- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Typický marketing a není náhodou, že autor zůstal anonymní. Vím o Superbu 1,8TSI s nájezdem 750 tis km.
Na blbnutí mám staré Subaru (2000) s benzínovým boxerem a krom toho, že mu nechutná Natural 95, jsem se za léta provozu nesetkal s žádnými problémy. S EURO4 šel motorismus do pekel.
No tak všichni poslechnou a koupí si hned elektromobil...a za chvílu začnou vycházet takovéto články zase o tom, co s bateriema, kam je vyhazovat, jak sehnat pod pultem novou, dražší...a takhle dokola...ať žije marketing...;-))
že ty poslechneš a koupiš si hned elektromobil neznamená, že tak udělají hned všichni, menšina lidí se řídí rozumem a je jim jedno, jaké články vycházejí a jaké nevycházejí, já se třeba řídím rozumem a jak mně bude víc vyhovovat elektromobil, tak s ním začnu jezdit a bude mně úplně jedno, jaké budou vycházet články a nebo kde se budou vyhazovat baterky, tohle mně nikdy zajímat nebude
Ohledně viskozity oleje - když je olej řidší tak to může být výhoda v zimě, když se startuje studený motor. Olej není tak ztuhlý a lépe maže. Není to jeden z důvodů proč se používají oleje s nižší viskozitou?
pro nízký teploty platí číslo vlevo od W a pro vysoký vpravo od W, pokud je vpravo od W 18 a nebo 20, tak je to jeden z důvodů, proč má motor nižší životnost než když je tam 40 a se zimou to nesouvisí
Motorů s rozvodovým řetězem hodně ubývá, i koncern (naštěstí) přešel na řemen. U přímovstřikových benzínů (což jsou až na pár výjímek už skoro všechny) se někdy doporučuje vyvarovat se krátkým jízdám a častým studeným startům, kvůli karbonizaci, což je asi spolu s problematickými oleji největší problém. Novější motory mají už výfukové svody integrované do hlavy válců, což je asi v podstatě nutnost právě pro "studené jízdy". Takový renaultí motor 1.2 Tce na toto trpěl extrémně.
Nové benzíny jsou opravdu už hodně složité (opět čest výjimkám) a skoro všechny starší generace přímovstřiků v ojetinách jsou značně problematické. Teď se zdá, že už jsou největší problémy vychytané. Jenže nově zase přibývají různé hybridní komponenty... Paradoxně tedy možná nejspolehlivěším benzínem bude hybridní Toyota.
Mám najeto 100 tisíc km a olej jsem měnil jednou. V reduktoru, šroub byl plný špon. Vinutí ani magnety se zatím překvapivě nekarbonují a ani elektrolytická koroze neprobíhá
Takhle to vypadá, když o všem rozhoduje rudozelený byrokratický dobytek bez technického vzdělání, který v konečném důsledku škodí nejen lidem, ale i planetě.
rozhodují to, co byli lidem zvoleni, technické vzdělání nikoho v demokracii neopravňuje k tomu, aby mohl rozhodovat o zákonech
zrovna mazda dvoulitr je blbej, se to zakarbonovává, nejede to a jsou s tím špatný zkušenosti, jestli benzín, tak němec, třeba opel dával donedávna do Mok 1,4 turbo 103 kW nepřímovstřik, nezničitelnej motor a bezúdržbovej, nic nepotřebuje, olej si vyměníš sám a jen jezdíš, rozvod spolehlivým řetězem, elektromagnetická spojka na zadní nápravu nepotřebuje ani měnit olej
To snad ví každé malé dítě, že spalovací motory se musí mazat. Pracují v podmínkách dost velkých rozsahů teplot a zrychlení, je tam hodně třecích ploch a rotačních mechanických dílů.
Pokud by někdo vymyslel motor, převodovku nebo diferciál bez oleje, tak by nejspíš o dost dlouhou dobu prodloužil okamžik, kdy budou spalovací motory vyřazené z běžného užívání (například podobně jako parní stroje).
však se mažou, ale když je olej řídkej, tak je logicky i slabší film v třecích místech a nižší tlak v matzacím systému a když je slabej film, tak i odvod tepla je horší, takže se to všechno víc zahřívá a jak se to víc zahřívá, tak to pak zastavíš, ten motor a na těch horkých místech ti ten řídkej olej lepší zkoksovatí, což je blbý, proto je lepší tam dát olej s vyšší vyskozitou, klidně 5W40