"Selhala kontrola, za kterou byl zodpovědný odbor městského investora. Kdyby odbor fungoval dobře, tak bychom se tyto informace o prodražení dozvěděli dříve," řekl Svoboda.
Magistrát nyní bude prošetřovat, kdo si navazující projekty objednal a proč. Vedení města chce prověřit, zda byly práce nezbytně nutné. Seznam prací, který primátor Svoboda se svým náměstkem Karlem Březinou k dispozici a u kterých se měnila cena, čítá dohromady asi padesát položek.
"Může se stát, že každá položka bude řádně zdůvodněna a v pořádku," dodal Svoboda.
Zdražení bude 6,5 až 10 miliard
Tunel měl původně stát zhruba dvacet sedm miliard. Jenže nyní to vypadá, že to bude o 6,5 a 10 miliard více. V rámci projektu se totiž měnily některé technologie a na projekt se nabalovaly další stavební akce. Například oprava kolejí na Letné byla rozšířena o opravu Letenského náměstí. Stejně tak se změnil projekt výstavby nového Trojského mostu.
"Na jeho stavbu jsme vyhráli výběrové řízení. Potom si ale město vypsalo architektonickou soutěž, aby byl most hezčí, a vyhrál to projekt, který stavbu asi o několik stovek milionů zdražil," uvedl mluvčí Metrostavu František Polák, co podle firmy například zvedalo náklady stavby.