„Zastřešení se mělo podle plánu vrátit po renovaci. Jenže se zjistilo, že je ve špatném stavu a opravit jej nebude možné. Střecha se tedy vyrábí nová, na svém místě by se měla objevit do konce letošního roku,“ upřesnil mluvčí města Aše Milan Vrbata.
Náklady na výrobu a osazení nového zastřešení půjdou za investorem, tedy za Správou železnic.
Vedle nádražní budovy vyrostl s přispěním ašské radnice malý autobusový terminál, který přímo navazuje na vlakové nástupiště. Nechybí ani parkoviště pro veřejnost. Přeprava na železnici Cheb - Hof přes Aš má bohatou tradici. Zahájena byla v roce 1865. Po druhé světové válce ovšem úsek dlouhý sedm kilometrů z Aše do Selbu sloužil jen pro nákladní dopravu.
V září 1951 pak skupina železničářů využila toho, že koleje vedou až do tehdejšího západního Německa, a vlakem se 110 cestujícími, který je dnes známý jako Vlak svobody, prorazila závory a ujela za hranice. V Německu tehdy zůstalo 34 lidí, zbytek se vrátil zpět do vlasti. Akce vedla komunisty k vybudování neprostupné železné opony.
Na mnoha nevyužívaných hraničních přechodech proto došlo k vytrhání kolejí, aby se podobný incident nemohl opakovat. Po revoluci se objevily plány na opětovné zprovoznění trati, první vlaky z Aše do Německa vyjely v závěru roku 2015. O osm let později zde vyrostla i nová moderní výpravní stanice.
19. února 2024 |