Diskuze
Náhradní díly aut: kdy raději koupit originál?
Děkujeme za pochopení.
P52e28t35r 91P64o15s45p28í23š83i37l
Já jsem u Octavie Scout měnil 2x brzdy za originální díly. Ty první vydržely cca 25 tisíc, druhé byly opět na odpis za cca 22 tisíc a pak jsem se naštval, koupil neoriginální Brembo za nižší cenu než originály a ty po cca 40 tisících km vypadají stále pěkně a stále dobře fungují. Takže originál může být šunt a značkový neoriginál o třídu lepší.
P61e59t38r 34M44i98c78h30a88l
Já mám na O II najeto skoro 120 tisíc a brzdy mám pořád originální. Jestli ono to nebude rukama (či spíš v tomto případě nohama).
A jinak Brembo je pochopitelně kvalitní značka.
L11a90d62i64s76l44a31v 39B73u55č96e56k
Článek vizuálně pěkně zpracovaný ale je tam docela dost technických nepřesností :/
P33a76v86e13l 25L87a84š89t53o67v54i21č28k55a
A na staré auto (Škoda/VW) už nejsou některé díly vůbec, protože originální už jsou zlikvidované a alternativní buď ani neexistovaly nebo jsou nepoužitelné (vlastní zkušenost).
P77e55t78r 30Č46e36r52m27á88k
Bohužel, výrobce má zákonou povinnost držet díly jen 15let od konce produkce, a vzhledem k tomu jak v posledních letech rostla modelová paleta většiny značek tak rost i počet nových dílů které bylo třeba primárně naskladnit, takže toho hodn šlo ven.
V tomhle je velká vyjímka mercedes - ten drží díly 50let zpátky.
M63i58c57h43a75l 71F72r26ý36d14a
Onehdy cca před 15 lety jsme u jednoho zn. dealera Škoda otevírali dealerství VW. Postupně jsme budovali dle předepsaného konceptu a došlo na akt zprovoznění sw pro nákup origo nd od VW. Když se skladník přihlásil, tak zkušebně zadal pár položek a nestačili jsme se divit. Např. origo sada rozvodů od Škody vyšla v nákupu přes 10 tis. bez DPH a ta samá sada v nákupu od VW stála bez daně 6800.
P18e55t23r 88Č75e30r10m89á72k
Jakože dle etky rozdílná cena u identického čísla dílu? Pravděpodobně špatné přihlášení u toho nového uživatele - neměl načtené slevy.
P17e85t30r 64Č10e92r46m12á79k
Na tohle neexistuje univerzální odpověď. Spousta dílů v kvalitě srovnatelné s prvovýrobou aftermarket vůbec nenabízí (výrobci jej buď nesmí dodávat nebo se jim to nevyplatí), jiné naopak umí aftermarket nabídnout i v odolnější či inovované variantě (a nechá si to zaplatit), no a pak je ta nekonečná sorta druhovýrobních kvalit lišících se jak kvalitou samotnou tak poměrem cena/kvalita. A tam záleží na preferencích uživatele a druhu komponentu.
M67a68r28e38k 69J49a26n22e73č26k63a
Je pravdou, že spousta lidí kupuje jen podle ceny a to díly kvalitou bláta, tedy xté výroby čínské produkce. Nicméně kvalitní druhovýroba se originálu vyrovná, nebo jej i předčí. Originál pouze v případě, že není ve kvalitní druhovýrobě, nebo se nedá nahradit dílem z vrakáče (mechanicky namáhané díly, těsnění a jiné pryžové součásti). Taky platí, že každý výrobce i v druhovýrobě nemusí mít v celé své široké nabídce vše nejlepší. Nicméně pokud chce někdo kvalitní tlumiče za rozumnou cenu, tak třeba se značkou KYB nešlápne vedle. Pokud třeba čepy, stabilizátory a jiné mechanicky namáhané součásti, tak Lemforder, který často ve kvalitě převyšuje originál. V brzdách jsou stálice např. TRW, Brembo. Ve spojkových sadách zase Luk, nebo Sachs. Každá značka prostě vyniká v něčem jiném. Pak jsou značky, které se zaměřují čistě třeba na francouzské vozy a laik je může mít za šunt, protože je nezná a opak je pravdou, nebo dokonce dělají origo díly pro automobilky. Další je to, že jedna fabrika třeba vyrábí součásti pod vícero značkami. Nicméně, kdo tohle zná, ušetří značné množství peněz za opravy, ať již svépomocí, nebo v servisech Stejná písnička je to pak třeba u filtrů.
P69e47t92r 47Č31e41r88m53á26k
Ono je to složitější - výrobci pro prvovýrobu i aftermarket jsou do značné míry stejní, ale výrobky nikoliv. Lemforder je dodavatel dílů podvozků pro celý koncern vw. Přesto kvalitavně srovnatelný díl s prvovýrobou na aftermarket nedodá. To samé ATE u brzd. Nicméně i tak platí že díky knowhow bude aftermarket díl lemforederu vždy velmi kvalitní a pravděpodobně nejblíže tomu prvovýrobnímu. Takže s tím šetřením peněz to není zas tak snadné, sleva zadarmo se nedává.
