Postupné rozšiřování téměř kilometrového úseku silnice I/37 o další pruhy nedaleko vlakového nádraží pozorují řidiči už rok. Do budování okružní křižovatky o průměru 40 metrů, která na frekventované komunikaci nahradí současné semafory, se stroje a dělníci pustí v prostoru pod nadjezdem k dostihovému závodišti za pár dní.
„Zahájení prací je přímo závislé na provedení mimořádné přeložky kabelů vysokého napětí, které jsou v kolizi s páteřní optickou sítí. Předpoklad dokončení přeložky a zahájení prací na mimoúrovňové křižovatce Závodiště je začátek dubna,“ uvedla vedoucí úseku výstavby z pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic Hana Jarolímová.
Momentálně probíhá i další příprava stavby. Již řadu měsíců je k vidění odhrabaná vrchní část zeminy. Vybagrovaná půda je zatím uložena na hromadách přímo ve volném prostoru křižovatky. Vedle silnice na příjezdu od Chrudimi rovněž zmizely lampy pouličního osvětlení. Naopak v zemi přibyly natlučené kolíky.
„Konkrétní práce se budou týkat stavby připojovacích pruhů ve směru Chrudim - Pardubice a Pardubice - Hradec Králové,“ upřesnila Jarolímová.
Na zbytku dopravního „špuntu“, kde se tisíce řidičů denně potýkají s nepříjemnými zácpami, bude i v příštích měsících růst velká opěrná zeď, která bude tvořit okraj celé stavby.
„Nadále probíhají zejména práce na spodní stavbě mostu přes Hradeckou trať, dále se budují opěry mostu přes koridor Praha - Česká Třebová,“ vyjmenovala Jarolímová další činnosti stavebních firem.
Uzavírka potrápí řidiče až o prázdninách
Ačkoliv jsou kolony v místě už nyní takřka na denním pořádku, bude podle silničářů ještě hůře. Plánované uzavírky se řeší s krajským odborem dopravy a policií.
„V průběhu letních prázdnin se předpokládá uzavření nájezdové rampy z I/37 na I/2. Uzavírka je bezpodmínečně nutná ke zbudování okružní křižovatky v prostoru stávajících semaforů,“ dodala Jarolímová.
Celý úsek, který má usnadnit průjezd tisíců řidičů centrem krajského města, má být podle harmonogramu hotový na podzim příštího roku.