Diskuze

Průměrné stáří aut na českých silnicích přesáhlo 15 let

Průměrné stáří osobních aut na českých silnicích letos v prvním čtvrtletí stouplo o tři čtvrtě roku na rekordních 15,4 roku. Poprvé tak překročilo hranici 15 let. Mohou za to zejména dovozy starých ojetin. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JD

J30a81n 41D33l89o80u27h43ý

15. 6. 2018 13:26

Dokud auto prochazi STK bez nakladnych oprav, tak bude jezdit po silnici. Co je na tom proboha nelogickeho? Felicie najede 300 tkm. Takove auto drive zkoroduje na prach nez v tom jen tak nekdo naskace tyhle kilometry popojizdenim na nakupy ci do prace R^

0 0
možnosti
DF

D20a45v93i61d 27F88o85r26t

13. 6. 2018 16:19

Rekl bych, ze stale vice se na stari podileji i automobilky vlivem neustale se snizujici kvality a zivotnosti u novych vozu... bohuzel.

0 0
možnosti
MD

Další expert, ach jo. Je třeba si uvědomit, že máme v registru i vozidla z 20-30tých let, spoustu aut a motorek z poválečné éry. Tato vozidla jsou opecovavanymi veterány a na silnicích je můžeme potkat jen výjimečně, přesto velmi silné hýbou věkovým průměrem. Spousta lidí si dnes pořizuje takzvané youngtimery - zajímavá auta z 80-90tych let. Proč-pro radost! Pak tu máme nějaká ta popojizdedla typu Felicia - pro někoho mezi vesnicemi, taktéž minimální nájezd. Když se podívám na to, co tu běžně jezdí, tak je to srovnatelné s Německem. A že máme liberální pravidla pro dovoz ojetin? Ano, žijeme ve svobodné zemi, tak nám dejte laskavě pokoj!!!

0 0
možnosti
MK

Ale tyhle vozy jsou i v jinych zemich a presto je tam prumer podstatne lepsi.

0 0
možnosti
PM

P59e97t65r 29M25i80c50h61a34l

12. 6. 2018 20:21

Takže to mám vlastně šestiletou funglovku. :-)

2 0
možnosti
DV

D40o72r51a 76V17e38s94e73l26á

11. 6. 2018 23:28

Z článku jasně vyplývá, že staré auto si manuálně zdatný majitel mnohdy opraví sám.

Tímto neuváženým chováním ovšem ubírá pracovní místa třem automechanikům, dvěma lisařům v automobilce, jednomu lakyrnikovi, 15-ti dodavatelům elektroniky ...

To by až tak nevadilo, ale managment automobilek je pak zručnými občany okrádán o miliónové zisky!

1 0
možnosti
Foto

R13o18m55a72n 29K39o18z80e45l

11. 6. 2018 23:52

No, když se v roce 1994 začaly dělat felicie, tak jsem četl, že toto auto je už fakt složité a kapitola "Udělej si sám" definitivně končí. ;-D

0 0
možnosti
PB

P98e37t38r 31B94á60č39a

11. 6. 2018 20:51

Spravne je na obrazku to nejhorsi co lze na ceskych silnich potkat, hlavne cose tyce ridicu.

Jen si vsimnete kdo vzdycky vede kolonu, ano vetsinou je to tenhle skvost.

0 7
možnosti
MC

A kdo tu kolonu předjíždí přes zákaz a plnou a na křižovatce přes šrafy a odbočovací pruhy je mi taky jasné ...;-D

5 0
možnosti
LF

Ja man treba moto ČZ z roku 1962.. Rocne nenajezdi nic a prumer zvysuje.. A takhle to bude mit hromada lidi i u aut.. Tech skodovek 1000, 100, 105 a jinych bude po stodolach poschovavanych mraky

4 0
možnosti
JZ

J88i84ř82í 26Z53ý22k40a

11. 6. 2018 19:48

já mám na denní ježdění 17leté Volvo (rád bych jej nahradil, ale není čím) a pro zábavu 45let starou dodávku.

2 0
možnosti
MK

Průměrné stáří je nic nevypovídající údaj. Chtělo by to vyfiltrovat vozy, která mají déle, než půl roku propadlou STK.

0 0
možnosti
PP

Myslím že to by výsledky nijak významně neovlivnilo

0 0
možnosti
TJ

Všiml jsem si, že někteří opět vyzdvihují nízkou spolehlivost elektroniky a podobných vychytávek dnešních automobilů, které navyšují počet návštěv servisů. Máte naprostou pravdu. Jen bych byl nerad, aby se z toho implikovalo, že elektronika je nespolehlivá. Vím, že dotyční to přímo tak nemyslí, ale i tak bych rád nastínil z pohledu mé profese, jak se dnešní auta vyrábějí.

I za přijatelnou cenu ji dokážete produkovat velmi spolehlivou (např. plno high-end elektroniky může bez speciálních úprav do nehostinného vesmíru a fungovat). Pracuji v jedné firmě zaměřující se na diagnostiku všeho druhu, hlavním zákazníkem jsou společnosti z automotive. Nevěřili byste, u kolika zakázek nám zákazník řekne rovnou předem "má to vydržet takhle dlouho a potom děj se vůle boží." Chyba není v technologiích elektroniky, chyba je u společností zaměřující se na zisk skrz servisy.

Ovšem elektronikou to nekončí. Mohl bych jmenovat dále. Máme plno zákazníků, kteří si pravidelně nechávají strukturálně kontrolovat zboží od subdodavatelů. Proč? Vy si od subdodavatele objednáte nějaký kabel, ozubená kola,... a všechno je skvělé a nádherné. A po pár měsících vás subdodavatel začne šidit a vy si toho nemáte šanci všimnout - kabel vypadá stejně, ale "uvnitř" je rozdílný, má jiné složení a jiné (= horší) vlastnosti. Kolikrát toto šizení může vést k bezpečnostním rizikům.

Pokud by si snad někdo myslel, že tohle je výsada obyčejných značek typu Dacia nebo Renaultu, tak věřte, že jsme testovali produkty firem, které jsou dodavateli pro Bentley, Jaguar nebo Mercedez a ty výsledky nejsou o nic lepší, kolikrát i horší...

13 0
možnosti
MS

A co jste chtel rici :-)? Auto je uz leta spotrebni zbozi, na Zapade ma zivotnost pod 10 let. Proc vyrabet neco kvaitnejsi, kdyz to zakaznici nejsou ochotni platit (jak dopadl Saab je znamo)? Prubezna kontrola kvality je rutina kazde firmy. Rozdil je v tom, jak casto se kontrolu (kolik % vzorku), nebot to ma vliv na naklady. Vyssi kontrolou je znamy Mercedes nebo Miele, dopadem je vyssi spolehlivost, ale i vyrazne vyssi cena oproti konkurenci.

0 1
možnosti
PK

P52e23t49r 59K71ů64l85a

11. 6. 2018 18:56

Tady je problém v tom, že ty nová "auta" nikdo nechce. Buď na to lidi nemají, nebo na něj mají, ale radši ty peníze za něco jiného, např. za dovolenou. Proč kupovat nové, když staré ještě slouží.

1 0
možnosti
MS

Kazdy to ma asi jinak, ale rekl bych ze lide se u auta rozhoduji hlavne podle toho, jak jej budou potrebovat. Na popojizdeni staci plecka, na delsi trasy potrebujete co je pohodle a spolehlive. V druhem pripade je napr. autom. klimatizace ci tempomat nutnost, a to vetsinou starsi auta nemaji.

0 0
možnosti