„Chci si sáhnout na titul a udělám pro to maximum,“ netají devětadvacetiletý jezdec. Na dosažení vytčeného cíle bude mít šest závodů. První ho čeká už nyní v Maďarsku, v červnu se pojede na Slovensku a ve Francii. Druhou polovinu sezony odstartuje na začátku září podnik na brněnském Masarykově okruhu, po němž budou následovat belgický Zolder a italská Pergusa.
Na všech těchto šesti okruzích bude Matějovský stejně jako v minulých sezonách závodit s vozem BMW 320si s objemem 2000 cm3. „Proti minulé sezoně došlo ke změně váhových předpisů a auto jsme odlehčili zhruba o třicet kilogramů. Také jsme ve spolupráci s naším partnerem pracovali na vývoji tlumičů pérování,“ říká Josef Křenek, šéf a majitel týmu Křenek Motorsport, za který Matějovský v evropském seriálu jezdí.
Po těchto úpravách bude auto rychlejší, než když jezdilo seriál mistrovství světa. Vzhledem k jeho extrémnímu namáhání bude nutné na autě po ujetí zhruba 1 800 km, což je zhruba půlka závodní sezony, repasovat motor. Ve startovním poli bude Matějovského vůz dobře poznatelný, jeho design je totiž vyveden v národních barvách.
Seriál FIA ETCC bude o víkendu odstartován premiérovým podnikem v Maďarsku. „Hungaroring je nový okruh v seriálu FIA ETCC, kde jsme sice již testovali a s výsledky testu byli i relativně spokojeni, přesto nám ale stále chybí porovnání s ostatními. Nebude to jednoduché,“ uvedl Křenek.
To potvrzuje i Matějovský: „Trať jsem si tady zkusil v polovině dubna. S testem jsem byl spokojený, ale jak na tom opravdu jsem, se uvidí až na samotném závodě. Tuším kdo bude konkurentem, ale jak si kdo vylepšil závodní auťák, nevím. Maďarsko bude jedno velké překvapení.“