V36a62c53l81a76v 37V91a42v82r34a
auto je v mé zemi věc denní potřeby. Bez něho je těžko. Velmi, ba není bez něho snadný každodenní život. Pravda v Čechách jako Nšmecku je auto symbolem "bohatství" ty předražené luxusní německé značky jsou za mořem takřja neprodejné. Snad krom Audi.... pár jich tu jezdí. Američan co má prachy na luxus přece nekoupá nijak spolehlivé auto z Evropy ale z dražších Lexusů. Na ty nemá ani Mercedes. BMW tu nejezdí vůbec,VW tu vyrábí dva modely ale nejdou na odbyt. Ten nejohyzdnější býval Touareg.
V autoprůmyslu dochází k velkým změnám. Také celní tarify se budou měnit na spravedlivější. A najít spolehlivé a nadčasové auto? V tabulce nejprodávvanějších na americkém trhu do 30.místa není ani jedno evropské. Ani jedna značka.
V69i46t 68P44o65c44h64m67a39n
V tabulce nejprodavanejsich na evropskem trhu do 30. mista nebude nejspis ani jedno americke. Mozna ani v prvni stovce.
V11a25c59l65a39v 51V79a68v64r87a
Nové nejeté, kvalitní auto kvalitní značky NEPOTŘEBUJE ŽÁDNÉ DÍLY. Proto je také a zísadně kupuji. Pravda teď v důchodu sotva jednou za 5 let. Za pracovního života jednou za 3 roky a ty staré jsem dával ptoyiúčtem vesmšs za 500 dolrů. Měly sakra najeto.
Nikdy jsem v servisu za celou doby života nebyk s ničím jiným než na výměnu oleje, nebo pneumatik po 50,000mil najetých. Oprava auta do 150,000 mil svědčí o nespolehlivosti auta, značky, výrobce.
To je snad jasné. S ojetým utem lidi kupují i resty bývalého řidiče a protoře jsem pracující člověk, nemohu přece koupit ojeté auto. Nakonec co by tomu řekli i sousedi?
I kdyby to bylo Lambo nebo Lotus,,, Moje auta byla vyrobena PRO MNĚ.
M75a55r75e19k 49J35a85n90e89č45k36a
"Pravda v Čechách jako Německu je auto symbolem "bohatství"
"...nemohu přece koupit ojeté auto. Nakonec co by tomu řekli i sousedi?"
Nějak se si sám protiřečíte
To víte, že jo, kvalitní auta nepotřebují ani nové brzdy, čepy, filtry. Pobavilo jako vždy příspěvek od Čechoemeriken
M90i51c36h57a29l 13K13o37u78t91n40ý
Kecy. Dělám pro modrý ovál a vím, kolik je skutečná cena součástky vs kolik je přirážka za krabici. Jestli někdo kupuje "originál" součástky, tak je blázen.
J72i93n59d96ř20i72c22h 22Š48k26o85p16e24k
Dejme tomu. Rozdíl origoš a ten samý díl z té samé linky bude nula.
Ale v porovnání s polskou či čínskou třetivýrobou, to už není ani druhovýroba to rozdíl je. Viděl jsem plechařinu od nich. Co člověk ušetří na dílu, tak si připlatí v servisu, protože dopasovat aby to vypadalo je dlouhá práce. To snad lisují po 10 najednou... takový nepřesnosti co to má.
J30i20n81d52ř75i97c38h 11Š48k58o87p11e46k
Originál, resp. značku u klíčových věcí od motoru po brzdy atd.
Neznačkový šmejd klidně věci na parádu - čalounění, výplně dveří, stahovačky oken atd. Prostě nic, co by zhoršovalo bezpečnost.
První elektrovůz pod půl milionu vyrobí na Slovensku. Nový citroën jsme zkusili
Exkluzivně Takže nakonec ani Čína, ani Volkswagen: rodinný elektromobil s cenou pod půl milionu korun, který...
Phoenix zůstává věrný unikátní technice. Po 50 letech má Tatra nové nápravy
Tatra Phoenix nové generace se představuje na polygonu společnosti Tatra Trucks v Kopřivnici. Druhá...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
UFO v Průhonicích. Tesla Cybertruck se na cestě Evropou zastavila v Česku
Cybertruck se v Evropě neprodává, neboť jeho hranatá karoserie z nerez oceli nesplňuje zdejší...
Legendární ženevský autosalon končí. Může za to nejistota celého průmyslu
Legendární ženevský autosalon se již nebude konat. Organizátor akce, Comité permanent du Salon...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Kouzla a čáry nového Superbu. Škoda si dopřála limuzínu, projeli jsme ji
Až budete nového superba přebírat, pohlaďte ho, a všimněte si malé hranky kopírující linii střechy....
Kolem Mladé Boleslavi testuje Škodovka nový elektrický model Elroq
Škoda finišuje s vývojem nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp testuje na českých silnicích, při...
Emisní povolenky EU mohou vyhnat ceny benzinu a nafty přes 50 korun
Premium Systém emisních povolenek se Evropě vymyká z rukou. „Emisní povolenky můžou zdražit benzin a naftu...
Diář petrolheada: Do Čáslavi nahoře bez a miniprasečinky v Peruci
Další víkend nabitý akcemi prosycenými vůní benzinu je na spadnutí. Na své si přijdou i příznivci...
Kouzla a čáry nového Superbu. Škoda si dopřála limuzínu, projeli jsme ji
Až budete nového superba přebírat, pohlaďte ho, a všimněte si malé hranky kopírující linii střechy....
Prodej pozemku v k. ú. Bedřichov u Jablonce nad Nisou
Bedřichov, okres Jablonec nad Nisou
3 256 000 Kč