- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No nevím jestli to je nějak převratný - taková stolice která různě hýbe, houpe a kývá autem a snímá přesně hluk a podle něj identifikuje odkud chyba jde už dávno existuje - byl jsem na ní v Munchen už x let zpátky.
To je ale uplne neco jineho. Ta vase stolice mozna neco rekne, ale jen o tech autech, ktera se na ni postavi a nejedou. To musi byt hodne drahe a urcite se to nedelalo preventivne, nez porucha nastala. Tentokrat pujde o snimani vibraci pri jizde a docela miniaturnim zarizenim.
Dědo drnčí vám blatník.
Co?
Drnčí vám blatník.
Co?
Drnčí vám blatník.
Neslyším - drnčí mi blatník.
Co si pamatuji staré opraváře, tak podle sluchu a i vibrací motoru dokázali poznat závady dřív, než se výrazně projevily.
A učili to i mladé a samotné řidiče, jak diagnostikovat.
Jenže, dnes není skoro kdo by ty zkušenosti předával.
Ale byly i dobré metody oprav:"Franto - nějak mi hučí diferák." "Hele, v truhlárně si řekni o piliny z tvrdého dřeva a nějak je tam nasyp".
Jako dobrý, pokud ale nevlastníte 3válcový diesel
jj, proč ne - tohle je tak starý princip, že i patent na něj už dávno vypršel.
Muzu vas ubezpecit, ze zapojeni umele inteligence nebo presneji strojoveho uceni do diagnostiky vibraci v jedoucim aute stare nijak neni.
Dobrý den.
S řešením společnosti CarFit jsem měl možnost se seznámit v loňském roce. Dokonce jsme diskutovali s CarFit CEO potenciální spolupráci. Kontakt nám zprostředkoval jeden z IoT programů pro startupy v US. Jejich zařízení je bateriově poháněno s tedy jednoduché na instalaci. Nicméně to také limituje složitost použitého algoritmu. Pro naše diagnostické modely založené na neuronových sítích není výkon dostatečný, takže jsme průsečík nenašli.
Zájemce o téma využití umělé inteligence v oblasti preventivní údržby (nejen v automobilovém průmyslu) si dovolím pozvat na náš web http://www.neuronsw.com, kde naleznout odkazy na přednášky a další informace o tomto tématu.
S pozdravem,
Pavel Konečný
CEO of Neuron soundware
jednou žena zajela do drobného štěrku tak nešťastně, že se zachytil v třetině obvodu pneumatiky, potom při jízdě po dálnici se kolo rozvibrovalo tak, že si myslela, že jí upadne, stačilo vyškrábat štěrk a auto bylo OK. Inteligentní software doporučí vyvážit kolo, takže to asi trefí, pokud nebude chtít vyměnit něco jiné :-)
Tak detekovat nevyvážená kola nebo špatné tlumiče zase až takový problém není. Když to nepozná člověk, pro elektroniku je to celkem hračka.
Z nadpisu jsem si myslel, že nastartuji, otevřu kapotu, nasnímám hluk a ono mi to řekne, že mám špatné ložisko na klice, špatnou vůli ventilů, netěsnost výfuku a pod.
Kdysi se používal šroubová nebo delší tyčka, machři stetoskop.