- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Obchody s naftou vynášely stamiliony korun, podnikatelé s nimi spojení si proto mohli dovolit i taková auta, jakým bylo astronomicky drahé dvanáctiválcové BMW 850 (E31). Technický skvost za miliony korun má i dnes cenu hodně přes milion, také díky tomu, že jich za deset let výroby (1989–1999) vzniklo 31 tisíc exemplářů, jen přes tři tisíce ročně. | foto: Roman Švidrnoch, MF DNES
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
V minisérii Devadesátky hrají dobová auta velkou roli, v případě hlavního tématu – takzvaných orlických vražd – však ne tu nejdůležitější. Vrahové z této kauzy si totiž podle všeho na auta nijak zvlášť nepotrpěli. Víme, že jedna z jejich prvních vražd se odehrála v dubnu 1991 v červené Škodě Favorit, s níž podnikatel Aleš Katovský přijel na schůzku s Ludvíkem Černým (coby zájemcem o valuty) spolu se svým bodyguardem Karlem Kopáčem (s nímž byla vražda domluvena). Černý zastřelil řidiče v Praze-Zličíně ve chvíli, kdy auto jelo z kopce, navíc právě na železničním přejezdu.
Už se na to zapomnělo, ale v 90. letech vybuchovala auta jak na běžícím pásu – jen za období mezi lety 1992 a 1998 jsme našli v archivech 30 případů.
Připojte se ještě dnes a získejte: