Twitter v prohlášení uvedl, že spolupráce s agenturami zajistí, že budou na jeho platformě rychle dostupné přesné a důvěryhodné informace „když se povedou spory o faktech“.
„Namísto toho, abychom čekali, než se něco stane virálním, bude Twitter poskytovat kontext k diskuzím s tím, jak se budou vyvíjet,“ uvedla firma a dodala, že hodlá i předvídat směr, kterým by se konverzace mohly začít ubírat.
V současné chvíli Twitter reaguje na rychle se rozvíjející konverzace o určitých tématech tak, že jeho tým začne vyhledávat spolehlivé zdroje a nabízet je uživatelům, aby zabránil šíření případných dezinformací.
Nově oznámená spolupráce „zvýší rozsah a rychlost“ těchto zásahů tím, že zvýší „kapacitu přidávat spolehlivý kontext do konverzací,“ uvedla firma. Od spolupráce s Reuters a AP si slibuje zvýšení důvěryhodnosti poskytovaných informací, jelikož nynější vnitřní tým Twitteru „nemá specifickou expertízu nebo přístup k dostatečnému množství uznávaného zpravodajství“.
FB či Twitter mají bojovat s dezinformacemi. Omezte reklamu, navrhuje EK |
Twitter letos zahájil také provoz systému Birdwatch, který je založen na práci dobrovolníků. Ti prochází příspěvky a označují takové, které jsou podle nich zavádějící.
V nezměněné podobě zůstane dosavadní práce dalšího týmu moderátorů Twitteru, kteří sledují, zda příspěvky neporušují pravidla sociální sítě. Ty například zakazují sdílet zmanipulované novinové články, dezinformace o volbách, nebo násilný či nenávistný obsah.
Podle studie Newyorské univerzity z loňského roku Twitter zaměstnává celkem asi 1 500 moderátorů. Na sociální síti je každý den aktivních necelých 200 milionů uživatelů.