Ministr připomněl, že dovozci ojetin při nedávných protestech změnu pětiletého omezení pro import vozů nepožadovali a přidali ji ke svým požadavkům až dodatečně. Omezení podle něj bylo zavedeno úmyslně tak, aby korespondovalo s obdobnými předpisy v okolních státech.
Zvýšení lhůty pro dovážená vozidla na osm let by podle ředitele sekretariátu Sdružení automobilového průmyslu Antonína Šípka znamenalo zavedení nejliberálnějších podmínek ve všech postsocialistických zemích. Ojetá auta by navíc mohla splňovat až o dva stupně horší emisní normy Euro 1 oproti Euro 3, jež se
uplatňují pro nové vozy. Šípek rovněž připomněl nově zaváděnou povinnost výrobců a dovozců vozů od příštího roku zpětně vykupovat a likvidovat vraky příslušné značky.
Nový zákon o pozemních komunikacích platí od poloviny letošního roku. Proti způsobu jeho uplatňování v praxi dvakrát protestovali drobní dovozci ojetých vozidel, podle nichž špatné prováděcí předpisy téměř zcela znemožnily přihlašování aut z druhé ruky.