Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Rychloservisy to v Česku rozjíždějí

Náklady na opravy a údržbu jednoho vozu jsou v Česku podle studie Ernst & Young zhruba 250 eur ročně, říká Markus Stadler, šéf vztahů s investory německé firmy A.T.U. Pokud se to vynásobí počtem aut, kterých v Česku jezdí přibližně čtyři miliony, vyjde suma šestadvaceti miliard korun, kterou si mezi sebe rozdělují autoservisy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

David

4. 2. 2008 10:58
Elektronika

Auta jsou sice více elektonická než před léty, ale to železo je tam pořád. Elektronika je tam hlavně na regulaci, ale ta nebývá nespolehlivá. Nejvíce zlobí mechanicky a chemicky namáhané části. Čili, když mluvíme o elektrice, tak nejčastěji odejde čidlo nebo převodník. Nešvarem pak je, že si s tím systém poradí po svém - motor se nerozběhne.

Já vozím auto do servisu až vyčerpám svoje technické možnosti a v době, kdy přesně vím, co tomu je. Tam to jen řeknu a zatím jsem nebyl nespokojen ani s autorizovaným ani s univerzálním. Temposervis jsem nezkoušel, neboť olej, filtry, výfuk a komponenty brzd si hravě vyměním sám.

0 0
možnosti

?

4. 2. 2008 10:12
proč asi

"Překvapilo nás, že si Češi už spravují auta doma minimálně." No jsou asi jediní, koho to překvapilo. V dnešní době je trend konstruovat auta takovým způsobem, že na každou blbost potřebuješ rozebrat milion dílů a jště k tomu připojit diagnostiku. Vždyť už dnes se vyrábí auta, kde je prakticky nemožné vyměnit si žárovky ve světlech

0 0
možnosti
OF

Andee

4. 2. 2008 13:37
Re: proč asi

Přesně tak...

0 0
možnosti
D

demik

3. 2. 2008 0:56
Spatna zkusenost

Ja jsem udelal velmi spatnou zkusenost s "evropskym" pneuservisem na Obranske v Brne. Nechal jsem si tam seridt svetla a geometrii. Bohuzel. Tak odflaknutou praci jsem jeste nevidel (prijel jsem s totalne rozhozenymi svetly - repasoval jsem paraboly) a odjel jsem jeste s rozhozenejsimi. A o te geometrii ani nemluve. Jinak mam velmi pozitini zkusenost s autocentrem T*** na krizeni ulic Jedovnicka a Zarosicka. Sice serizeni svetel nestoji 50 kc jako v "evrope", ale konecne neoslnuji a vidim.

0 0
možnosti

kejkl

2. 2. 2008 12:47
A.T.U. plzeň

velká spokojenost.Jezdil jsem tam s fábií a teď s fordem.Využívám možnost být osobně u opravy.PohodaR^

0 0
možnosti

kejkl

2. 2. 2008 12:42
halfords plzeň

výměna baterie-zakodované autorádio,prasklá svorka na polu baterie.Hlavně nikomu nic neříkat,pěkně vše zakrytovat a na zakodované rádio říci jen:zajeďte si do značkového servisu,tam vám ho odkodují.RvTakže servis už určitě nikdy.Třeba stěrače z jejich obchodu jsou dost dobrý.Trvanlivost a funkce lepší než u značkových a mnohem dražšíchR^

0 0
možnosti

kejkl

2. 2. 2008 12:50
Re: halfords plzeň

ještě dodávám,že ve značkovém servisu (Ford Hornát) proběhlo odkodování zdarma s vysvětlením a ukázkou,jak na to,když se to stane příštěR^R^

0 0
možnosti

pavel

2. 2. 2008 10:54
A.T.U. - "doporučuji"!

jednou jsem si tam nechal měnit termostat na Octavii. Po pár stech km mi z motoru okolo termostatu za jízdy vytekla chladící kapalina. Když jsem to pak nechal opravit tentokráte raději ve značkovém servisu Škoda, jen kroutili hlavou, kdo to mohl takhle sprasit - dali tam nějaký univerzální termostat, který tam nepasoval. To nejlepší nakonec - oprava v servisu Škoda byla jen o asi 200,- dražší. Teď už vím, že do rychloservisu zajedu opravdu jen na nějakou triviální opravu, jako je výměna brzdových destičk. "Spokejený zákazník ATU" :(

0 0
možnosti

DR

2. 2. 2008 11:53
Re: A.T.U. - "doporučuji"!

Ani výměna brzdových destiček nemusí být zrovna triviální záležitost. A když to rychloservis neuděláý dobře, tak se taky můžete zabít.

U rchyloservisů je ten problém, že se snaží být co nejuniverálnější a  "opravují" jakýkoliv model jakékoliv značky. Často jejich mechanici neznají a nebo nedodržují postupy oprav pro dané auto - a kvalita práce podle toho vypadá. Obdobné je to u náhrandích dílů, kupují co je to nejlevnější a ne vždycky je to ta správná volba.

S hodně rozšířenými stašími (tak 10-15 roků) auty (felicie, favorit, atd) si rychloservisy poradí dobře. Ovšem 3-4 roky staré auto bych jim nesvěřil ani omylem.

0 0
možnosti
RK

krakra

2. 2. 2008 9:45
Spei

U nás jsou eště rychloservisy SPEI, těch je ale žalostně málo.

Ale jsou kvalitní.

0 0
možnosti

Martas.va

2. 2. 2008 8:50
vyděláváme jako v německu

Předpokládám , že když vydělávají jako v Německu ,že tak i platí své zaměstnance .RvRvRv

0 0
možnosti
L

lempl007

2. 2. 2008 6:46
Ono hrabat se v motoru už není ,jako v dobách 120ítek.

Auta prošpikovaná elektronikou a s tím si doma poradí málokdo.Přece jen už je nutnost pořádné vybavení.Sice jezdí dost starších aut ,ale kdo má na novější nebo nové ,tak má určitě i na servis.Proč by se člověk špinil ,když si může říct : Kdo z vás to má ? ;-D

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Přehlídka automobilových perel vzdala hold zapomenutým českým značkám

29. dubna 2024  10:30

Výstava automobilových veteránů v pražské Hostivaři připomněla výročí 90 let Jawy a 100 let...

Seat jede dál, přijdou facelifty a větší odlišení od značky Cupra

29. dubna 2024

Evropské automobilky se možná až příliš shlédly ve velkých vozech, na kterých je větší marže, a...

Sdílení aut není jen doménou mladých. Zájem mají i padesátníci

29. dubna 2024

Carsharing je alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu, na kterou sází města i...

AURES Holdings a.s.
PRACOVNÍK PODPORY PRODEJE (A12500)

AURES Holdings a.s.
Olomoucký kraj
nabízený plat: 30 000 - 32 000 Kč