ilustrační snímek | foto: Shutterstock

Klimatizace v elektroautě baterii „nežere“. Funguje jinak než v benziňáku

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Když za letního dne vypnete klimatizaci v autě se spalovacím motorem, ušetříte palivo v objemu větším, než kolik cestou sami vypotíte. Její provoz totiž spotřebovává energii, která vyžaduje palivo z nádrže. A jak to funguje v elektromobilech? Podle testů můžete klidně nechat klimatizaci zapnutou.

Nedůvěra vůči elektromobilům ve velké míře pramení z obav o jejich funkční dojezd. A je přiznanou chybou aut na baterky, že zkrátka nejsou vůči výkyvům počasí imunní. Zvlášť mráz se silně promítá do vzdálenosti, kterou jsou schopny urazit. Jenže neblaze na ně působí i vyšší teploty v plusu.

Elektromobil při jízdě tolik nehřeje, takže jeho klimatizace nemusí pracovat tak intenzivně.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se

Elektromobil