Co pro horská kola znamená start Petera Sagana na olympijských hrách v Riu?
Cink: Bude to takové zpestření, je to největší hvězda silniční cyklistiky, takže zájem bude určitě větší.
Kulhavý: Je to hlavně obrovská reklama, závod tím bude pro nás hrozně zajímavý. Celkově je olympiáda obrovská akce, ale každá disciplína má svá specifika. Zrovna horská kola a účast Petera Sagana bude určitě super. Sledovanost a zájem o bikový závod bude tím pádem hodně velký.
Jaké má podle vás šance na medaili?
Cink: Podle mě je ta šance dost malá, ale je to můj názor. Každý tam jede s tím, že chce medaili, takže i on určitě do Brazílie přijede s cílem ji získat. On je na tom samozřejmě skvěle na silnici, ale podle mě jsou top závodníci na horských kolech trochu jinde.
Kulhavý: Těžko říct. Může se stát cokoliv, ale na medaili to asi moc nebude, každopádně nějaké pěkné umístění by si mohl přivézt. Největší problém je, že asi nebude mít tolik času na přípravu a nachystat se na výkon, který je úplně jiný než na silnici, je hrozně obtížné.
Ondřej Cink a Jaroslav Kulhavý
Po Tour de France bude mít na přípravu čtyři týdny...
Cink: A to je dost málo. Podle mě to pojede spíš zkusit a buď to vyjde nebo ne. Z jeho strany to chápu, protože v silničním závodě by v Riu neměl tolik šancí, jelikož je to na něj až moc kopcovité. Pochopitelně se rozhodl pro horská kola, kde tu šanci cítí větší.
Kulhavý: Je to strašně málo na to, aby se dokázal připravit tak, jak bude připravená absolutní špička.
Problémem může být i jeho pozice na startu, kdy bude startovat až ze zadních řad.
Cink: Samozřejmě a hlavně v tom Riu, kde je start o něco složitější. Hned po padesáti metrech je hodně ostrá levá zatáčka a po dalších třiceti metrech hned další pravá. Jsou to tři takové smyčky, kvůli kterým právě hodně záleží na pozici na startu. Musíte být vepředu, protože pak už se tam těžko dostanete. Na druhou stranu, Sagan má určitě sílu i přehled ze silnice, takže si myslím, že start by mohl mít dobrý.
Kulhavý: Přesně tak, to je další věc. Na druhou stranu, pojede jenom padesát cyklistů. Když bude vzadu, start je docela široký, takže se tam může někde protáhnout a z padesátého místa může být někde ve dvacítce nebo i líp. Pak už se tam dá samozřejmě dojet. Ale může to být i opačně, že se to po startu někde zasekne, spadne se v první zatáčce a je po nadějích. I já jsem párkrát na start doplatil, a to jsem jel z nějaké druhé třetí lajny. Tam se dá závod ztratit.