Volkswagen (a následně další koncernové značky) by měl technické řešení představit do konce listopadu, uvádí Škoda Auto a ministerstvo dopravy.
V Česku jezdí podle ministerstva dopravy asi 106 tisíc vozů Škoda a několik desítek tisíc aut koncernu VW s motory EA 189 o objemu 1,2, 1,6 nebo 2,0 litru plnícími normu Euro 5. Ty jsou schopné rozpoznat homologační test a přejít do režimu, při kterém auto vypouští menší množství emisí.
Podle mluvčího ministerstva dopravy Tomáše Neřolda budou v příštích týdnech pokračovat emisní testy koncernových vozů v nezávislé zkušebně. Zkoušky zatím potvrdily, že současné modely koncernu normy plní. Po oznámení technického řešení chce ministerstvo nechat otestovat některý z opravených vozů.
„Další postup ohledně svolávací akce řešíme ve spolupráci s německými a britskými úřady,“ uvedl Neřold. Koncern již oznámil, že vozy začne zvát k servisním prohlídkám od ledna a akce zřejmě potrvá celý rok. Zatím není jasné, zda budou prohlídky povinné, nebo dobrovolné.
Na konci roku chce VW po dohodě s německým Spolkovým úřadem pro motorová vozidla podrobit plánovaná technická řešení intenzivnímu testu kvality. Škoda Auto se na akčním plánu bude podílet. „Stejně jako v minulosti budeme naše zákazníky pravidelně, podrobně a včas informovat o plánovaných opatřeních. Všechny vozy jsou nezávisle na plánované servisní akci technicky spolehlivé a provozuschopné. Podrobnější informace sdělíme, jakmile to bude možné,“ uvedl mluvčí Škody v ČR Vítězslav Pelc.
Motory se montovaly do modelů Fabia druhé generace, Roomster, Rapid s diesely Euro 5, Octavia druhé generace, Yeti a Superb druhé generace. Také se používaly ve Volkswagenech Golf šesté generace, u sedmé generace Passatu nebo prvního modelu Tiguan. V současných modelech pro Evropu by být neměly.