Když čekáte na start, kručí vám v břiše?
Před závodem se musíte extrémně soustředit a myslet na spoustu důležitých věcí, takže na kručení v břiše není vůbec čas. A myslím, že asi kručí, neboť na závodech se moc nejí nebo spíše lehce.
Na co v autě myslíte?
Automobilové závody do vrchu jsou jako sprint na sto metrů v atletice. Za volantem musí všechno proběhnout roboticky precizně a automatizovaně, takže myslím především na to, abych vždy na daných místech správně brzdil a řadil, věnoval se každému detailu. Schopnost soustředit se, jakou jsem získal díky závodění, se mi už mnohokrát hodila i v běžném životě.
Proč jste si vybral zrovna závody do vrchu?
K motorsportu jsem se dostal přes tchána Martina Jermana a svou manželku Gabrielu, která závodí už víc než patnáct let. Zkusil jsem si i okruh, ale závody do vrchu mají svůj specifický náboj a na rozdíl od většiny dalších disciplín se dají také ufinancovat, ale kdybych mohl, jezdil bych cokoliv.
Pravidelně se účastníte Ecce Homo ve Šternberku. V čem je tento závod unikátní?
Unikátní je nejen v našem domácích, ale i v evropském měřítku. Přirovnal bych ho k některých závodům v Itálii nebo ve Francii, které mají víc než stoletou tradici. Atmosféra na Ecce Hommo je vždy úžasná a pro kopcové jezdce je to jako ve formuli 1 Velká cena v Monaku, je to jeden ze závodů sezony, ale ten nej nej. Mimo jiné je to i krásná oslava dlouhé tradice českého motorsportu.
Měl jste někdy české auto?
Neměl, ale určitě ne proto, že bych se českým autům vyhýbal. Není to žádný prvoplán. Česká auta jsou skvělá a naše automobilová výroba má silnou tradici. Karosářské i automobilové značky jako Laurin & Klement, Jawa, Walter nebo Škoda patřily k předním. I dnes Škoda Motorsport dokazuje, že umíme postavit světové závodní auto a vítězit. Kdyby byla šance, že bych mohl jezdit rallye Fabií R5, jezdím velice rád škodovkou. (smích)
Máte svého automobilového hrdinu?
Já se vždycky díval po pilotech, i když ti nejlepší vždycky říkají „my“, protože věděli, že za jejich úspěchem byl vždy i jejich tým. Jako kluk jsem měl rád Ayrtona Sennu a Michaela Schumachera. Za největší multitalent v současnosti považuji nejúspěšnějšího pilota WRC všech dob Sebastiena Loeba.
Není prostor ani na malou chybu
Vařil jste pro celou řadu celebrit. Je mezi nimi někdo, koho byste rád svezl v rychlém autě?
V autě jsem nejraději sám. Nic mě neruší a můžu přemýšlet. V závodech do vrchu jezdíme také sami. Další člověk v autě je vždy odpovědnost navíc.
Kde víc rozhoduje čas. V kuchyni, nebo za volantem?
Čas je rozhodující v obou disciplínách. Ve vaření jde o sekundy, při závodu do vrchu dokonce o setiny a tisíciny. V naší skupině N je běžné, že se do půl sekundy vejde až třináct aut, takže není prostor ani na malou chybu. Kuchyně dokáže odpustit o něco víc než závodní trať, ale i chybu při vaření musí člověk umět hodně rychle napravit.
Kdybyste si mohl vybrat opravdu cokoli, aniž byste se musel ohlížet na peníze, v jakém závodě byste chtěl startovat?
Moc se mi líbí DTM, ale to už se mi asi nepovede. Zajímal by mě i vytrvalostní závod v nějakém GT autě. Nedávno jsem dokonce testoval placku Norma M20FC v kategorii LMP, v té bych se na závodech také rád svezl.
Jaké to bylo?
Úžasný zážitek, auto skvěle funguje a reaguje, můžete hodně pozdě brzdit a v Brně na okruhu do zatáčky po cílové rovince brzdíte vlastně až v té zatáčce, úžasné. Věřím, že se zase brzy dostanu za volat nějakého speciálu.
Jezdíte na závody i jako divák?
Jednou jsme byli s rodinou na DTM a jednou s manželkou na formuli. Na cizí závody už mi jednoduše nezbývá čas. V televizi mě nejvíc baví závody australské série V8 SuperCar Championship, což jsou cestovní auta na okruhu. Všeobecně jsou mi sympatické ty závody, kde jsou vyrovnané automobily a záleží především na umění pilotů.
Měl jste v dětství nějaký automobilový sen?
Auta se mi líbila vždycky, ale ze všech nejvíc jsem měl rád Alfu Romeo a BMW. Mám to štěstí, že jsem si svůj automobilový sen splnil.
V čem jezdíte?
Mám BMW M3 a Alfa Romeo 4C.
Čím vás baví? Dá se o jednom říct, že je lepší než to druhé?
Každé je úplně jiné a baví mě stále, i když už je mám nějaký čas. Každé svezení je stále úsměv na tváři, M3 je silný cesťák, který neuvěřitelně funguje za každé situace a je to skvělé řidičské auto, 4C je jako ten monopost lehké, hravé a dá se hodně pozdě brzdit bez moderních systémů, je to takové takové „pure car“, „ryzí auto“.
Jaký závod vás čeká?
Podnik mistrovství Evropy v rakouském Rechbergu. Je to nádherný kopec a po zimě se samozřejmě strašně těšíme.