Cestující zvolili plastové sedačky v anketě Dopravního podniku. Soupravy typu M1 s čalouněným posezením jsou navíc v provozu již 17 let a je proto potřeba přemýšlet o modernizaci interiéru. Zatím ale není jasné, zda plastové sedačky opravdu v budoucnu nahradí ty s látkovým potahem.
„DPP je na samotném počátku praktického ověřování nového typu sedadla a není zatím jasné, zda na základě zkušeností z provozu a údržby nedoznají sedadla případných změn,“ uvedla mluvčí DP Aneta Řehková.
Pokud se sedačky osvědčí, dopravce je začne posupně zavádět do metra v rámci generálních oprav jednotlivých souprav, jejichž začátek je plánován na rok 2019 - tedy asi po 20 letech provozu, kdy budou soupravy v polovině životnosti.
Dáváte ve veřejných dopravních prostředcích přednost látkovým sedačkám, nebo plastovým?
Generální oprava všech vlaků metra bude trvat zhruba 4 až 5 let a má je připravit na dalších 20 let fungování. Kromě výměny sedaček bude součástí úprav například zavedení LED osvětlení.