To jen potvrzuje drtivý nástup a obrovský úspěch „pseudoterénních aut“.
Na druhé místo odborná 60členná porota zvolila Seat Ibiza a třetí je BMW 5. Uvedli to organizátoři soutěže v předvečer zahájení ženevského autosalonu.
Porota u Volva XC40 ocenila hlavně mimořádný komfort na palubě a velmi vyspělé bezpečnostní asistenční systémy. SUV o délce 4,4 metru a šířce 1,8 metru má zavazadlový prostor o objemu 479 litrů.
Další finalisté ankety o titul evropského auta roku:
Auto roku 2018Finálové hlasování
|
Jiří Duchoň, český zástupce v porotě prestižní evropské ankety dal ve svém hodnocení z finálové sedmičky Volvo XC40 na předposlední místo, v hodnocení, které ke každému vozu při hlasování přidává píše mimo jiné: „Jeho nová platforma CMA sice vychází z SPA typu XC90, ale je připravena k integraci tříválců a dalších moderních poháněcích ústrojí, připravených plnit budoucí výzvy v rámci mateřského koncernu Geely. Nové Volvo XC40 je esencí švédského stylu a působivého komfortu, ale rychleji s ním raději nejezděte.“
On sám dal XC40 jen dva body, mnozí porotci však považovali nové volvo za „stylové, praktické a až nečekaně zábavné“, v rámci třídy a v porovnání s konkurenčními BMW X1 nebo Audi Q3 pak i cenově dostupné (základní cena předokolky s benzinovým dvoulitrem T3 (115 kW) je 742 tisíc Kč).
O titul evropské Auto roku 2018 se mohly ucházet automobily, které se objevily na evropském trhu v průběhu roku 2017. Podmínkou je, aby model byl dostupný minimálně v pěti zemích starého kontinentu.
Do finále letošního ročníku prestižní ankety postoupila ještě Alfa Romeo Stelvio, Audi A8, Citroen C3 Aircross a Kia Stinger.
Loňský ročník vyhrál Peugeot 3008. Titul Auto roku (The Car of the Year) se uděluje od roku 1964, a je tak nejstarším a zároveň nejprestižnějším oceněním svého druhu v Evropě. V tuzemsku získal titul českého auta roku model Škoda Karoq.