Nejznámějším systémem pro měření průměrné rychlosti na dálničních úsecích je italský Tutor. Tento systém na tamních dálnicích funguje už několik let. Podobný typ kamer se používá u nás nebo na rakouských dálnicích hlavně v místech oprav. Nyní se začínají rozšiřovat na dálnicích v Německu.
První národní úsekový radar pro měření rychlosti je instalován jižně od Hannoveru. Plánuje se uplatnění na všech dálnicích v Německu. První takový radar byl schválen až po dlouhých právních sporech a rozsudku Vrchního správního soudu v Lüneburgu. Což znamená, že je možné jej umístit na další silnice a dálnice v Německu.
O instalaci těchto kamer úřady rozhodly na základě poznatků chování řidičů, kteří před instalovaným radarem jen přibrzdí a pak zase přidají na původní rychlost. Nový systém umí měřit průměrný čas strávený na daném úseku a podle toho vypočítá rychlost. Instalovaný radar u Hannoveru tak zamezuje náhlému brzdění řidičů do požadované rychlosti v daném místě a zasílá pokuty za překročení rychlosti z daného úseku.
Podobný problém se zpomalováním řidičů mělo Španělsko. To se rozhodlo o kaskádové radary. To spočívá v umístění pevného radaru a za několik stovek metrů či kilometrů postavení hlídky policie s mobilním radarem. Tuto metodu začala na popud státního zástupce odpovědného za bezpečnost provozu prvně používat policie ve městě Navarre.