Volvo v Ženevě chybí. Posílá za sebe elektrický Polestar

  16:00aktualizováno  16:00
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Výkon 400 koní, dojezd 500 kilometrů a praktická pětidveřová karoserie s výklopnou zádí. Volvo se snaží se svým prvním elektromobilem zapůsobit, pod novou značkou Polestar vypadá autenticky švédsky a přidává dynamický švih.

Noc před zahájením ženevského autosalonu 2019 | foto: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz

Volvo před třemi lety předvedlo dvě designové studie (k vidění zde). Jestliže z crossoveru 40.1 se vyvinulo loni uvedené Volvo XC40, čas na rozvoj sedanu 40.2 přichází nyní. A nakonec z něj není ani volvo, ani sedan, ale pětidveřový elektrický liftback uvedený pod značkou Polestar jako model s číselným označením 2.

Design novinky jasně zapadá do současné identity automobilky Volvo, zároveň je však progresivnější a sází na ostřejší linie. Nevšedním prvkem u této karosářské formy je „orámování“ celého auta černými lemy – to je typické pro SUV, stejně to ale mají i oblíbená volva z řady Cross Country.

Polestar 2

Interiér je pojatý velmi dynamicky. Sedí se nízko, palubní deska elegantně obklopuje přední pasažéry, které podobně jako ve sportovních vozech odděluje vysoký středový tunel. Z něj ještě výš vystupuje obří, 11palcový displej multimediálního systému.

Tvůrci vozu jsou obzvlášť pyšní na kombinaci použitých materiálů. Palubní deska je obložena dřevem a textilním dekorem. Stejně je vyzdobený středový tunel, výplně dveří pak obsahují velký textilní díl, který kryje i reproduktory. Sedadla jsou čalouněna kombinací různých tkanin. Polestar 2 je díky tomu čistě veganským autem – na rozdíl od mnoha jiných luxusních vozů se pro jeho výrobu nebudou používat materiály živočišného původu.

Polestar na zvýšeném podvozku je sice navenek mohutný (na délku má 4,7 metru), ovšem na zadních sedadlech je místo spíš pro děti, zejména kvůli klesající linii střechy.

Fotogalerie

Výroba v Číně, obchodní model se inspiruje Teslou

Polestar 2 se bude prodávat za ceny od 39 900 eur, tedy lehce nad milionem korun. Má to však háček: až bude v roce 2020 zahájen prodej, prvních dvanáct měsíců se bude dodávat jen úvodní, plně vybavená edice s cenou o polovinu vyšší. Tento přístup kopíruje působení jiného výrobce, amerického Tesla Motors.

Výroba Polestar 2 bude zahájena začátkem roku 2020 v Číně. Čína je také jedním z nejdůležitějších odbytišť, dalším mají být USA, Kanada, Belgie, Německo, Nizozemsko, Norsko a Velká Británie. Zákazníci v těchto zemích se novinky dočkají přednostně, prodej do dalších zemí bude zahájen později.

Autoři:

Nejčtenější

Mezi Výrovkou a Luční boudou je až deset metrů sněhu, fréza razí naslepo

Většinu sněhu odhrnuly rolby, fréza odstraňuje poslední metry.

Travers mezi Výrovkou a Luční boudou v Krkonoších prorážela sněžná fréza. Stroj se musel prokousat zhruba třímetrovou...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

VIDEO: Tesla řízená autopilotem raketově startuje pornohereččinu kariéru

Pornoherečka pořádně využila autopilota Tesly (13. května 2019)

„Ukázalo se, že existuje více způsobů využití autopilota, než jsme si představovali,“ reaguje Elon Musk na video, které...

Autofotka týdne: VW startuje svou elektrickou éru, zájem je obrovský

Volkswagen ID.3

Čtyřiasedmdesáté výročí konce války, té, ze které vzešel Brouk, oslavil Volkswagen startem nové éry. Ve středu 8....

První elektromobil ukáže Škoda na hokejovém šampionátu. Máme fotky z Prahy

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Mladoboleslavská automobilka představí první sériové elektrifikované modely 23. května v Bratislavě při příležitosti...

Další z rubriky

Paříž zavede pravidla pro elektrokoloběžky, vytvoří jim parkovací místa

Centrum Prahy zaplavili turisté na elektrických koloběžkách. (12. října 2018)

Zástupci pařížské radnice a provozovatelů sdílených elektrických koloběžek ve francouzské metropoli se dohodli na...

Do Mostu míří supersporty. Za volanty se střídají profíci s amatéry

Okruhové závody ADAC GT Masters se po roce vrací do Mostu.

Pětisetkoňové závodní speciály od Corvette, Ferrari, Porsche, Lamborghini nebo Aston Martin a další desítky závoďáků si...

I Renault má svou Dieselgate. Vypouští velké množství škodlivin ve městě

Renault Captur

Naftové motory od Renaultu podle nejnovější studie vypouštěly minimálně třikrát víc škodlivých emisí dusíku, než byly...

Najdete na iDNES.cz