Kontrakt naváže na dodávku 36 trolejbusů z předchozích let, jehož cena byla zhruba 520 milionů korun.
Cenu současné zakázky firma neuvedla, ale podle informací ČTK by se měla pohybovat v několika stovkách milionů korun.
Kompletní projekt počítá až se 108 novými trolejbusy, jejichž nákup má být podpořený EU, maďarskou vládou a městem Budapešť.
„Dopravní podnik v Budapešti je s našimi trolejbusy spokojen, proto nově objednal dalších deset dvanáctimetrových a jedenáct osmnáctimetrových trolejbusů z platné rámcové smlouvy,“ sdělil obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch.
Maďarsko má zájem o vozy na baterie
Plzeňská Škoda uspěla s modelem vozidla, který využívá jízdu na baterie a na části tratí bez vedení slouží jako elektrobus. Řidič přepne na bateriový pohon a může ujet několik kilometrů. Výhodou je možnost dobíjení baterií za jízdy na troleji. Není tedy zapotřebí žádná speciální dobíjecí infrastruktura.
Kromě toho jsou trolejbusy klimatizované a mají moderní informační systém. „Ve vozech je také kamerový systém, který zajišťuje větší bezpečnost cestujících,“ doplnil manažer.
Kromě Budapešti jezdí vozy ze Škodovky například i ve městě Szeged a v Debrecínu. Nově objednaná vozidla využijí nejmodernější polskou karosérii Solaris Urbino čtvrté generace. Stejné jezdí v Žilině a vyrábí se ještě například do Českých Budějovic a samotné Plzně.
Skupina Škoda Transportation dodala za deset let do Maďarska produkty za více než pět miliard. Před třemi lety úspěšně zakončila dodávku 31 tramvají pro město Miskolc a metra pro Budapešť.
Zkušební provoz trolejbusů s bateriovým pohonem v Plzni (18. března 2018)
18. března 2018 |