Algoritmus, který za tímto účelem firma vytvořila, byl stovky hodin trénován na testovacích datech, aby fungoval zcela nezávisle a bez nutnosti zásahů člověka.
„Největší přínos v zapojení umělé inteligence v nové funkci vnímáme ve zvýšení efektivity práce a jejím zjednodušení. Náš algoritmus dokáže vyhodnotit stovky textů a vybrat ty nejrelevantnější a nejdůležitější z nich. Vše je postaveno na pevně daných metrikách a datech, ne emocích, které mohou ovlivnit lidský úsudek,“ uvedl k nové funkci šéf společnosti Monitora Media Tomáš Berger.
Vylepšený systém umělé inteligence pracuje na principu neuronových sítí s použitím tak zvané shlukové analýzy. Díky tomu dokáže sám vyhodnocovat nejdůležitější zprávy o konkrétním tématu. Články nejdříve rozdělí podle podobnosti do skupin, které následně seřadí podle přednastavených kritérií, jako jsou dosah a velikost textu, jeho umístění v rámci média, míra zahrnutí klíčových slov – tedy jejich četnost, důležitost či použití v titulku.
Přesnost předpovědi se hodně posunula, pomáhá umělá inteligence, říká meteorolog |
Vysoká míra uživatelského přizpůsobení je podle Monitory samozřejmostí, od nastavení počtu až k libovolnému časovému období, za které budou nejdůležitější zprávy zobrazeny či reportovány. Změny se kromě nastavitelného reportingu projeví i v logice řazení feedu zpráv.
„Kontinuální rozvoj a implementace umělé inteligence je pro nás jedním ze základních pilířů rozvoje našich služeb a upevnění pozice technologického lídra trhu,“ doplnil Berger.
Použití umělé inteligence není v Monitoře novinkou. Téměř rok funguje funkce Entity. Neuronová síť je v tomto případě naučená rozpoznávat klíčová slova, jako jsou jména osobností, místa, značky, produkty a mnohé další a propojovat je s Wikipedií. Na využití dat umělé inteligence je postavena i pokročilá analytika aplikace.
Nová technologie najde podle firmy uplatnění i v automatizaci zpracování komplexních mediálních analýz či v celkovém vyhodnocování velkého množství dat.