a respektem k vyhlášce je možné jezdit s 300C Touring pod dvanáct litrů spotřeby. Normální jízda odčerpá z nádrže každých sto kilometru kolem 13,5 litru. Nutno podotknout, že mnohem zuřivější a ke svezení zajímavější osmiválec HEMI má při vlídném zacházení spotřebu téměř stejnou. 

CENA

Zosobnění americké megalomanie vyjde v základním výbavě s šestiválcem 3,5 litru pod kapotou na 1 369 000 korun. K připlácení toho v ceníku už moc nezbývá. Necelých 60 tisíc stojí kožené čalounění, střešní okno vyjde na 39 tisíc, za navigaci, která ovšem prozatím nezná Českou republiku, si u Chryslera naúčtují 86 200.

Al Caponeho služebák tak ve srovnání se vzhledově mnohem umírněnějíší konkurencí vychází o něco výhodněji. Konvenční technika neslibuje zázraky, zato se za vámi každý/každá ohlédne. 

Chrysler 300C Touring 3,5l V6

Audi A6 Avant 3,2 FSI 
 

BMW 530i Touring
objem motoru (cm3) 3518 3123 2979
výkon (kW/k) 183/250 188/256 190/258
max.toč.
moment (Nm)
340 330 300
počet válců/ventilů 6/24 6/24 6/24
typ motoru/poháněná náprava zážehový/zadní zážehový/přední zážehový/zadní
max. rychlost (km/h) 219 250 250
zrychlení 0-100 km/h (s) 9,2 6,9 6,5
spotřeba město/mimo město/kombin. (l/100 km) 16,1/
8,4/
11,2
14,3/
7,1/
9,7

12,6/
6,6/
8,8

objem kufru skl./neskl. zadní sedadla(l) 630/1602 546/1660 500/1650
rozměry d/š/v (mm) 5015/
1880/
1475
4933/
1855/
1463
4843/
1846/
1491
rozvor (mm) 3050 2843 2886
objem nádrže (l) 68 70 70
pneumatiky

225/60 R18

22/55 R16

225/55 R16

pohotovostní hmotnost (kg) 1900 1540 1700
Airbagy řidiče/spolujezdce/boční/hlavové ano/ano/
ano/ano
ano/ano/
ano/ano
ano/ano/
ano/ano
ABS/ESP ano/ano ano/ano

ano/ano

střešní ližiny/xenony 8 900/ano ano/33 848

7 950/ano

automatická klimatizace/tempomat ano/ano ano/8185 ano/ano
záruka (roky) 2 2 2
cena v Kč 1 369 000 1 417 200 1 451 500

MOTOR A SPOTŘEBA

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

Chrysler 300C Touring

  • Nejčtenější

Nesnesitelný génius Jozef Kabaň. Pomníkem slavného designéra jsou škodovky

Premium Jozef Kabaň, fantasticky talentovaný, neskutečně pracovitý, ale stejnou mírou paličatý slovenský designér je jednou z...

Nemáte na hogo-fogo karavan? Český kutil si poradí, už jen vychytává mouchy

Premium Máte pocit, že na pořízení obytňáku na vysněnou nezávislou dovolenou potřebujete milion nebo aspoň statisíce korun?...

GLOSA: Ostudné české silnice nezvládne ani rolls. Prorazil jsem u něj gumu

Středočeské okresky už nepřipomínají silnice ani s hodně velkou dávkou tolerance. Jsou místa, kde si jen vybíráte menší...

Hyundai Bayon bude hvězdou českých sídlišť. Je jednoduchý, líbivý, příjemný

Až při osobním setkání pochopíte, že je o dost jiné, než jak jste si ho představovali podle fotek. Na nich vypadá o...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nejlepší auto světa hýčká a uhrane. Chrám luxusu a pohodlí Rolls-Royce Ghost

Rolls-Royce je v dnešní přetechnizované době, a o autech to platí o to víc, poctou fortelnosti starých mistrů. Úcta k...

Znásilnil mě lékař. Prvně mě muž osahával v deseti. Oběti popsaly své zážitky

Premium Ve vlaku, v práci, u lékaře, na táboře. Sexuální obtěžování zažívají především dívky již ve velmi mladém věku, často se...

Sledujeme začátek rituální sebevraždy lidstva, říká Čech s IQ 206

Premium Je jedním z nejchytřejších Čechů, ale jako robot nepůsobí. Při osobním setkání je Karel Kostka, vzděláním učitel,...

Z dětství jsem si nesla zranění, rodinu chceme, říká Gregor Brzobohatá

Premium Vítězka Miss World, topmodelka, zakladatelka nadace a influencerka Taťána Gregor Brzobohatá přijala další výzvu: právě...

  • Další z rubriky

Líbí se vám MINI? Poradime, který Countryman dává smysl

Premium Nabídka německo-britského MINI je rok od roku pestřejší. Nejuniverzálnější model je Countryman, který můžete mít jako...

Americký sen? Ani náhodou, tohle auto je evropské. Přesto skvělé

O Highlanderu jste možná slyšeli, že to je velké „americké SUV“. Což znamená houpavé, neohrabané auto pro rodinné...

Ulítlý Nissan Micra: kus spolehlivosti, který pořídíte za tři platy

Premium Za devadesát tisíc korun neseženete moc aut v tak dobrém stavu, jako byla námi objevená micra. Dokazuje, že auta „po...

Víceválcový kabriolet pořídíte i do půl milionu. Musíte však pečlivě vybírat

Premium Jako odpověď na otázku, jaký je nejlepší kabriolet nebo roadster do půl milionu, vás automaticky napadne Mazda MX-5....

Sledujeme začátek rituální sebevraždy lidstva, říká Čech s IQ 206

Premium Je jedním z nejchytřejších Čechů, ale jako robot nepůsobí. Při osobním setkání je Karel Kostka, vzděláním učitel,...

Moderátor Aleš Cibulka skončil na jednotce intenzivní péče

Čtyřiačtyřicetiletý Aleš Cibulka měl v sobotu v rozhlasovém pořadu Tobogan dělat narozeninový rozhovor s herečkou Marií...

Primark v Praze otevřel: fronta až od koně, hasiči lidi ve vedru kropili

S ročním zpožděním způsobeným koronavirovými restrikcemi se na Václavském náměstí otevřela pobočka irského řetězce s...

Dojemné parte Šafránkové. Nikde mě nehledejte, jsem všude, také tedy ve vás

Pozůstalí po herečce Libuši Šafránkové ve čtvrtek zveřejnili netradiční smuteční oznámení. Dominuje mu černobílá...

Toto XXL mi lichotí, říká Farna. Je tváří billboardu na Times Square

Ewa Farna (27) se s písní Tělo dostala až na slavnou obří reklamní obrazovku na newyorské Times Square. Spotify zde...