Důstojná limuzína se špetkou sportovního koření. S8 je zajímavá kombinace komfortu, rychlosti a technologií. Už jsem říkal, že je vážně rychlá? | foto: Archiv měsíčníku Speed

Testujeme nové Audi S8: další zástupce specifické skupiny rychlých sedanů

Velké rychlé sedany jsou specifická skupina aut. Prakticky žádná z automobilek nejde do vyloženě ostré limuzíny (snad až na Mercedes-AMG S 63 S 4Matic, kde je tato ostrost vyjádřena více označením vozu než jeho charakterem), ale několik z nich má i pro vrcholné manažery připraveno rychlé svezení. Nyní se k nim přidalo i nové Audi S8.

Co si budeme povídat, pokud se o auta zajímáte, byť jen trochu, a zároveň sledujete akční filmy, S8 máte zarytou v paměti jako rychlý dostavník z filmu Ronin. První generace byla celohliníková, spoléhala na mocný atmosférický V8 o objemu 4‚2 litru, pak přišla druhá generace, a protože limity emisí nebyly tak úzkoprsé jako dnes, byl pod kapotou atmosférický V10 5.2 FSI z Lamborghini Gallardo. Minulá generace už si musela vystačit s přeplňovaným čtyřlitrem s výkonem 520 koní, ve verzi S8 Plus pak 613 koní.

Tento článek je součástí exkluzivního obsahu

První měsíc za 1 Kč, následně za 39 Kč měsíčně.
Členství je možné kdykoliv zrušit a je bez závazků.

Již máte premium? Přihlaste se

HBO GO na 5 týdnů zdarma
Filmy, HBO kids, seriály
a mnoho dalších výhod© 2019 Home Box Office, Inc. All rights reserved
Témata: Měsíčník Speed, Technika, Audi A8, Sedan, Podvozek, Audi, Alternátor, BMW, Lamborghini Gallardo