Kolem patnácté hodiny se sešly jednotlivé odborářské komise. Jednání odborů s krizovým štábem ale zdaleka nekončí. "Jsme za polovinou," informoval iDNES.cz předseda odborové rady Jiří Obitko.
Bodem, na němž se strany zatím neshodly, zůstává propouštění. "Chceme se dohodnout na všech sedmi bodech tak, aby vyhovovaly našim požadavkům a abychom dostali písemné garance," zdůraznil Obitko.
Schůzka začala v devět hodin, odboráři původně čekali, že po hodině dvou jednání skončí. Primátora Pavla Béma zastupuje radní pro dopravu Radovat Šteiner. Podle něj debata spěje ke konkrétnímu výsledku.
Kolem poledne bylo jednání přerušeno kvůli pauze, krizový štáb chtěl ještě ověřit jednotlivé body. "Děláme vše pro to, abychom se dohodli," poznamenal za odboráře Jiří Obitko.
"Zatím jsme ve shodě a prokousáváme se neemočním jednáním," napsal iDNES.cz dopoledne jeden z odborářských předáků Petr Pulec v SMS zprávě.
"Udělali jsme posun v bodech 1, 3, 4 a 7 (viz rámeček na konci článku)," sdělil iDNES.cz jiný předseda odborové organizace strojvůdců metra Tomáš Novotný. "Vyhodnotíme písemný záznam a nadále budeme řešit rozporné body," doplnil.
Jednotlivé odborové organizace přišly podle ČTK na dnešní jednání s odlišnými postoji. Podle neoficiálních informací agentury chtělo radikální křídlo vyhlásit časově neomezenou stávku už v noci.
Umírněnější část odborů naopak tvrdí, že už dosáhli mnohého a je třeba se dohodnout. Druzí ale trvají na splnění všech požadavků, zdůrazňují například už zmiňovaný bod o propouštění.
Ve čtvrtek si odboráři s krizovým štábem města nejdříve notovali, nakonec ale odmítli od stávky ustoupit a požádali o písemné garance. "Nebudou-li splněny naše požadavky, v pátek 13. listopadu vyhlásíme stávku," varovali odboráři na svém webu.
Ostrou hrou s opakovanými hrozbami stávkou se jim podařilo dosáhnout posunu skoro ve všech sedmi požadavcích, které městu a managementu podniku předložili.
POŽADAVKY ODBORÁŘŮ1. Město předloží plán dofinancování ztráty roku 2009 a navrhne financování na příští léta tak, aby ke ztrátám nedocházelo. 2. Podnik ukončí činnost společnosti BNV consulting, která má na starosti audity a outsourcing, tedy vyvedení některých činností mimo firmu. 3. Dopravní podnik prověří všechny rozjeté projekty BNV consulting. 4. Dopravní podnik ukončí spolupráci s Radkem Novotným, ředitelem transformace. 5. Podnik ukončí všechny outsourcingy nebo prodeje, které mají pro chod firmy strategický a zásadní význam. 6. Konec propouštění. 7. Nastavení standardu kvality pro všechny dopravce v Praze. |