Ošuntělá octavie, která byla kdysi asi zelená a dnes je hlavně rezavá, je fascinujícím důkazem hravosti a fantazie automobilových nadšenců. Ti bez smyslu pro humor a lásky ke starým věcem by ohnilou škodovku poslali do šrotu, kreativnímu a šikovnému staviteli ovšem posloužila za základ neuvěřitelného monstra, které je zároveň uměleckým dílem v duchu steampunku.
Skrz kapotu trčí čtyřválec z robura. Starší ročníky si vzpomenou, že to byla značka, která v německé Žitavě vyráběla malé „třítunové“ náklaďáky. Benzinový čtyřválec objemu 3,4 litru pohání přes mohutný kardan zadní kola, kterým musela udělat v zadních blatnících prostor rozbrušovačka.
Z původních 55 kilowattů musel motor posílit, aby se z přízračného monstra v duchu krysího tuningu (rat style) stal nefalšovaný hot rod.
Hot Rody vznikly ve Spojených státech v 50. letech 20. století. Vysloužilí vojáci si začali upravovat stará auta z 30. a 40. let. Objemné motory vylepšovali, aby jim zvedli výkon, přidali velká kola a soutěžili ve sprintech na rovné trati.
Podobných kreací je na letňanském autosalonu Autoshow více. Ovšem punková octavia - mimochodem, letos slaví tento model šedesátiny - je mezi nimi jasnou královnou.
Ptáte se, zda je možné s takovou šíleností jezdit po silnicích? Podle všeho ano, auto má britské registrační značky. Ostrovní pravidla pro registrace podobných garážových monster jsou totiž o dost benevolentnější.