Herečka Valerie Zawadská předala cenu za Nejlepšího herce v reklamě v soutěži...

Herečka Valerie Zawadská předala cenu za Nejlepšího herce v reklamě v soutěži Zlatá pecka. Za vítěze Tomáše Jeřábka ji převzal Martin Přikryl z agentury Werk camp. (20. února 2019) | foto: AČRA MK

Známé osobnosti v reklamách loni televizím vynesly pět miliard

  • 2
Za odvysílané reklamní spoty se známými osobnostmi loni tuzemské televize utržily okolo pěti miliard korun. Je to zhruba desetina celkové hodnoty televizní reklamy. Vyplývá to z údajů společnosti Nielsen Admosphere.

V českých reklamních kampaních lze v průběhu roku vidět až stovku známých osobností, od herců přes sportovce k šéfkuchařům. Podle průzkumu Nielsen Admosphere se investice do takové propagace produktů značkám může vyplatit.

Téměř čtyři pětiny dotázaných preferují reklamy se známou osobností před těmi, v nichž nehraje nikdo známý.

Že lidé reklamě více věří, pokud zboží propaguje známá osobnost, si však myslí jen čtvrtina respondentů. Celé dvě třetiny si myslí, že osobnost v reklamě může zboží pomoci, ale vždy záleží na konkrétním výběru, tedy na schopnosti značek zvolit vhodné spojení určitého herce s určitým produktem. Že osobnost zboží spíše škodí, si myslí jen šest procent lidí.

Z konkrétních osobností v tuzemské reklamě to za loňský rok u respondentů vyhrál Tomáš Jeřábek s kampaní Air Bank. Nejlepším hercem v reklamě byl zvolen na základě 15 tisíc dotazníků, které sesbíraly v rozsáhlém internetovém šetření společnosti Nielsen Admosphere a Český národní panel ve dvou pololetních vlnách. Za své prvenství ve výzkumu získal cenu Zlatá pecka.

Češi by v budoucnu v reklamách chtěli nejraději vidět herce Ivana Trojana, který zářil několik let v reklamách T-Mobile a vysloužil si za to i dvě ocenění Zlaté pecky. Druhým nejzmiňovanějším je herec Pavel Liška. Mezi dalšími jmény se objevují například Miroslav Donutil, Ondřej Vetchý, Jakub Kohák nebo Jiřina Bohdalová.

,

Video