Diskuze

Řadící páka za volantem a žádný posilovač. To jsou Leninovy saně

Produkty sovětského automobilového průmyslu patřily kdysi k běžnému koloritu našich cest. Dnes jeho pozůstatky pomalu mizí a řídit pojízdný památník těch časů je zážitek. Pro řidiče i okolí. O Moskviči se traduje: „Čím silnější je déšť, tím rychleji musíš jet!“.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MG

M35i76l67a67n 46G16á92l

11. 6. 2020 3:03

Máti měla model 2140 a i tam bylo topení tak důkladné, že měl člověk sedící vpředu pocit, že mu na holeních každou chvíli vzplanou kalhoty ;-D Nikdy jsem žádné jiné auto nezažil tolik topit. Ale jinak celkem komfortní jízda na svou dobu, když už se to teda rozjelo, ovšem pak to nešlo zastavit, brzdy byly hrozné. Další hrůza byly stěrače o dvou rychlostech: 1 - pomalu a 2 - velmi pomalu. V opravdu hustém dešti prakticky nešlo jet. A žralo to jako tank.

1 0
možnosti
BR

Podobně topila i Lada Samara. V v největších mrazech jsem v ní jezdil jen v košili (samozřejmě před výstupem jsem se oblékl). Všichni na mě koukali - jak jsem prý otužilý. V autě bylo ale příjemných 23°C.:-) U Samary byly skvělé i brzdy a akcelerace - vzpomínám na ni nejraději. Jen extrémně rezla a "odcházely" gumové díly (hadičky).

0 0
možnosti
Foto

Moskvič nezapře svoji příbuznost s Oplem Kadetem, továrnu z Německa Rusové vyvezli 1945. I Poběda byla projekt Opel Kapitän z r. 1945.

Samozřejmě v letech potom vývoj pokračoval, ale dost jinak, než u Oplu. Příruby mezi motorem a převodovkou byly ještě dlouho stejné.

0 0
možnosti
DS

My jsme měli toho novějšího. Pamatuju si z něj jako výrazný prvek právě zadní světla vystupující z karoserie a tajemné víčko nádrže ukryté pod poznávací značkou. Děda ho zlomil na přejezdu, když jej naložil cementem. Věčná škoda. Jezdil i na ředidlo.

1 0
možnosti
PS

Tohle auto jsme měli, bohužel jsme ho koncem 70. let prodali, bylo mi 10 let a Ivánka jsme obrečeli všichni.

0 0
možnosti
Foto

To jste udělali dobře, na poslední chvíli. Můj švakr musel práhy vylít betonem, už tam žádná ocel nebyla. Dlouho to ale nevydrželo.

0 0
možnosti
JF

Leninovy saně se říkalo Volze.

Moskvič byl Moskal.

1 1
možnosti
BP

Leninovy saně byl vždy Moskvič. Volha byla Carevna.

5 0
možnosti
KR

Moskviče těch pozdějších verzí měly přezdívku "žhralok" pro vysokou spotřebu.

0 0
možnosti
MH

Jeden takov� je�t� t��rychlostn� jsme kdysi m�li. Pamatuji si na st�ra�e z�visl� na ot��k�ch motoru, ale tak� na hrdlo n�dr�e pod SPZ, tak�e se na pump� musel otev��t i kufr ;) A nezapomenutelny byl ukazatel nadepsany �maslo� ;)

0 0
možnosti
OF

říkalo se mu taky "dlabanej ingot".;-D

0 0
možnosti
DS

Nebyla to už ta verze, která měla hliníkový motor? Moskvič začal vyrábět hliníkové motory jako třetí na světě.

0 0
možnosti
Foto

I15v79a37n 35M29a48r34e82k

6. 6. 2020 20:20

Moskal neměl posilovač? A kolik vozů jiných značek ho tehdy mělo?8-o

4 1
možnosti
Foto

Představte si, že západní auta je měli. I klimatizaci

2 1
možnosti
PN

P86e94t44r 25N28e20m25e16c

6. 6. 2020 17:54

krásný článek R^

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!