- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
o tomhle aute se obcas pise, takze az takova novinka to neni. O cem se ale vubec nepise, ze vyroba Aero skoncila v r. 1951 v Praze , ale koncepcne pokracovala az do roku 1980 ve Svedsku. Po 2.sv.valce (1945/1946 totiz prodala tovarna z Prahy licencni vyrobu aero minor Svedum, a vznikl z toho Saab 92B a 94, nekolikrat obmenovany, aly zakladni tvar karoserie aera zustal ve vyrobe ve Stockholmu az do r. 1980. A Ursaab, ktery byl vlastne mezistupnem mezi Aero a Saabem, je designove jedno z nejkrasnejsich aut te doby, kam se hrabou ameriky.
Jedine, co se neda dobre dohledat, je vlastni pribeh predani licence a udajne nezaplaceni ze strany Svedu ( protoze komuniste v unoru 1948 znarodnili Jawu tim pravne prestal existoivat podnik,kteremu by Svedi meli zaplatit.)
Tak jsem to alespon slysel ja.........
kdybych nevidel tu popisku, tak bych si tipoval prototyp T87 s karoserii od Sodomky
Jeden takový podobný jezdil v Havířově kolem roku 1966-68. Zajímavá a hezká vzpomínka......
Dvouválec 0,7 litru?
Z toho místní "odborníky" trefí šlak....