Toyota Sports 800 | foto: Samuel Vanko

Toyota Sports 800. Japonská bojovnice, která proháněla výrazně silnější auta

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Je maličká, jako dělaná na drobná těla neposedných Japonců. V jejím interiéru je těsno, a pokud s ní chcete dlouhodobě žít, musíte mít velkou trpělivost při shánění náhradních dílů. I přes zmíněné neduhy ji budete milovat.

Japonskou Toyotu můžete vnímat různě. Například jako nudnou automobilku, která do nás už nějaké to desetiletí tlačí elektromobilitu na různé způsoby. Ano, to je ta značka, která zelektrifikovala trh Priusem – a nejen jím. Anebo jako automobilku, která všude, kam se podíváte, píše hybrid, plug-in hybrid, CVT a jiné chuťovky. Nebo jako automobilku, která si podmanila hlavně trhy Blízkého východu Land Cruiserem a staveniště Hiluxy či rozbila bank Corollou – asi nejúspěšnějším autem světa (když přimhouříme oko nad vozem 20. století, rekordním Fordem model T). Anebo jako automobilku bez emocí, ale s nezničitelnými auty kralujícími nejrůznějším žebříčkům spolehlivosti. 

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se