V českých reklamních kampaních lze v průběhu roku vidět až stovku známých osobností, od herců přes sportovce k šéfkuchařům. Podle průzkumu Nielsen Admosphere se investice do takové propagace produktů značkám může vyplatit.
Téměř čtyři pětiny dotázaných preferují reklamy se známou osobností před těmi, v nichž nehraje nikdo známý.
Že lidé reklamě více věří, pokud zboží propaguje známá osobnost, si však myslí jen čtvrtina respondentů. Celé dvě třetiny si myslí, že osobnost v reklamě může zboží pomoci, ale vždy záleží na konkrétním výběru, tedy na schopnosti značek zvolit vhodné spojení určitého herce s určitým produktem. Že osobnost zboží spíše škodí, si myslí jen šest procent lidí.
Z konkrétních osobností v tuzemské reklamě to za loňský rok u respondentů vyhrál Tomáš Jeřábek s kampaní Air Bank. Nejlepším hercem v reklamě byl zvolen na základě 15 tisíc dotazníků, které sesbíraly v rozsáhlém internetovém šetření společnosti Nielsen Admosphere a Český národní panel ve dvou pololetních vlnách. Za své prvenství ve výzkumu získal cenu Zlatá pecka.
Češi by v budoucnu v reklamách chtěli nejraději vidět herce Ivana Trojana, který zářil několik let v reklamách T-Mobile a vysloužil si za to i dvě ocenění Zlaté pecky. Druhým nejzmiňovanějším je herec Pavel Liška. Mezi dalšími jmény se objevují například Miroslav Donutil, Ondřej Vetchý, Jakub Kohák nebo Jiřina Bohdalová.