V neděli zveřejněný dokument označila íránská organizace pro civilní letectví (CAO) za „zprávu o faktech“, nikoliv za závěrečnou vyšetřovací zprávu.
„Lidský omyl při průběžné kontrole nastavení radarového systému vedl k chybě 107 stupňů v daném systému, v důsledku čehož už nebylo možné správně vyhodnotit trajektorii objektů v jeho poli,“ uvedla ve zprávě CAO. Tato výchozí chyba „stála na počátku nebezpečného řetězce (událostí), které by jistě bylo možné zvládnout, kdyby byla přijata jiná opatření.“
Protiletadlová baterie střel země-vzduch íránské armády byla krátce před incidentem přemístěna a její radar očividně nebyl správně přenastaven, uvádí také organizace ve zprávě.
CAO v ní zároveň poznamenává, že první ze dvou raket vypálených na boeing ukrajinských aerolinek UIA vystřelil operátor obranné baterie, „aniž dostal odpověď z koordinačního střediska“, k němuž patřil. Druhá střela byla vypálena o 30 sekund později se zřetelem na „pokračování trajektorie odhaleného cíle“, dodává zpráva.
Ke sestřelení letadla došlo 8. ledna krátce po startu z teheránského letiště. V letadle zemřelo všech 176 cestujících. Írán po třech dnech přiznal, že jeho armáda ukrajinské letadlo neúmyslně sestřelila.
Na konci června francouzský Úřad pro bezpečnost civilního letectví oznámil, že data z letových záznamníků sestřeleného ukrajinského stroje stáhnou francouzští odborníci s pomocí Kanaďanů.