Leninovy saně, Moskvič 407 | foto: Samuel Vanko

Řadící páka za volantem a žádný posilovač. To jsou Leninovy saně

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Produkty sovětského automobilového průmyslu patřily kdysi k běžnému koloritu našich cest. Dnes jeho pozůstatky pomalu mizí a řídit pojízdný památník těch časů je zážitek. Pro řidiče i okolí. O Moskviči se traduje: „Čím silnější je déšť, tím rychleji musíš jet!“.

Dostal jsem příležitost vyzkoušet Moskvič 407 – jedno z vrcholných děl moskevské továrny na maloobjemová vozidla, určených pro dělnickou třídu. Je to výjimečný kus. Ne snad díky osobě původního majitele, nevlastnil ho žádný „rovnější mezi rovnými“, ale pro jeho stav, dechberoucí historii a vlastně i současného majitele.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se