Zároveň ale připustil, že ministerstvo ještě může své plány změnit. Bude záležet jen na tom, jestli se dokončí v Německu plánovaná dálnice, která by končila na českých hranicích u přechodu Pomezí nad Ohří. A odtud by jako rychlostní silnice pokračovala dál kolem Sokolova na Karlovy Vary.
SILNICE R6Pro Karlovarský kraj klíčová silnice, na kterou čeká region už dlouhé roky. |
"Dostavba dálnice mezi Karlovými Vary a Německem může změnit dopravní intenzitu na R6 a díky tomu může posunout prioritu této komunikace v rámci České republiky," řekl Bárta s tím, že ministerstvo chce ale co nejméně měnit priority stanovené v takzvané superkoncepci výstavby silnic.
A v té se zatím počítá na rychlostní silnici R6 v úseku Karlovy Vary - Praha pouze se stavbou čtyř obchvatů. Jako první by se měl stavět obchvat Lubence, kde ministerstvo plánuje začátek prací na rok 2013 nebo 2014. Později přijdou na řadu obchvaty Hořoviček, Hořesedel a Řevničova (2014, 2015).
Problém je také v tom, že ministerstvo chce stavět obchvaty pouze dvouproudé, zatímco podle zástupců Karlovarského kraje by bylo lepší stavět obchvaty čtyřproudé.
Hejman Karlovarského kraje Josef Novotný (ČSSD) potvrdil, že rychlostní silnice R6 je pro region životně důležitá, i když její část vede i Ústeckým a Středočeským krajem. "Pro nás je ale klíčová. Ať už z hlediska dopravnosti, ale i kvůli lázeňskému ruchu. Potřebujeme sem dostat turisty z letiště v Praze," vypočítal hejtman.
Po jednání karlovarského poslance Rudolfa Chlada (TOP 09) v Německu se objevila možnost částečného financování silnice R6 německými partnery. Tuto variantu by ministr Bárta uvítal, ale je v tomto směru spíše skeptický.