Nový Fiat 500 | foto: Archiv redakce

Fiat 500 má poprvé tříválec a přidal k němu sílu elektřiny

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Elektrifikace je jedním z nejvýraznějších trendů automobilového průmyslu současné doby. Fiaty 500 a Panda ukazují, že dorazila i do Itálie. Jejich nová hybridní provedení jsou teprve začátkem, příští generace modelu 500, kterou fiat ukázal před pár dny, už je čistý elektromobil. Jak tedy pětistovka s hybridním pohonem jezdí?

Prozatím tedy „pětistovka“ i Panda debutují se zcela novou pohonnou jednotkou. Pod kapotou je motor z modulární řady FireFly, v tomto případě se jedná o litrový tříválec s nepřímým vstřikováním paliva, bez přeplňování i bez systému MultiAir. Je to tedy konvenční motor se dvěma ventily na válec a jednou vačkovou hřídelí poháněnou řetězem. 

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se